Placenta praevia Update 20/03/2006

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kathy, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier nog eventjes een berichtje van mij.

    Gisteren ben ik bij de gyn langs geweest en kreeg ik te horen dat ik met een keizersnede zal moeten bevallen. Dit was eventjes schrikken, ben er eigenlijk nog niet helemaal goed van. Had zo gehoopt op de gewone, natuurlijke manier te kunnen bevallen.
    Maar dit zit er dus helemaal niet meer in. M'n moederkoek zit nl. helemaal onderaan en zo zal de baby geen plaats hebben om te passeren. Ik was normaal uitgerekend voor 13/04, maar de gyn heeft me al verwittigd dat de keizersnede ten laatste op 23/03 uitgevoerd zal worden. Onze baby zal dus op z'n minst 3 weken te vroeg geboren worden. Ik mag ook helemaal niks meer heffen en het huis kuisen enzo mag ik ook al niet meer doen, omdat de kans, op een bloeding dan groter wordt.
    Wanneer ik bij het minste wat bloed verlies, moet ik onmiddelijk naar het ziekenhuis gaan en zit de kans er dik in dat de geboorte ingeleid zal worden.
    Dus ik kan niet anders dan me rustig te houden.
    Binnen 3 weken moet ik nu terug op controle. De gyn zal dan een datum vastleggen, dat ik naar het ziekenhuis zal moeten gaan, om een paar prikjes te krijgen om de longen vlugger te laten rijpen.
    Ik moest van m'n gyn dus ook rekening houden met het feit, dat de baby vroeger zal komen dan 23 maart.
    Het is net of ik nu van m'n wolkje getuimeld ben. 1 ding dat toch nog positief is aan dit verhaal, is dat onze meid het prima stelt en er anders geen nadeel van ondervind. Ze is volledig mee met haar gewicht.
    Maar op één of andere manier bekijk ik m'n zwangerschap nu heel anders.
    Ik was ook helemaal niet bang voor de bevalling, maar nu ik het weet dat het een keizersnede wordt, ben ik toch wel wat angstig geworden en zie die bevalling eigenlijk helemaal niet meer zo goed zitten.
    Ik hoop dat daar nog wat verandering in komt.
    Nu ik dit allemaal weet, zal alles ook in een stroomversnelling moeten gebeuren. Wat ik allemaal eind deze maand, begin volgende maand ging doen, zal ik best onmiddelijk doen.
    Zoals onze doopsuikers al klaarmaken en naar de winkel gaan voor het geboortelijstje samen te stellen. En nog enkele andere dingen.
    Ik voel me nu ook alweer een stuk beter, nu ik dit nogmaals van me afgeschreven heb en ik hoop dat ik het vlug allemaal een beetje zal kunnen aanvaarden.
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik kan je vertellen dat een keizersnede echt 100% mee kan vallen hoor .
    Zelf ben ik van onze jongste bevallen via een spoedkeizersnede en dat is me dus echt 100% mee gevallen .
    Had bijna geen last van de wond .
    Het enige is dat je 4 dagen van je kraamtijd in het ziekenhuis moet doorbrengen.
    Dat vond ik zelf wel wat minder , maar dat maakte mijn geluk er niet minder op ;)

    Groetjes Joyce
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he meid, wat vervelend!!!!
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Kan me voorstellen dat het niet leuk is omdat je het zelf zo anders voorgesteld had. Ik hoop dat je je er desondanks op kunt instellen en je er toch op kunt verheugen. Als je je kindje ziet doet het er denk ik ook niet meer zo toe.

    Pim
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wat rot om dat mee te maken, maar bedenk wel dat je nu wel eerder je meisje vast kan houden ;)
     
  6. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Als het moet dan moet het natuurlijk maar het is wel heel naar als je had gehoopt op een natuurlijke bevalling. Sterkte.
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Vervelend voor je meid!
    Ik heb een beetje een idee hoe je je voelt, want in eerste instantie wilde onze baby steeds niet draaien en werd ook ik al voorzichtig voorbereid op een keizersnede en dat is inderdaad 100% omschakelen...gelukkig is die van ons uiteindelijk toch gedraaid...
    Ik had toen veel vragen en vooral Jolanda had toen veel informatie voor me, ik zal hieronder het topic neerzetten misschien heb je er wat aan..
    Probeer je niet te druk te maken, en het belangrijkste is dat jullie kleine meid het goed doet..
    Veel succes!

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... eizersnede
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    :oops: ikke veel informatie hihi.

    Maar mocht je vragen hebben poester ik wil met alle plezier proberen je vragen te beantwoorden.
    Ik weet niet of je mijn verhaal al eens hebt gelezen, onder verhalen hier links in het menu?
    Daar staat mijn hele verhaal over mijn keizersnede, misschien heb je er wat aan?

    Ik hoop dat je alles een beetje op een rijtje krijgt wat gevoelens betreft, en dat je gauw weer OP je roze wolkje komt te zitten.
    Tuurlijk is dit niet wat je gedacht en gehoopt had, maar je krijgt straks hoe je het ook went of keert je mooie sterke meid op de armen.
    Als je je daar aan vast houd, dan loopt die keizersnede wel los hoor meid!
    Mij is het ook echt 100% meegevallen
    Als ik mag kiezen doe ik het een tweede keer zelfs weer.

    En echt als je wat wilt vragen.....ga je gang maar hoor.
    En anders gewoon met je vragen losbarsten bij de verloskudige of gynaecoloog.
    Hoe meer antwoorden je heb , hoe beter je je zal voelen denk ik.

    Liefs Jolanda,
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij vragen kun je ook een berichtje aan mij wagen hoor, heb ook een keizersnee gehad en ga in april weer een krijgen.

    Je zult ongetwijfeld nog de info van je gyn krijgen, zodat je je er beter op kunt voorbereiden.

    Wat niet in de info staat: kindjes die via een keizersnee geboren worden, zien er vaak supergaaf uit, geen rimpels maar en perfect gaaf gezichtje! Da's dan ook een klein voordeeltje.

    Groetjes van Kiki
     
  10. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Nou maar hopen dat alles goed gaat komen en dat je snel hersteld....
     
  11. Niet meer actief

    he dat is balen meid om te horen. Heel veel sterkte zeg.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi en vaak ook een heel mooi rond hoofdje he!
    Vaak hebben keizersnede kindjes niet klem gezeten in je bekken met hun hoodje, en daardoor niet dat ovale hoofdje.

    Wist ik nooit maar het viel mij op dat mijn dochter een rond hoofdje had na de geboorte en de dochter van een vriendin van mij had een puntig hoofdje en die was via de normale weg geboren, hihi en toen ben ik er maar op gaan letten.
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Die lieve woorden doen me echt deugd.
    Die keizersnede begin ik toch al wat te verwerken, gisteren zijn we nog op kraambezoek geweest bij een vriendin, die ook een keizersnede gehad heeft en zij heeft me wel wat gerustgesteld.
    Het enige wat mij nu nog wat zorgen baart, is het feit dat ons meisje (veel?) te vroeg geboren zal worden. Ik hoop dat ze nog een hele tijd blijft zitten, maar daar vrees ik voor. Maar elke dag ze bij me is, zijn we weer een dag verder. En is zo ook alweer een dag rijper.
    Ik hou jullie alvast wat op de hoogte hoor.
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    In Nederland is elke bevalling tussen de 3 weken te vroeg en de 2 weken te laat nog "normaal". Ik denk dat jou arts geen enkel risico wil lopen en daarom ervoor kiest om de baby zo vroeg mogelijk nog op tijd te laten zijn (klinkt gek als ik het zo schrijf :oops: ) Want als je spontaan met de bevalling zou beginnen, dan loop je weer meer risico op placenta-loslating of iets dergelijks. Probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over je keizersnede want daar heb je nu de tijd nog voor. En een goed voorbereid mens telt voor 2 (en een zwangere zelfs voor 3 ;)) Hoe dan ook, je hebt nog 2 maanden om je er naar toe te werken en de beslissing van de arts om je kindje (te) vroeg te laten komen is alleen maar in het belang van je dochtertje. Bovendien kun je haar dan eerder in je armen sluiten.

    In mijn geval gaat de gyn een afspraak maken voor in de 39e week voor de keizersnede omdat mijn risico pas begint bij persen. Mocht ik wel spontaan zelf beginnen, dan komt het kindje natuurlijk ook eerder.

    Groetjes van Kiki
     
  15. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Vervelend meid maar wees blij dat je het nu weet dan pas op het laatste moment

    Groetjes roelien
     
  16. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een vervelend nieuws meid.
    Kan me voorstellen dat je opeens van die roze wolk aftuimeld, maar hoop dat je er gauw weer opzit.
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik zou me geen zorgen maken over het feit dat jullie meid ( te ) vroeg geboren word .
    Wat er net ook al werd gezegd : tussen de 3 en 2 weken voor de uitgerekende datum is heel normaal .
    En mocht het toch niet helemaal gaan zo als het hoort , in het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand om jullie dochtertje te helpen .
    Maar ik zou er niet van uit gaan dat dat nodig is .
    Als een kind 3 weken voor de uitgerekende datum via een natuurlijke weg word geboren , kun je zelfs gewoon thuis bevallen ( in het geval van iemand waar de placenta wel goed ligt natuurlijk ;) ) .

    Ik wens je heel veel sterkte toe en maak je niet te veel zorgen , das niet goed voor En je dochtertje .

    Groetjes Joyce
     
  18. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    De 24ste moet ik terug op controle, dus ik zal de gyn dan 'aanvallen' met al m'n vragen. Maar vrijdag, was ik tamelijk geschrokken, waardoor ik veel vragen dan ook weer niet gesteld heb. Maar ik heb me voorgenomen om me zo rustig mogelijk te houden.
     
  19. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ondertussen is het alweer een maand geleden dat ik dit bericht geplaatst heb.
    Dus dat is alleen maar goed nieuws. Ons kleintje zit nog steeds in m'n buik.
    Donderdag mag ik alweer op controle. Door die voorliggende placenta moet ik nu telkens tss de 2 en 3 weken op controle.
    2 weken geleden ben ik dan ook naar het ziekenhuis moeten gaan voor die 2 longrijpers. En heb ik telkens een half uurtje aan de monitor moeten liggen. De hartslag van onze baby deed het prima en ze was en is nog steeds erg actief.

    Sedert gisteravond heb ik weer veel last van buikpijn die heel goed lijkt op menstruatiepijn. Geen idee of het een voorteken is of niet.
    Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden, zodat onze meid zolang mogelijk bij mij blijft.

    Al wordt het verlangen wel groter met de dag om haar te kunnen vasthouden.
    Op een bepaalde manier heerst er wel veel onzekerheid, waardoor ik eigenlijk op de komst van ons meisje zit te wachten. De gyn had een maand geleden nooit mogen zeggen dat het eigenlijk wel voor elk moment zou kunnen zijn. Want je fixeert je daar dan toch wel wat op.

    Maar we zien wel, wanneer de tijd er rijp voor is, zal ons wondertje wel komen.
     
  20. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ja, dat klopt dat zijn normaal gesproken hele knappe baby'tjes.
    De 2de viel een beetje tegen als je nummero 1 met de keizersnee heb gehad.
     

Deel Deze Pagina