Hoi allemaal! Gisteren heb ik de 20-weken echo gehad, met de baby is gelukkig alles goed. Nu schijnt alleen de placenta voor de uitgang te liggen met een klein deel. De echografist noemde het een placenta praevia marginalis. Met 32 weken moet ik weer een echo laten maken, om te kijken hoe het er dan voor ligt. Gisteren heb ik me er compleet geen zorgen over gemaakt, maar vannacht begon het te malen. Wat houdt het precies in zo'n placenta praevia marginalis? En heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had ook een placenta praevia, maar van mij was het totalis, als ik me niet vergis. Mijn moederkoek lag volledig voor het geboortekanaal. Serjenka is dan ook geboren via een keizersnede omdat niet kon passeren via de gewone weg. Rustig aan doen meid, vooral niet tillen enzo en het komt wel goed. Moest het zijn dat je bloedverlies merkt ofzo, meteen contact opnemen met de gyn of verloskundige. In jouw geval kan het zijn dat de moederkoek nog naar bovenschuift, waardoor een gewone bevalling nog niet helemaal uitgesloten is. Als je nog vragen hebt, mag je me altijd pb'en hoor.
hoi hoi dit betekend dat de Moederkoek die gedeeltelijk voor de uitgang van de baarmoeder ligt deze kan nog omhoog gaan door het groeien van de baarmoeder de laatste weken maar gaat deze niet omhoog dan kan je dus niet op de gewone manier bevallen maar zul je moeten bevallen door middel van een keizersnede vandaar dat ze nog een keer gaan kijken met de echo om te kijken of de moederkoek nu wel opgeschoven is zo niet plannen ze gelijk een keizersnede succes meid groetjes nathalie
Hallo Bij mij ligt hij er dus helemaal voor Met 20 weken echo kwamen ze dr achter en met 28 weken moest ik terug komen, keizersnede kreeg ik als antwoord. De kleine gaan ze halen met 36 a 37 weken omdat de placenta kan loslaten en met 33 a34 weken word ik opgenomen in het ziekenhuis. Met de kleine gaat alles goed en heb verder nergens last van loop nu alleen wel bij de gyn want die kan het beter in de gaten houden.. Bij jou is het maar een klein stukje hoop voor je dat hij na boven groeit want dat kan dus ook gewoon gebeuren. Sterkte ermee Groetjes Elly
Vaak groeit ie wel mee omhoog! Hier lag de placenta ook een stukje voor de uitgang, maar inmiddels is de placenta omhoog gegroeid!