placenta praevia totalis

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama-in-love, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    gefeliciteerd Super dat het zo goed gaat! Met ruggeprik? Meegevallen?
    Geniet ervan meis, mooie naam!

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    940
    113
    Female
    MiL super gefeliciteerd.. Wat een rollercoaster is het toch nog geweest zo aan t eind.. Geniet met z'n 4tjes!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Gefeliciteerd!!!! Lees nog steeds zo nu en dan mee ben benieuwd hie het uiteindelijk verlopen is......

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gefeliciteerd! Mooi gewicht hoor! Geniet ervan :).

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hoi meiden.

Wij zijn vanmorgen trotse ouders geworden via keizersnede van j.edidja!
    Gisteravond was ik bloed verloren en vannacht om 3 uur verloor ik binnen 5 minuten een halve liter bloed.
    Ben toen gelijk klaargemaakt voor ok en heb de rest vd nacht aan de ctg gelegen. Ze wilde namelijk liever snachts niet zo'n gecompliceerde ok uitvoeren. Om 8 uur vanmorgen deed de gyn van vannacht de overdracht naar de gyn van de dag en besloten ze beide direct de ok uit te voeren. Om 9.15 uur is ze geboren met 37.3 week zwangerschap.
    2920 gram schoon aan de haak

De ruggeprik werkte helaas veel te weinig dus ik heb erg veel pijn gehad tijdens de ok maar oh wat ben ik gelukkig & blij met ons meisje. Ben die pijn weer vergeten

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63

Wow lieverd!!! :$

Van harte gefeliciteerd!!!
    Hoop dat alles goed gaat met jullie allemaal!!!

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Jaaaaah!!!! Gefeliciteerd mil! Fijn dat ze gezond ter wereld is gekomen en dat het grootste risico voor jou nu ook geweken is! Jullie kunnen opgelucht adem halen, zeker na wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Raar hoe onverwacht het kan komen he? Dat had je een week geleden waarschijnlijk nooit gedacht.

Wel vervelend dat de je zo veel pijn hebt gehad tijdens de ks? Hoe gaat het nu met je?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gefeliciteerd met Jedidja!!!!

Hier in middels een datum voor een geplande 'gentle sectio' en nu maar hopen dat we die gaan halen zonder bloedverlies (of in ieder geval noemenswaardig bloedverlies). Ik hoef trouwens niet te wachten tot 39 weken ;)

Het grote aftellen is begonnen!

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Wat spannend!!! Fijn dat je niet hoeft te wachten tot de 39 weken!

En ik hoop heel erg voor je dat het helemaal rustig blijft!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Zo...even bijschrijven.
    Ons meisje is alweer 5 dagen oud! Wat gaat de tijd alweer snel zeg!

Ze is enorm tevreden en huild nooit. Slaapt alleen maar en drinkt heel goed aan de borst.
    Ze heeft het laagste gewicht bereikt en zit inmiddels 70 gram van het geboortegewicht af.
    Vannacht heeft ze er 1x 5 uur tussen gelaten en ik moest haar toen wakker maken voor de voeding. Weet niet wat me overkomt, zo'n rustige tevreden baby!

Lichamelijk knap ik snel op zegt de kraamhulp. Ben de hele dag beneden en loop in de rondte. Zelf vind ik het wel tegenvallen dat ik niets mag tillen dan alleen de beeb. Mijn handen jeuken heel hard om van alles te ondernemen...

De aankomende 4 dagen krijg ik nog kraamhulp van 8:30 tot 13:00 uur en daarna stopt dat ook weer. Ben daar wel blij mee. Vind het maar niks zo'n vreemde in huis die zegt wat ik wel en niet mag :p

Vandaag ook hielprikje en gehoortest. Ze gaf geen kik! Bleef gewoon doorknorren :) Lekker ding...

11. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Mag ik hier even mijn verhaal doen en ervaringen uitwisselen?
    Sinds afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn placenta voor de uitgang ligt.
    Vanaf het begin van deze zwangerschap heb ik bloedverlies wat nog steeds voort duurt, soms veel en soms weinig.
    Afgelopen maandag was ik aan het werk in de wijk en dit was niet meer vol te houden, ik had al dagen last van een pijnlijke harde buik als ik aan het werk was.
    Maandag dus gelijk de vk gebeld en mocht mij later die middag melden voor een echo.
    Zeer waarschijnlijk is nu dus de oorzaak gevonden van het blijvende bloedverlies.
    Met onze kleine uk gaat alles goed maar ik voel mijzelf niet zo op en top.
    Van de vk nu ook het advies gekregen het werk te laten wat het is en rust te nemen, mag evt. wel deels kantoorwerk doen.
    Maar mocht ik met de 20wkn nog een voorliggende placenta hebben mag ik helemaal niet meer werken.

Hadden jullie dit ook?
    Ik heb het hier eigenlijk best moeilijk mee, ben helemaal niet iemand die gauw stil zit.

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Oh wat een vervelend nieuws... In dit topic staan al heel wat ervaringsverhalen van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt.

Ikzelf had geen bloedingen tot de 37 weken. Met 16 weken hebben ze het ondekt tijdens een geslachtsecho. Die vrouw zag toen ook direct dat hij niet meer zou gaan verschuiven.
    De meeste placenta's verschuiven namelijk nog in de loop van de zwangerschap.

Doordat ik geen bloedingen had en me goed voelde heb ik tot de 30 weken gewerkt. Daarna ben ik gestopt. Ben zzper dus kan dat zelf bepalen.

Mocht je vragen hebben dan spui maar!

13. Janna

Janna Fanatiek lid

@deesdees: Ik zou op dit moment nog niet te veel op de feiten vooruit lopen. Als de placenta met deze termijn voor de uitgang ligt, is de kans heel groot dat ie nog met de baarmoeder mee naar boven groeit, waarmee de baarmoeder weer vrij komt te liggen. Aangezien de placenta NU voor de bm ligt, zou ik NU wel rustig aan doen, maar niet te veel met mijn gedachten vooruit gaan naar "wat als dit de rest van de zwangerschap zo blijft"? Op die manier ga je je misschien onnodig veel zorgen maken. Want de hele zwangerschap rustig aan moeten doen is voor niemand een pretje. Dat vooruitzicht is natuurlijk niet leuk en dan duren die maanden ook nog wel heeeeeel erg lang...

Bij mij werd de placenta praevia met de 20wk-echo ontdekt. Ik had toen al meerdere kleine bloedingen hierdoor gehad. (En in het eerste trimester ook, maar door een andere oorzaak.) Ik deed eigenlijk al rustiger aan, omdat ik hondsberoerd was van de misselijkheid, maar vanaf dat moment moest ik dus wel rustiger aan blijven doen. Ik mocht wel werken, maar mij niet te zwaar fysiek inspannen.

Na die echo bleven de bloedingen lange tijd uit. Met 31 wk kreeg ik weer een bloeding. Vanaf dat moment moest ik echt een stapje terug doen en mocht ik inderdaad niet meer werken, maar ook niet meer zelf boodschappen doen, het huishouden doen, enz. Ik had geen bedrust, maar mocht zo min mogelijk in de weer zijn.

Ik vind het apart dat jij vanaf 20 wk helemaal niet meer mag werken, mocht het met 20 wk blijken nog steeds zo te zijn. Dat je niet mag werken als je bloedingen hebt, is logisch, maar als je geen bloedingen hebt, kun je best wat doen. Dat je nu veel bloedingen hebt, wil niet zeggen dat dat zo blijft. (Bij mij was dat dus ook niet: zo tussen 17-20 wk meerdere bloedingen gehad en daarna tot 31 wk niet meer!) Ik vind het advies dan ook een beetje op de feiten vooruit lopen.

Ik weet niet of je dit hele topic hebt gelezen. In dit topic hebben ik en een paar anderen veel over het onderwerp geschreven. Mocht je toch vragen hebben, mag je me altijd pb-en.

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @mama-in-love; ik ben heel benieuwd of de placenta nog zal verschuiven. Ik hoop het wel.
    Mocht ik vragen hebben dan hoor je mij wel.
    Bedankt.

@Janna; mijn werk valt onder fysieke zware inspanning, vandaar dat ik niet meer mag werken. (Wijkverpleging).
    Het advies vanaf de 20wkn zal mijn vk niet zomaar roepen, dit is mede vanwege mijn klachten. Misschien iets vooruit lopend op de feiten maar ze blijft wel realistisch.

Ik heb het gehele topic nog niet doorgelezen, ga ik zsm doen.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, dan snap ik het wel. Zijn er geen andere werkzaamheden die je voor je werkgever kunt doen, zodat je het contact met de organisatie niet verliest en toch het gevoel hebt dat je bezig bent?

16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb deels een kantoortaak, het verzorgen van de planning.
    Dit kan ik denk ik wel blijven doen, mijn werk heeft mij alleen de komende 2wkn vrij gegeven zodat ik alles even rustig op zijn beloop kan laten.
    Over 2 wkn gaan wij bekijken wat en wanneer ik weer op kan pakken voor een paar uur per dag. Er mag niet teveel kantoortijd geschreven worden namelijk.

17. Sniffie

Sniffie Actief lid

Mar 29, 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Nog mensen actief en momenteel zwanger met een placenta praevia?
    Ik heb vorige week donderdag te horen gekregen dat ik een placenta praevia heb en een keizersnede krijg. De maandag erop in het ziekenhuis beland met een grote bloeding. Ze hadden ons mannetje al bijna willen halen, maar gelukkig was het bloeden op tijd gestopt.
    Morgen mag ik weer naar huis gelukkig.
    Ben nu als de dood voor weer een bloeding en dat ons kindje veel te vroeg gehaald moet worden.
    Zou het fijn vinden om in contact te komen met andere dames die hetzelfde hebben meegemaakt.

18. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @sniffie; wat enorm schrikken!
    Ik ben nog niet zo ver zwanger maar wel is er placenta praevia geconstateerd.
    Mede daardoor krijg ik nu regelmatig een echo om ook de placenta te lokaliseren.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Sniffie wat vervelend! :(
    Mijn hele verhaal staat hier in dit topic. Wij wisten het vanaf 16 weken. Ik heb niet gebloed tot de 37 weken en toen bleef het dagelijks terug komen.
    Donderdagavond eerste bloeding, zondagmorgen baby gehaald.
    Hopelijk blijft een volgende bloeding nog lang uit!

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier met 27, 31, 34 en 36 weken. Met 36 weken was het dagelijks tot de KS op 37+0, 2 weken in het zkh. De eerste drie keer mocht ik na 2 x 24 uur zkh weer naar huis, als de bloedingen 24 uur weg waren en er geen weeënactiviteit meer was.

Het is schrikken! Maar ik ben blij dat je 33 weken bent. Nog steeds te vroeg natuurlijk dus ik hoop dat de bloeding nu weg blijft en je een paar weekjes verder bent.

Share This Page