Hello ladies, Ik zit met een probleempje. Elke maandag en woensdag sport ik samen met mijn moeder. Op maandag doen we ons eigen fitnes programma en op woensdag doen we een groepsles Steps. Nu is het zo dat ik heel pril zwanger ben (5 weken ongeveer). Ik moet nog naar de VK (moet überhaupt nog bellen om een afspraak te maken). Ik lees overal op internet dat sporten wel kan, maar dat je niet oververhit mag raken. Wat houdt oververhit zijn in? Ik wil het namelijk nog niet zeggen tegen mijn moeder, maar het staat zo opvallend als ik 5,6 weken niet sport. Hoor graag jullie tips.
Je kunt prima blijven sporten, gewoon niet helemaal tot het uiterste gaan (naar adem happen, je wezenloos zweten) maar stoppen op het moment dat je voelt dat het teveel wordt. In het begin mag je zelfs nog alle buikspieren trainen, vanaf 8 weken zou ik alleen nog maar de schuine trainen.
Ik ben steeds gewoon lekker blijven sporten. Nu doe ik nog 2x per week bodypump. Wel met wat minder gewicht, en de buikspieroefenen doe ik aangepast mee. Je voelt zelf het beste wat je nog aan kan hoor. Tot +/- 20 weken deed ik nog hetzelfde mee als anders, nu ben ik stilaan aan het minderen met gewicht.