Wat fijn dat je naar huis mag! Hopelijk blijft het nu rustig! Nog maar 2 weken te gaan, spannend!! Idd heel gek om te weten wanneer de kleine geboren gaat worden..
@cygnet: Ik zou het ook niet weten, want bij mij lag hij er ook dermate overheen, dat de (zeer ervaren) echoscopiste en gyn met 20 wk al zeiden dat de kans op verschuiven nihil was. Ik hoop voor je dat hij nog verschuift, want ik kan me voorstellen dat je het liefst een gewone "ongecompliceerde" bevalling wilt. @maartje: Fijn dat je weer naar huis gaat en ook dat je daar zelf een goed gevoel bij hebt. (Soms worden vrouwen ook wel eens naar huis gestuurd, terwijl ze eigenlijk zelf vinden dat ze moeten blijven. Dat lijkt me heel naar. Ik mocht bij mijn laatste zh-opname zelf kiezen. Helaas kreeg ik toen toch weer een bloeding, dus toen moest ik wél blijven.) Ik vond het trouwens helemaal niet gek om te weten wanneer mijn dochter geboren werd. Maar zij is dan ook mijn eerste kind, dus ik had niet echt vergelijkingsmateriaal hoe het is om af te moeten wachten tot een baby vanzelf een keertje komt. En ik was al vanaf 20 wk uitgegaan van een geplande ks.
Nou Mama-in-love... je was bij het openen bang dat er niet veel geschreven zou worden in dit topic... helaas toch veel lotgenoten! Blij dat alles goed gaat met jou. Is het vruchtwater nog opnieuw gemeten? Was het altijd weinig of later pas?
Hi, zo dat was even bij lezen, wat goed! Mamma-in-Love fijn dat er weer een lotgenoot bij is (alhoewel de omstandigheden niet optimaal, maar je begrijpt me wel....). Kan me voorstellen dat je de KS eerder wil, helemaal als je ver van het ziekenhuis woont. Dat zou ik ook zeker goed aangeven, want daar houden ze echt wel rekening mee. Hier staat de vluchttas inmiddels ook klaar. Kleine is al goed ingedaald en al veel last van voorweeen, maar dat is een ander topic . Trouwens slim idee om ook een tasje voor de kindjes te hebben. Ga ik ook gelijk doen zo. Maartje fijn dat je weer naar huis mag en spannend dat je maandag hoort wanneer je mamma wordt! Hoop dat je een nog een rustig dagje heb!
Hey! Hoe is het met jou en de kleine?? Met de 20 weken echo was er niets bijzonders met het vruchtwater. Dat is pas bij de groeiecho daarna aan het licht gekomen met 29.5 wk. Daarna met 31 weken nog steeds onder de benedenlijn. Nu moet ik met 35 weken weer voor een groeiecho in het zh komen maar ik vond dat te lang duren dus we hebben nu met 32.5 nog een groeiecho gepland bij het bureau waar ze de preavia ook ontdekt hebben met 16 weken en daar hebben we ook de 20 weken echo gehad.
Ja, ik moet alles goed op orde hebben in mijn hoofd Heb een aftekenlijstje in de computer gemaakt en uitgeprint en elke avond teken ik af wat er wel en niet in de tassen zit zodat mijn vriend alleen maar hoeft te pakken wat niet is afgetekend. Dan weet ik altijd dat de belangrijke spullen meegaan. Hopelijk gaan we het niet nodig hebben Ik hoop idd dat ze er rekening mee houden dat ik niet al te dichtbij woon! Ben al lang blij als ik zonder problemen de 37 weken haal.... Daarna mag het van mij écht wel komen!
Gaat super goed hier! Heb daarstraks weer met tranen in mijn ogen naar haar zitten kijken toen ze bij me lag te slapen. Zo'n wonder dat alles zo goed gaat. Alle testen zijn tot nu toe ook goed; hersenen, oogjes en heupjes geen afwijkingen. Ze groeit als kool en denk nu 3400 gram. Nog erg klein maar in ieder geval kan ze nu maatje 50 aan. Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe en dat die stomme placenta maar geen problemen geeft. Oké een keizersnede is niet ideaal maar ja als dat veiliger is dan is het maar zo toch?
frannie: fijn dat alles zo goed gaat met jullie!! mil: hoe is het nu? Afgelopen week nog groeiecho gehad ?? Hier nog steeds thuis, wek gister even wat stress, had weer even wat rood/bruinverlies, maar aangezien ik alleen bij helderrood aan de bel moest trekken heb ik het even afgewacht en wel even stap terug gedaan dus heel veel plat gelegen, en daarna alleen nog bruin. afspraak keizersnee staat vandaag over 2 weken !! Spannend hoor, dus nog net iets later maar was eerder geen plaats. Ook al naar pre operatief spreekuur geweest dus alles geregeld! Dinsdag weer afspraak met gyn. Zijn nu nog even versneld alles in kamertje klaar aan het maken, ging eerst uit van 41,5 week net als mijn dochter dus hadden alle tijd nu dus ineens alles eerder heb ook nog extra kleine kleertjes gekocht, mijn dichter kon meteen 56 aan, nu maar even pakket 50 gekocht. Nu gewassen nu nog vouwen en in kast. Wil nu eerst alles gewoon in kast, als ik komende week ook thuis ben kan ik ze altijd nog strijken maar voor hetzelfde geld lig ik weer in ziekenhuis en tja heb het dan even liever gevouwen in kast liggen. Wat een gedoe zo, zo onzeker of ik nog hier ben komende weken of niet....
Frannie wat heerlijk dat het zo goed gaat zeg!! Geniet maar van je wondertje!! Maartje wat spannend dat de afspraak voor de ks nu staat!! Gek idee zeg! Fijn dat het bruinverlies niet heeft doorgezet naar rood! Hier inderdaad een echo gehad. Weet niet goed wat ik met de info aan moet en hoe secuur die metingen nu eigelijk zijn.. Kindje liep 3 weken geleden een week voor in groei, en zou nu iets onder gemiddeld zitten. Da's toch apart.... Maar ze zag wel dat alles verder goed was en het kindje er tevreden bij lag. De placenta/navelstreng functioneert prima gelukkig dus daar ligt het niet aan. Vruchtwater was iets toegenomen. Zat de vorige keer onder de benedengrens, nu erboven. Nog wel onder gemiddeld maar gelukkig boven de ondergrens. Ik ben dus gerustgesteld Zometeen een afspraak in het zh voor controle. Merk wel dat ik het psychisch wat lastiger krijg hoor. Die onzekerheid al vanaf 16 weken en nu elke keer horen dat ik nu ECHT in de risicoperiode zit... Ga toch eens overleggen of het wel zo slim is om af te wachten tot 39 weken terwijl ik een half uur rijden bij het zh vandaan woon... Moet er niet aan denken boven de 38 nog ineens een spoed ks in een dichterbij zh te krijgen omdat ik te heftig bloed terwijl ik daar helemaal niet bekent ben... Dan neem ik wel genoegen met 37 weken.... Of is dat egoïstisch voor mijn kindje?? Hopelijk nemen ze mijn zorgen en psychische gesteldheid een beetje serieus...
Helaas weinig nieuws. Zolang ik geen bloedingen heb wordt het gewoon 39 weken. Beetje dubbel want als ik het wel allemaal haal zonder bloedingen is het natuurlijk wel héél fijn voor het kindje dat het zolang mogelijk in de buik heeft gezeten. De gyn gaf aan dat dit nu wel een risicoperiode is omdat er een kans bestaat dat je met harde buiken wat verweking of iets ontsluiting krijgt wat vervolgens dus voor onstabiliteit voor de placenta zorgt. Helaas heb ik nu al voor de tweede avond op rij zo'n beetje om de 5 minuten harde buiken waarbij ik er regelmatig eentje echt weg moet zuchten zo vervelend voelen ze aan.... Hopelijk veroorzaken ze geen verweking/ontsluiting... Over twee weken weer een groeiecho en controleafspraak. Ook heb ik dan een gesprek met de verpleegkundige over de keizersnede. We wachten het rustig af....
Mama in love, ik snap dat je je zo voelt, want ik heb dat precies zo ervaren. Ze hadden het over 38 weken en ik dacht waarom die gok nemen? Maar ze hadden wel gelijk. Ook als je een bloeding krijgt is er nog niet per se meteen wat aan de hand. Dan nog kan het voor je kindje beter zijn te blijven zitten. Omdat ik veel bloedingen had en de laatste 10 dagen al een bloeding kreeg door alleen maar op te staan werd het risico echt te groot en hebben ze haar met 37+0 gehaald. Maar ze was er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor. Zelfs nog even couveuse en haar hart sloeg steeds op hol, schrok me rot elke keer van die monitor. Wat ik bedoel te zeggen is, let goed op jezelf en als je het niet meer vertrouwt, kom voor jezelf op. Maar vertrouw ook op het zkh. De bloedingen zijn nl niet schadelijk voor je kindje.
was bij mij ook zo gezegd mil, bij 39 weken bij geen bloedverlies, maar nu dus niet meer. en nu net nu ik weer bijna wat vertrouwen kreeg, een kleine bloeding dus lig weer terug in ziekenhuis aan ctg ... Maar heb nu minder stress als vorige keer, had het toch nog wel verwacht, hopelijk blijft het bij beetje bloedverlies en mag ik snel weer naar huis, we zien het wel
Hoe gaat het nu mama in Love? Nog steeds harde buiken? Hoop dat het rustig blijft!! Ik mag weer naar huis, tot zover mijn update van mijn knipperlicht relatie met hotel ziekenhuis haha
Maartje wat fijn dat je weer terug bent uit het zh! Dat is weer goed nieuws! Hier nog veel harde buiken gehad deze week. Gister viel het gelukkig wel mee dus hoop het vandaag ook rustig te houden... We zijn weer over de helft van de zwangerschapsweek heen dus tellen weer af naar de 34 weken Meijke wat pittig dat je kindje er toch nog niet helemaal klaar voor was! Als ik dat hoor hoop ik toch de 39 weer te halen....
vandaag afspraak gyn gehad, datum keizersnee verzet naar as vrijdag, pff komt wel heel dichtbij zo, maar hij durfde niet langer te wachten met elke keer die bloedingen. Dus wel wennen aan het idee maar ook erg blij!!
Oh jee wat spannend!!!! Nog 2 daagjes!! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Ligt de placenta ook in het snijgebied?
ja begin het nu toch wel spannend te vinden! Hij heeft gister ook nog even extra gekeken hoe de placenta lag, maar het lijkt mee te vallen, hij ligt aan een kant ervoor. En hij dacht dus dat hij er net langs kom snijden, dus niet door placenta.