hoi, ik heb ook een placenta praevia, zag ik op mijn echoformulier.. De echoscopiste had er niets over gezegd dus het zal ook wel niet heel ernstig zijn zei de vk. Heb gelukkig nog geen bloedingen gehad, maar vind het wel best eng dat ik daar nu op 'voorbereid' moet zijn. Ik hoop dat de placenta gewoon netjes mee omhoog groeit en dat het geen problemen op zal leveren. Ik heb op 9 maart nog een echo bij de gyn en op 30 maart een uitgebreide in het ziekenhuis, hopelijk kunnen ze er dan al meer over zeggen. Vind dit maar niks!
Hoi Luca! Het is inderdaad onzeker. Maar inderdaad, afhankelijk van de mate waarin de placenta ervoor/laag ligt kan het best mee vallen allemaal. Laat ons maar weten hoe het gaat 9 maart!
Hier werd me bij de verloskundige met de 20 weken echo gezegd dat de placenta deels voor de uitgang lag (ik loop bij een gyn) met 28 weken heeft de gyn gekeken en die zei dat ze denkt dat hij er helemaal voor ligt. Ik krijg al een geplande ks dus op zich geen probleem, ze heeft wel extra bloed besteld omdat blijven bloeden een complicatie kan zijn (de baarmoeder trekt daar onderaan niet zo hard samen na de bevalling dus de vaten sluiten wat moeilijker) Ik sta er maar niet bij stil, ik ben al geen fan van keizersnedes Ik heb geen bloedverlies gehad in de zwangerschap, hopelijk blijft dat zo, wel veeeeel harden buiken maar vorige keer ook...
Hoi, Ik heb de 20 weken echo vandaag gehad en alles was gelukkig goed!! Ook de placenta ligt netjes aan de achterkant. Ik heb dus geen placenta praevia.. Ze kon ook geen oorzaak vinden waar het bloed vandaan zou zijn gekomen. Ben wel blij dat m'n placenta goed ligt. Nu maar hopen dat ik geen bloedverlies meer zal krijgen!
Wat fijn Essje! Een natuurlijke bevalling dus voor jou! Zelf gister nog weer in het zkh geweest. Verloor veel vocht, maar was opruiming van mijn lijf na die bloeding. Niks aan de hand dus, maar toe ik het voelde stromen (terwijl ik in de tram zat , raakte ik behoorlijk in paniek . Ook weer een echo gehad. Placenta is tweeledig, aan de voor en achterzijde. Over 3 weken weer om uit te sluiten dat deze twee stukken verbonden zijn door vaten. Dan wordt het KS met 36 weken, anders 38.
Ja ben wel blij dat m'n placenta goed ligt. Maar wat vervelend zeg voor jou, kan me goed voorstellen dat je in paniek raakte toen je het zo voelde stromen. Gelukkig is alles goed met de baby! Kan dat geen kwaad dan als de twee stukken niet met elkaar verbonden zijn? Wist helemaal niet dat zoiets ook nog kan. Wel spannend dus over 3 weken!
Helaas weer opgenomen... Jammer van het mooie weekend, maar had vanochtend een bloeding... Als ik lig gaat het goed, maar zodra ik naar het toilet ga, gaat het verder. Rustig aan dan maar
Heb het nu en bij de vorige zwangerschap ook. Krijg met 30 weken nog een extra controle echo om te kijken wat en of er wat is veranderd. Als er niks is veranderd dan naar de gyn en dan word er verder gekeken. Bij de vorige zwangerschap nog een echo gehad met 34 weken en toen was het wel verschoven.