Voorweeën, indalingsweeën of gewoon harde buiken door ziek zijn? 32 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Paris91, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik ben momenteel 32 weken zwanger.
    Sinds vorige woensdag voel ik mij belabberd.
    Drukkende pijn tussen mijn benen, vaak pijnlijke harde buiken, rugpijn, hoofdpijn, gewoon niet fit voelen, maar geen koorts.
    Urine weggebracht, maar geen blaasontsteking.

    Het weekend wel minder leven gevoeld dan normaal, maar nog wel 2 keer per dag.
    Zondag (deel?) slijmprop verloren, sindsdien ook meerdere keren per dag ontlasting. Dit had ik mijn vorige zwangerschap pas een paar dagen voor de bevalling. Nu is het nog veel te vroeg om te bevallen, dus dat kan het niet zijn.

    Sinds maandag de baby wel weer actief in buik.
    Gisteren dacht ik echt dat ik weeën had, het deed zoveel pijn, ik kromp ineen en mijn buik was daarna helemaal hard. Dit gebeurde een paar keer elke 5 minuten, maar toen ik op bed ging liggen met een kruik ging het weg.

    Vandaag de hele dag liggend doorgebracht. Voel mij echt ellendig met hoofdpijn en rugpijn, maar de pijnlijke buiken blijven tot nu toe uit.

    Morgen heb ik weer controle bij de verloskundige, dus kan ik het daar bespreken, maar voel mij eigenlijk te slecht om de deur uit te gaan.
    Zouden dit al voorweeën zijn?
    Of indalen? Voel het kindje namelijk nog heel goed tussen mijn ribben zitten.. Dat zou dan toch niet meer moeten?
     
  2. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als je het niet vertrouwd even je verloskundige bellen voor overleg!!
    Druk geweest? Veel stress gehad?
    Geen hoge bloeddruk/ sterretjes zien of bandgevoel?

    Beterschap, hopelijk gauw opgeknapt!
     
  3. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Dankjewel :) Geen stress of drukte gehad. Bloeddruk was gisteren 130/94, (zit normaal rond de 110/70) maar dat was een thuismeter van mijn ouders die om de pols gaat, dus weet niet of dat nou echt betrouwbaar is..
    Heb toch maar gebeld voor geruststelling. Ze zegt dat het indalingsweeën zijn. :thumup:
     
  4. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Fijn dat je gerust gesteld bent en bij twijfel echt gewoon aan de bel trekken, daar zijn ze voor :)

    Polsmeter is idd niet betrouwbaar, maar wel slim om morgen even na te laten meten, zou wel streven om naar je afspraak te gaan?
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.009
    289
    83
    Ja herkenbaar! Ik heb ze ook sinds 1.5 week. Van die harde buiken die even aanhouden en vervelend aanvoelen. Achter elkaar en Dan weer weg. Heeft te maken met de indaling inderdaad. Maar ook de drukte als ik eerlijk kijk naar mezelf. Het volgt als ik rustig zit of later op de dag. Dan Ben ik toch te druk bezig geweest. Gevalletje van, hoofd denkt meer te kunnen Maar fysiek is dat teveel...
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Moet toch naar het ziekenhuis. Bloeddruk was 140/90.
     
  7. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nog op controle geweest?
     
  8. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ja, moet gelijk door naar het ziekenhuis. Bloeddruk was te hoog en in combinatie met de klachten wou ze dat wel verder laten uitzoeken.
     
  9. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hmm dat is balen, hopelijk valt het mee... Wel fijn dat ze het serieus oppakken!
    Beterschap, je moet nog even..
     
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je bloeddruk toch is verhoogd!!
    Ik denk dat je zeker last kunt hebben van de indaling.

    Wat ik nog even wou delen; mijn baby is inmiddels ingedaald (nu 33 weken zwanger) maar voel hem/haar nog steeds heel erg in/onder mijn ribben duwen.
    Dus dat kan nog steeds wel, iig ik heb het wel.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  11. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Even benieuwd of je weer lekker thuis bent of dat ze je toch gehouden hebben..
     
  12. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ben thuis. Labwaarden en ctg waren gelukkig goed. Wel word ik nu overgedragen naar het ziekenhuis en moet ik de rest van de zwangerschap daar op controle ipv bij mijn eigen vk.
     
  13. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Oh fijn die herkenning! Ja, het was vanmiddag duidelijk op de echo te zien. De baby zit met zijn billen en benen helemaal tegen mijn ribben en zet zich steeds af. Ik voel dat niet zoals de eerdere leuke schepjes, maar heb dan echt last van mijn buik.. Ze vermoedt dat het wat beurs is van binnen.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja doet best zeer he. Ik heb er ook last van zo'n bobbel onder mn ribben.
     
  15. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland

    Fijn dat je lekker thuis bent, nu je rust nemen
     

Deel Deze Pagina