placenta praevia totalis

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama-in-love, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Butterfly. ..veel succes! Dit betekent dat bedrust dus beter voor jou en je kindje is en dat ze hem/haar zullen halen bij een volgende grote bloeding

@mamavanjuul... je hebt nog een flink aantal weken dus goeie kans dat de placenta nogmeegroeit naar boven. Pas na 28 weken zit er geen beweging meer in

Bij een placenta previa marginalis is er altijd een kans op een normale bevalling. Dus hopen dan maar!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Dat hoop ik dan maar :)
    Ik krijg sowieso een keizersnee, de hoop is gevestigd op een gentle sectio en daar gaan we ook voor.
    Dus hopen op zo min mogelijk complicaties!

3. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Heb nu vanaf 19 wkn ,5x een bloeding gehad. De laatste keer maar minimaal maar omdat ze vinden dat t al zovaak gebeurd is en vanaf 30 wkn kans op grote bloedingen toeneemt willen ze nu geen enkel risico lopen.
    Moet zeggen dat ik hier ook rustiger slaap dan thuis hoor.
    In principe laten ze de kleine zolang mogelijk zitten maar als ik nu vaak grote bloedingen ga krijgen zullen ze het wel halen.
    Hopelijk blijft kleine nog lang zitte

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou inderdaad! Het is nog veel te vroeg hoor, dan maar plat in het ziekenhuis!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hoe gaat het hier dames?

Nog 1 week en dan heb ik mijn GUO. Hoop zo dat de placenta is opgeschoven. Ondertussen 18 weken en sinds een week voel ik schopjes!

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier gaat alles goed! Nog steeds geen bloedingen gehad gelukkig!

Donderdag heb ik de geslachtsbepaling en ik ben dan van plan om te vragen waar me placenta ligt.. Hopelijk is hij hier dan ook verplaatst.. Ik duim voor je!!

7. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Hier een groei echo gehad en daarop was te zien dat de placenta Nog steeds voor de uitgang ligt..... Ze hebben dus al gezegd dat ik moet uitgaan van een keizersnede...
    maar tot nu toe er verder geen klachten van gehad, dus ik geniet rustig verder :)

8. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Hier ondertussen al 39 weken zwanger!!
    Met 32 weken is de boel verschoven (placenta praevia, bilobata, vasa preavia) en het is nu dus heel ongeduldig afwachten tot mevrouw zin heeft de wereld te begroeten ;)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Dat is goed nieuws!!!

Hier trouwens ook nog geen bloedingen gehad! Hopen dat het zo blijft!

@elise: vind je het jammer van de keizersnee? Kan je een nAtuurlijke krijgen? Ik krijg die wel. 3e ks.

@sdonyA: ook spannend dus!

10. Kruimel1979

Nov 29, 2013
    6
    0
    0
    accountmanager
    kampen
    Nu 26 weken zwanger en het placenta previa gebeuren is gelukkig voorbij. :)De placenta is netjes omhoog gegroeid. Voor mij geen bloedingen meer. Met 5 bloedingen vanaf week12 tot week 20 geeft dit goede nieuws wel rust. Misschien dat 1 van jullie ook wat aan dit nieuws heeft. Aangezien geen verhaal betreft placenta previa hetzelfde is. Ieder van jullie wens ik ook goed nieuws toe.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier over 45 minuten GUO...ben heel benieuwd!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    YES!!
    Placenta is voorbij het litteken van de vorige keizersnedes gegroeid!
    Alle mogelijke complicaties zijn van de ban! :D

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier is de placenta ook omhoog gegroeid en ligt nu vooraan de buikwand! Jammer dat ik kleintje nu wel pas laat voel maar ben zo blij dat hij verschoven is! Ze hebben dit bij de geslachtsbepaling gezegd en hoop wel nog op een bevestiging bij de 20'weken echo!

14. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Sinds 2012 kun je als zzp-er gewoon n uitkering aanvragen als je zwanger bent. Je hebt dan recht op n uitkering tijdens en vlak na de bevalling.

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Wat fijn meiden dat hij omhoog is gegroeid! Hier nog niet, maar goed we hebben nog de tijd en de mijne ligt aan de achterwand, dus zal wat minder snel verschuiven vrees ik.

16. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Bij mij lagen ze ook beide onder en richting de achterwand en deze zijn met 32 weken nog verschoven!
    Hoopvol zijn dus! :)

Ondertussen ben ik 40 weken zwanger en is de kleine al weken volledig ingedaald. (Zonder placenta ertussen ;))

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wat een fijn nieuws meiden!
    Hier placenta aan de voorkant en helaas niet verschoven dus weet niet of placenta voor of achter invloed heeft.
    Vandaag lig ik alweer 3 wkn in het zh. Gelukkig gaan de dagen vrij vlug voorbij en hebben we de 32 wkn grens behaald dus vanaf nu mag ik in mijn eigen zh blijven en hoef ik niet meer naar het WKZ in Utrecht. Maar hopelijk blijft kleintje nog zitten tot week of 37/38

18. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook alles goed verschoven, heel vaak gaat het gewoon goed.

Jolien succes ,et de komende bevalling, leuk!!

Butterfly hopelijk gaat het bij jou straks ook allemaal voorspoedig verlopen, sterkte meid!

19. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Dat is goed om te lezen jolien, ik hou hoop :) en succes met de bevalling!

Hang in there butterfly, trek je het nog een beetje? Mocht jij nu binnenkort een nachtje naar huis? Ik hoop het voor je. Drie weken ziekenhuis wat een tijd!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Sterkte! Wat super dat de 32 weken gehaald zijn! Nu op naar de 37! Ik vomd het zelf wel meevallen de weken in het ziekenhuis. De veiligheid gaf mij rust en ik was trots op elke dag dat we erbij konden krijgen!

Share This Page