Hey Trees, Wat een vervelend nieuws. Goed dat je nu gestopt bent met werken. Je kindje staat nu op de eerste plaats. Doe lekker rustig aan en ik hoop dat je geen bloedingen meer krijgt. Maar er is een kans dat het vaker voorkomt helaas. Gewoon rustig blijven en denk maar dat vooral jij last hebt van de bloedingen. Waarschijnlijk merkt je kleine uk er weinig van. (Dat zeiden ze tenminste tegen mij in het ziekenhuis) Sterkte aankomende tijd.
Pasja ze gaven in het ziekenhuis inderdaad al aan dat ik waarschijnlijk meer bloedingen ga krijgen. Ik bedenk me ook maar dat het mijn bloed is en niet dat van de baby. Vlindertje hoe gaat het met de harde buiken? Nog een weekje en je krijgt de keizersnee. Wat spannend zeg! Ik zal voor je duimen! Hier is het fijn rustig in mijn buik. Al zag ik gisteren één druppel helderrood bloedverlies op mijn wc-papier. Daarna helemaal niks meer. Ook bijna geen oud verlies meer. Ik blijf rustig aandoen. Voor de meiden die ook bloedverlies hadden hoeveel weken zat er elke keer ongeveer tussen? Ik weet dat het niks zegt, maar toch ...
Ze gaan onze kleine halen na de 38 weken zwangerschap.Dus nog zeker 2 weken voordat hij gehaald gaat worden. Harde buiken en voorweeen zijn nog steeds volop aan wezig maar de ene dag meer als de andere.Had gehoopt dat de kweek van urine een blaasontsteking aan zou geven maar helaas is dat niet de oorzaak van die onrustige buik. Vind het wel spannend worden zo tegen het eind en bij elk wc bezoek hoop ik maar dat ik geen bloed zie. Vind het maar een onzeker gevoel. @Trees,ik hoop dat alles mooi rustig blijft. Fijn dat er hier een plekje is om onze zorgen te delen. @Barbara.Hoe gaat het met jou?Komt nu steeds dichter bij de bevallings datum. Lopen jullie kindjes voor of achter in de groei.Ons kindje loopt 1,5 week achter in de groei. Krijg maar geen duidelijk antwoord of dat met die placenta te maken heeft.
Tussen de eerste en tweede keer zat 5 dagen. Waarvan ik er 4 in het ziekenhuis lag. Dus mocht de dag daarna weer terug . Daarna zat er 3 weken tussen. En toen twee keer een week. Je kan er dus niks van zeggen. De ene keer kwam het 's nachts als ik moest plassen en de andere keer gewoon overdag. Het probleem is ook dat je het niet kan tegenhouden door stil te zitten. Ik heb dagen op de bank gehangen en alleen eraf komen als ik naar de wc moest. En nog had ik bloedingen. Ook heb ik gewoon lekker thuis wat dingetjes gedaan en ook toen had ik bloedingen. Maar ik heb ook van iemand gehoord dat het bloeden juist met 32 weken stopte. Ik hoop dat jij geen bloedingen meer krijgt of dat het snel stopt zodat het risico op een vroeggeboorte klein is.
Hey Trees, ik was eventjes een paar dagjes niet aan het meelezen op jullie topic en ik lees nu net dat je je eerste bloeding hebt gekregen. Moet wel heftig geweest zijn voor je. Zelfs als je weet dat het "normaal" is. Hopelijk blijft het bij deze, ik zal voor je duimen. Voor de andere dames die me nog niet kennen, ik kom me ook even aanmelden op deze topic omdat ik tijdens de 12 weken scan in the fetal clinic te horen kreeg dat ik placenta previa partiales had. Op 15 weken had ik een scan bij een andere dokter omdat ik weer een van mijn paniekaanvalletjes had dat er iets mis was en die dokter zei me dat het volledig over de cervix getrokken was. Met andere woorden totalis. We deden al voorzichtig sinds de partialis diagnose maar nu mag ik dus van mijn echtgenoot bijna de bank niet meer af en mijn kont doet al pijn van al dat zitten en liggen. Hopelijk bij de 20 weken scan is er een mirakel gebeurd en is de placenta weggetrokken, maar ik weet dat de kans enorm klein is als het eenmaal over de cervix ligt.
Vlindertje nog twee weekjes wachten voor je! Ik kan me voorstellen dat je er nu wel erg naar uitkijkt. Hier loopt de kleine al ruim tien weken een week voor op groei. Ze lijkt geen hinder te ondervinden van de placenta en is erg beweeglijk verder. Pasja dat klinkt inderdaad erg wisselend. Ze hebben hier ook aangegeven dat plat liggen bloedingen niet kan voorkomen. Ik lag ook gewoon te slapen toen het gebeurde. Bloedingen schijnen te ontstaan door het groeien van de baarmoeder, maar bij actuele bloedingen moet ik wel plat en dan langzaam mobiliseren. Heb jij dat ook gedaan? Verder wel het advies rustig aan te doen en niet verwoed gaan schoonmaken ofzo . Ik ben trouwens sinds deze week wel gestopt met werken op advies van de gynaecoloog, maar dat is niet alleen vanwege de placenta. Yasmine balen dat deze bij jou er juist meer overheen lijkt te groeien. Heb je verder nog geen last van bloedingen gehad? Hoop het niet! Je man is wel erg bezorgd en kan me voorstellen dat je eelt op je billen aan het kweken bent. Een beetje in huis rondscharrelen kan geen kwaad en het schoonmaken aan je man overlaten . Nog even een fijn positief verhaal. Ik heb iemand gesproken die de hele zwangerschap last van bloedingen heeft gehad. Met 30 weken lag de placenta er in zijn geheel er overheen en met 33 weken er alleen nog maar tegenaan. Zo snel schijnt te kunnen gaan. Ik hoop ook op zo wonder, al ga ik er wel vanuit dat de placenta er voor blijft liggen.
Vorige echo was op 26w en toen zat die van ons perfect op schema. Ze kon de precieze lengte niet meten, maar de hoofdomtrek was precies op schema. Morgen zullen we meer weten. @ Trees: Ik ga er ook van uit dat de plancenta er nog voor blijft liggen. Als het zo dan effectief is, is de ontgoocheling veel veel kleiner dan dat ik blijf hopen dat het wegtrekt. Het is de natuur die z'n werk moet doen, daar kan toch niets aan gedaan worden. Hopelijk blijft je verder gespaard van bloedingen!
Ik ben zo verschrikkelijk blij met dit topic. Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk niet leuk maar zo weet ik iig dat ik niet de enigste ben. Ik moet vrijdag door de mri scan om te bekijken hoe mijn placenta nu precies groeit. Tot op heden nog geen bloedverlies gehad. Zijn er nog meer meiden die ook door een mri moesten? Groetjes mij
Tot nu toe geen mri hier... Ik heb ook nog geen bloedverlies gehad, gelukkig! Maar het kan dus dat het volledig zonder bloedverlies blijft. Dus duimen voor jou dat het zo blijft.
Ik heb ook geen mri scan gehad.Ze hebben wel 4x in verschillende zwangerschaps weken bekeken hoe de placenta er voor lag.Dit 1 x inwendig en 3 x uitwendig. Wel heb ik tot nu toe 3 x kleine beetjes bloedverlies gehad die na een paar uur vanzelf zijn gestopt en waar ik niet voor ben opgenomen. Ik snap iedereen heel erg goed die toch hoop blijven houden op een natuurlijke bevalling. Ik bleef deze hoop ook houden.Denk dat wij het allemaal graag anders hadden gezien want het brengt toch een hoop onzekerheid met zich mee. Hier straks weer naar de gyn.Heb nu zoveel harde buiken dat ik mij er toch zorgen om maak. Bij elke beweging heb ik er 1 te pakken,soms pijnlijk en soms een beetje vervelend. Ook een grote plek recht van mijn navel wat branderig en stekend aan voelt,geen idee wat dat zal zijn.
Hallo Allemaal, Ik heb een tijdje niets van me laten horen...lekker bezig geweest in en om het huis en genoten van het mooie weer! Hier nog altijd geen bloedverlies en ik hoop zo dat ik dat ga redden tot maandag 26 april, dan volgt nl de opname voor de keizersnede dus dan kan ik gaan ontspannen en ben ik op de plek waar ik zijn moet en waar het allemaal gaat gebeuren.....onze kleine verwelkomen Met de kleine gaat alles goed, beweegt goed en met mij verder ook.....gewoon alle zwangerschaps dingen die erbij horen, niets te klagen. Wat een schrik Trees, gelukkig lijk je er rustig onder en dat vind ik heel erg knap, relativeren is dan denk ik ook het beste. Wanneer krijg je dat onderzoek naar de vaten? Ik hoop voor je dat de uitslag negatief is dus dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik zal voor je duimen... Verder wens ik een ieder het allerbeste toe, sterkte met de onderzoeken en de keizersnede vlindertje! Veel liefs voor iedereen van mij!
@ Barbara: Gelijk heb je dat je volop geniet! Nog eventjes en je hebt je kleintje... Spannend! Moest je niet meer online komen: heel veel succes! @ vlindertje: Wat zei de gyn over die pijnlijke steken?
@ Barbara,dus je word een aantal dagen van te voren opgenomen?Nog heel even dan is het zover,echte aftellen is nu wel begonnen. @Nijntje,ik had een oudere vrouwelijke gyn en die gaf advies wat totaal het tegen overgestelde is van het advies wat ik steeds krijg. De vele harde buiken hebben volgens haar nog geen reseltaat op mijn baarmoeder gehad anders had ik wel bloedverlies gehad. Hoef niet meer rustig aan te doen en mag gewoon mijn gang gaan.Ze zei het maakt toch niet uit als je die geplande datum niet gaat halen en hij gewoon eerder komt.Bij bloedverlies bellen naar verloskamers en komen. Vind het wel apart hoor. Pijnlijke plek bij mijn navel komt door ligging kindje.Hij ligt helemaal rechts in mijn buik en zijn hoofd zit net rechts onder mijn navel en dus zijn schouders bij die pijnlijke plek.Hij is ook nog steeds erg aanwezig en druk,dus verklaard wel een hoop.
Huh? Da's ook gek dat je nu ineens niet meer rustig aan hoeft te doen... Het is toch sowieso beter om je kindje zo lang mogelijk te kunnen dragen? Denk dat je dan gewoon je eigen gevoel moet volgen. Ik heb soms ook een pijnlijke plek in m'n buik waar baby constant duwt en schopt. Geeft zo'n blauwe plek gevoel. Gelukkig schopt het beneden heel veel en nog niet tegen m'n ribben (anders waren ze misschien al gekneusd )
Ik kom net van de gynaecoloog vandaan en heb goed nieuws! De baarmoedermond ligt vrij!! De placenta ligt er nog wel tegenaan, maar gezien het tempo waarin het afgelopen anderhalve week is verschoven verwacht hij dat ik normaal kan gaan bevallen. Vorige week dinsdag lag deze er nog geheel overeen en vind het echt een wonder. Wel zit er nog een flinke bloeduitstorting tegen de vliezen aan en dat verklaart waarom mijn buik afgelopen week wat geprikkeld aanvoelde. Ook zag hij nog wat bloedophopingen met oud bloed onder de vliezen. Ik moet nog steeds erg rustig aandoen, maar ik krijg waarschijnlijk geen nieuwe bloedingen meer. Ik ben helemaal happy !!
Barbara voor jou schiet het ook op! Met 38 weken word je toch opgenomen? Alvast heel veel succes gewenst en fijn dat je tot nu toe gene bloedingen hebt gehad. Vlindertje vreemd dat tegenovergestelde advies. Valt me trouwens wel vaker op dat gynaecologen allemaal wat anders beweren en adviezen. Inderdaad naar je gevoel luisteren en rustig ana blijven doen.
Oh super Trees!!! Da's wel heel goed nieuws! Blijf het idd maar rustig aan doen zodat ie helemaal aan de kant kan Hopelijk krijg ik straks even goed nieuws... Ik laat het jullie zeker weten (heb wel pas een afspraak om 19u30).
Op 26 weken; ik krijg nl. elke afspraak een echo (wordt zo gedaan bij mijn gyn en daar zijn wij niet kwaad over ). Maar toen heeft ze gekeken naar de placenta maar er niets over gezegd. En ik natuurlijk zo in de wolken dat we baby weer eens zagen dat ik het ben vergeten te vragen... Volgens mijn vriend is alles in orde omdat ze vorige keer niets zei. En mijn redenering is dat ze niets gezegd heeft omdat het nog steeds hetzelfde lag... Een van de twee zal gelijk hebben Wij hebben zo'n zwangerschapsmap waar de gyn en de ha alles inschrijven van onderzoeken ed. En daar heeft ze op 21 weken placenta praevia ingeschreven, maar op 26 weken heeft ze er niets bijgezet.
Ik krijg ook elke date met de gyn een echo en dat is inderdaad geen straf. Ik heb geloof ik nu al 17 echo's gehad ! Als ik goed begrijp is er een goede kans dat jouw placenta ook opgeschoven is? In ieder geval kan het snel gaan, weet ik inmiddels uit ervaring . Ik hoop voor je dat je vriend gelijk heeft of vanavond zijn gelijk gaat halen .