Oh dat scheelt waarschijnlijk een hoop bloedverlies! Fijn zeg! Ik hoop dat je na je bevalling even tijd hebt voor een (hele) korte update of het allemaal goed is gegaan!
@maartje: Spannend hoor, het komt nu echt dichtbij! Fijn dat de placenta waarschijnlijk net niet in het snijgebied ligt. Bij mij was dat wel zo, waardoor ze er doorheen moesten. Ik mocht dan ook niet met een ruggeprik, maar moest onder algehele narcose, zodat ze snel konden handelen als het mis ging en daarbij geen rekening hoefden te houden met mij / mijn paniek / mijn man die dan de ok uit moest / enz... Gaat het bij jou met een ruggeprik? @mil: Ik snap je wel hoor, dat je liever niet tot het eind wil doorlopen. Toch zou ik het wel proberen zo lang het goed gaat. Kijk, zoals bij maartje met steeds die bloedingen, wordt het risico natuurlijk steeds groter, maar ik herken wel wat Meijke zegt: mijn dochter was er ook nog niet helemaal klaar voor. Ze is gehaald met 38.1 wk, maar ze kon zich niet op temperatuur houden (fladderen met armpjes), waarvoor ze in de couveuse moest. Het was zo erg dat ze bang waren voor een infectie, al snapten ze niet waar ze die dan op had moeten lopen, want ze had het al direct na de geboorte in de ok. Ook vertoonde ze prematuur zuiggedrag, waardoor ze nooit aan de borst heeft leren drinken. Voor mijn dochter was het beter geweest als ze nog even had kunnen blijven zitten.
Janna jij MOEST onder algehele narcose? Hier is mij verteld dat ze het wel met ruggeprik proberen maar heb wel de placenta helemaal in het snijgebied. Arts zei vorige week dat het wel een "bloederig zooitje" kon worden Nu hoop ik écht dat ze er niet op terug gaan komen. Het zou natuurlijk kunnen dat digene die zei dat ik een ruggeprik kreeg niet zo snel in de gaten had dat de placenta in het snijgebied ligt.... Volgende week donderdag toch eens vragen!!
Ja, ik MOEST idd onder algehele narcose. Ik mocht niet zelf kiezen. Nou is daar ook wel een heleboel gesteggel over geweest. De gyns hebben het er op hun wekelijkse bijeenkomst over gehad, want ze wilden daar gezamenlijk een beslissing nemen, maar werden het niet met elkaar eens. Uiteindelijk zeiden zij dat ze met een ruggenprik gingen beginnen, maar dat als het mis ging ze gelijk over gingen op algehele narcose. Daar was de anesthesist het weer niet mee eens, die had in het voorgesprek allang tegen me gezegd dat het algehele narcose zou worden. (Nog voordat de gyns hun overleg hadden dus.) Ik wilde vooral duidelijkheid, want kreeg de ene keer het een te horen en de andere keer het ander. Een dag van te voren kwam de anesthesist nog een keer langs, die had het weer over narcose. Twintig minuten later kwam de verloskundig verpleegkundige de ks met me doornemen en die had het weer over een ruggenprik. Ik heb het toen tijdens de rondes aan de arts gevraagd en erbij gezegd dat mij steeds iets anders verteld werd. Zij zei dat ze had begrepen dat het een ruggenprik zou worden, maar zou het navragen. Even later kwam ze nog vertellen dat het inderdaad een ruggenprik zou worden. Daar waren dezelfde arts-assistenten bij, die ook bij de operatie waren. Zelfs een uur voor de ks, toen een van de gyns die hem ging uitvoeren kwam kennismaken, zei hij nog tegen mij dat het een ruggenprik ging worden. Toen ik in de ok kwam zei de anesthesist echter weer dat het algehele narcose werd. De arts-assistenten keken zwaar verbaasd en ik begon te lachen en zei: 'zeg gaan jullie eerst eens even met elkaar uitvechten wat het wordt en komt het me dán vertellen!" De anesthesist en de andere gyn reageerden heel verbaasd, dus ik legde het uit. De arts-assistenten bevestigden dat de dag ervoor tegen mij was bevestigd dat het met een ruggenprik zou gaan. Uiteindelijk heeft de anesthesist volgens mij besloten, maar ik weet niet precies hoe dat is gegaan. Vanwege de narcose mocht mijn man er dus ook niet bij zijn in de ok. Dat was wel even raar, want daar waren we wel van uit gegaan. We hadden afscheid genomen met "tot zo in de ok". De verpleegkundigen van de afdeling hadden hem al helemaal in een apenpakkie enzo. En toen mochten ze er dus niet in en zag ik hem pas weer in de uitslaapkamer. Achteraf denk ik wel eens dat ik had moeten eisen dat ik gezanmelijk met de gyn en anesthesist had mogen overleggen. Uit het feit dat ze het allemaal zo met elkaar oneens waren, blijkt wel dat er niet per se een manier goed is en de andere fout. Het zijn gewoon twee manieren, met beide voor- en nadelen, en dan moet je een keuze maken. Ik vraag me wel eens af of ik in gesprek met de gyn en anesthesist die voor- en nadelen goed boven tafel had gekregen en er dan misschien in had mogen mee beslissen.
Allemaal bedankt voor jullie reacties, begin nu toch wel stress te krijgen, help is alles wel klaar.. Net nog even de tekst van het kaartje bedacht en doorgegeven pffff Janna: Bij mij is het met ruggeprik, ze vertelden mij dat ze dat zowiezo als het enigszins kan doen omdat de baby daar niks of nauwelijks iets van meekrijgt en bij narcose wel zodat je meer kans hebt op een slechte start voor de baby
Daar hebben ze bij mij dan weer niks over gezegd. Misschien dat mijn dochter daarom wel zo'n slechte start heeft gemaakt. Ik kan me voortellen dat je nu zenuwachtig wordt. Morgen om deze tijd ben je moeder! Veel succes de laatste dag+nacht! Hoop dat je lekker kunt slapen!
zo hier even nieuws: vanmorgen om 11.10 is onze dochter Febe geboren 47 cm en 2760gr. Alles gaat goed! Febe had nog wel even wat last van haar longetjes ze was wat aan het kreunen maar de saturatie was meteen goed en was ook meteen roze, dus kindarts had er meteen vertrouwen in dat hey goed kwam. Om half 2 heeft ze een half uur goed gedronken aan de borst, nu ligt ze lekker te slapen. Ligt nu nog af en toe even in couveuze maar meer omdat ze dan makkelijker haar temp vast kan houden. Maar geen noodzaak, ze doet het heel goed We zijn dus heel erg aan het genieten __________________
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! De OK is dus helemaal goed verlopen?? Fijn zeg! Geniet van jullie dochter!!!
Janna wat een heftig verhaal bij jou OK zeg! Ik zou daar denk ik wel een traumatje van overhouden. Ik heb al aangegeven dat ik het HEEL belangrijk vind dat 1 van ons bij de baby is vanaf de geboorte. Als ik onder narcose lig moet mijn vriend de baby geboren zien worden. Hij moet dan echt continu bij de baby blijven zolang ik er niet bij ben. Gelukkig mag hij er wel bij zijn als ik onder narcose ga. Hij moet wachten op de gang tot ik geintubeerd ben, dan snijden ze me open en op het moment dat ze klaar zijn de baby eruit te halen mag vriendlief binnenkomen om de geboorte te zien. Daarna loopt hij direct mee met de kinderarts en de baby naar de naastgelegen kamer zodat de chirurgen met mij verder kunnen. Hij moet dan wel zien hoe ik daar lig met buis en plakband over mijn ogen maar hij weet het wel van tevoren. Ben zelf IC verpleegkundige dus weet hoe het eruit ziet en heb hem dat wel over kunnen brengen. Toch hoop ik van harte op een ruggenprik. Dan zijn we tenminste beide bij de geboorte. Ik ga volgende week wel even goed vragen of het idd wel de bedoeling is om een ruggenprik te doen bij placenta in snijgedeelte want lijkt me vreselijk om hetzelfde als jou mee te moeten maken...
Jaaaah, gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat Febe het zo goed doet! Veel plezier met het genieten!
Ja, dat was niet leuk. Ik heb er achteraf ook wel wat traantjes om gelaten. Wel fijn dat jou vriend er in ieder geval bij mag zijn, ook bij een algehele narcose. Ik had mijn man ook de opdracht gegeven om onze dochter geen seconde uit het oog te verliezen, maar dat ging bij ons dus niet door. Ik vind het niet alleen jammer dat mijn man en ik de geboorte gemist hebben, maar ook dat ik de twee dagen erna zo misselijk en stoned was van de narcose (en mijn morfine-pomp), dat ik er maar weinig van mee kreeg en heel veel gaten in mijn herinneringen heb. Ik heb echt het gevoel dat ik die eerste dagen veel gemist heb. Als ik naar mezelf op de foto's kijk, dan zie ik er ook verschrikkelijk uit. Er is eigenlijk niet een foto van die eerste dag met mijn dochter waar ik blij van word. Maar goed, dat zijn nu allemaal oude koeien. Die ene dag van haar leven is natuurlijk niet belangrijker dan alle overige dagen dat we haar bij ons hebben!
Keizersnee is Super mee gevallen, zaterdag wel lastige dag, vooral eerste keer uit bed viel tegen maar met genoeg pijnstillers goed vol te houden! Hier gaat alles Super goed, febe drinkt als een tierelier en is verder Super tevreden, een avond krampjes gehad maar verder niet. De gyn is net geweest en kinderartz komt rond 10 uur, als die groen licht geeft mogen we zo lekker naar huis!!! En volgens de kinderarts die gister hier was was er toen al geen reden on te blijven!! Met jullie verder alles goed?
pff niet dus, ze was wat gelig dus nu 24u onder de lamp morgen weer bloed testen hopelijk dan wel goed. Ze Willen nog niet van ons af
Maartje wat heerlijk dat jullie naar huis mogen!!! Lekker genieten in jullie eigen omgeving!! Hier alles rustig. Heb wel erg veel lage rugpijn en kan er nauwelijks van lopen Inmiddels gaan we alweer hard richting de 35 weken! Nog max 4.5 week te gaan!
bedankt meijke en mama in love echt heerlijk genieten nu! mamainlove: balen van je onderrug zeg! Maar Super dat je al zo ver bent al! Hoop echt voor je dat die bloedingen en ziekenhuis opnames je bespaard blijven en je straks over een paar weken ook lekker kan genieten!!! Krijg je binnenkort nog een echo? Bij mij heeft mijn gym de laatste 2 x nog uitgebreid gekeken hoe de placenta lag, zodat hij heel goed in zijn hoofd had hoe hij moest snijden. Hij wilde het ook echt zelf doen, daarom ook die laatste week vervroegd omdat hij bang was voor een spoedsectio en hij het dan niet zelf kom doen.
Hey! De groeiecho was perfect! Ons kindje groeit erg goed. Placenta blijft hetzelfde. Ook volledig in snijgebied. Tot nu toe denken ze nog steeds dat ik een ruggeprik krijg... Daar ga ik ook écht enorm mijn best voor blijven doen! De datum is nog niet bekend. Er is nu wel een aanvraag gedaan maar dat moet ook door de planning van de anesthesie heen komen dus dat is afwachten. Waarschijnlijk wordt ik wel als eerste geholpen gezien de wat ingewikkeldere situatie. Mocht ik namelijk wel enorm gaan bloeden is het fijn dat ze nog een hele dag hebben om me te stabiliseren en dat je niet binnen no time de avond/nacht in gaat. Dan is er namelijk toch minder personeel. Vind ik wel fijn want dan lig je niet de hele dag te wachten Ik mag nu met 37.0 week weer terug komen voor controle. Elke week is niet nodig want de groei is gecontroleerd met een echo (en het lag iets voor op schema) en de ligging maakt ze niets uit Het aftellen is inmiddels wel begonnen! Ze willen me trouwens wel zo lang mogelijk door laten lopen. Ik heb tot nu toe geen bloedingen gehad en ze denken dat het risico nu steeds kleiner wordt anders had het al lang wel gebeurt. Daarnaast is mijn zoontje pas met 41.2 geboren dus verwachten ze niet dat deze kleine zich spontaan aandient voor de 40 weken.