Ik beken dat ik op dit moment een overheerlijk broodje ROOMPATÉ aan het eten ben Ik geloof dat je 15gr per dag mag aan leverproducten maar heb het mijn hele zwangerschap nog niet gegeten. Daarom vond ik ook dat het nu best mag en misschien wel niet eens écht zondigen is Hebben jullie gezondigd tijdens de zwangerschap met 'verboden' producten? En vinden jullie het aan het einde van de zwangerschap ook 'moeilijker' worden? Ik ben de dagen aan het aftellen tot ik weer filet americain kan eten
toen ik zwanger was van Ties was het de week dat ik beviel 30+ graden. toen heb ik weleens van een roseetje genipt. dat was het, waren echt nipjes en echt geen slokken. heb misschien een miniem beetje binnen gekregen. toen ik sochtends vroeg weeen kreeg heb ik mijn man eropuit gestuurd om filet americain te kopen
Ik heb wel eens een medium gebakken biefstukje op. Wel van de goede slager hoor. Verder ben ik heel braaf.
Ik heb vannacht een hard broodje met gerookte zalm op! (geen verse, maar uit de diepvries.....) Het was wel in mijn droom, maar ik zweer dat ik het echt proefde Bij mijn vorige zwangerschap heb ik echt hele nachten liggen dromen over een broodje filet american.... toen ik net bevallen was heeft mijn man 2 broodjes filet meegenomen voor me, ik kan me dat gelukzalige gevoel van toen gelijk weer herinneren
Ik eet ongeveer 1x per week roompaté op mijn brood. Aangezien je het elke dag mag, leek mij dat 1x per week ook wel mag Ik heb vorige week 2 hijzen van een sigaret op, een familielid was overleden dus was ff moeilijk. Ik zou erg graag filet american willen maar ik durf het niet aan!
Ooooh nippen van een roséetje op een snikhete zomerdag kan ik me heeeel goed voorstellen! Giraf: Als je er dan ook zo van genoten hebt als ik van mijn broodje roompaté is het helemaal goed toch Een biefstukje.. hmmmmm... Blondi: dat was ook mijn redenatie! Heb vandaag wel wat meer op dan de 15gr die je eigenlijk per dag mag maar hé het is de eerste keer dat ik dit eet sinds 7 maanden... 7 maanden x 15gr per dag betekent dat ik heel veel roompaté tegoed heb. Filét americain zou ik bijna een moord voor doen.... Soms denk ik ook 'ach 1 broodje kan toch niet zoveel kwaad?' Maar ik durf het toch niet aan....
Toen ik net 6 weken was ofzo toen kreeg ik niks weg behalve biltong/beefjerky.. Dus had me daar 3 dagen aan tegoed gedaan, schaam me er nu enorm voor! haha!
ik eet ook wel is roompate hoor, heerlijk.. 1 boterham per dag/per 2 dagen.. filet american..heeerlijk !! wil het ook zoo graag eten.. maarja mag niet mn schoonzusje deed het wel tijdens de zwangerschap..af en toe haalde ze zo'n klein kuipje filet.. vond het maar"raar" dat ze dat deed..ik zou het denk niet zo snel doen. tis denk maar net wat voor instelling je zelf hebt..
Ik eet zo graag leverkaas, maar beperk dat nu dus. En als ik jullie berichtjes lees ben ik zóóó blij dat ik niet van filet americain hou .
Ik heb me met de kerstdagen ook tegoed gedaan aan paté Oh zo lekker, cranberrypaté op een toastje, jammm! Normaal laat ik het ook maar gewoon helemaal staan, dan kan ik me er ook niet aan vergrijpen. Verder geen zondigdingetjes hier... ooh ja toch wel! Ooh die is best erg! Varkenshaas met de kerst, kwam uit de oven. Ik had het er al wat langer in gedaan dan moest zodat ie niet heel rosé er uit zou komen maar hij was toch nog best rosé op sommige stukjes... Maar LEKKERRR dat ie was! En de laatste tijd enorm de neiging om met m'n vinger in het glas bier van manlief te roeren en even te proeven hoe het ook al weer smaakt. Oh, nog 12 weken... (in het meest gunstige geval dan haha)
pate mag je gewoon hoor dus dat is niet iets wat niet mag haha alleen 1 broodje per dag nou prima. ik neem echt helemaal niks wat ik nu niet mag ben veelste bang dat er iets mis gaat met ons kindje. ik heb heeeeel veel dingen waar ik naar snak we hebben al een lijst gemaakt wat mn mannetje gelijk moet halen zodra ik bevallen ben hihihi
Ik ben nu 16 weken maar heb nog niks waar ik naar snak. Enige wat ik me kan bedenken is carpaccio! Gelukkig lust ik geen filet americain dus mis het ook niet...
roompate eet ik ook af en toe..mag ook gewoon..alleen niet teveel..maar af en toe een boterham ermee..lekker toch? voor de rest laat ik alles staan..in het begin heb ik perongeluk peperstake gegeten wist helemaal niet dat ik dat niet mocht.. vind filet ook heerlijk met uitjes haha..maar hunker er niet zo erg naar dat ik me niet in kan houden ofzo...alcohol mis ik totaal niet.. biefstuk mis ik wel!!! kan niet wachten!! haha.. zodra ik ben bevallen gaat mijn vriend naar de slager een overheerlijk vers stuk biefstukje voor me halen en bakken...
Biefstuk eet ik nu gewoon medium. Hoef ik echt niet doorbakken te hebben. Verder heb ik deze zwangerschap genoeg gezondigd, iets wat ik dus echt niret heb gedaan bij mijn dochtertje. Toen was ik zooooooo streng op alles! Bij de 2de ben ik makkelijker...erg he! Maar zo op zijn tijd, hoor. Mijn zonden... 1. cake beslag likken... 2. rauw gehakt gegeten, 1 keertje. doe ik buiten mijn zw.schap namelijk vaker als ik gevulde paprika maak. 3. tijdens de verhuizing vorige maand een paar hijzen van een sigaret. Na 3 hijzen kwam ik weer bij zinnen en dacht `ik roken, huhhh´!! 4. vorige week een klein stukje brood met filet americain omdat mijn dochtertje één stukje niet had opgegeten. Het smaakte me overigens totaal niet he!
ik heb vorige week per ongeluk leverworst op. bedacht me te laat dat het eigenlijk niet mag, maar 1 boterham is vast geen ramp. verder had een client van mijn vorige week stoofvlees in bier gebakken en kan niet zeggen dat ik dat niet mag... dus er maar vanuit gegaan dat de alcohol vervlogen zal zijn en dat die paar happen vlees geen ramp zullen zijn (hoop ik maar).
Leverworst mag je wel hebben hoor, maar met mate!! Dat is die 15 gram die wordt genoemd. Zondigen: - Oh ja!!!!! cakebeslag likken ... mjammie naja eitjes komen van mn eigen kippen, ga er vanuit dat ze salmonella vrij zijn - eens in de maand broodje zalmfilet in het bedrijfsrestaurant - eens in de maand een half rood wijntje (met een glas water er naast ) - blauwschimmelkaas... ja ik weet het mag wel, maar zie het wel als zondigen Biefstuk/varkenshaas kom ik niet aan omdat ik er niet van houd om het vlees helemaal kapot te bakken... ik heb het liefst rood/rosé. Filet Americain enzo kom ik ook niet aan.
Waar is echt naar snak en me heeeeel soms een beetje aan bezondig is een niet helemaal hard gekookt eitje. Ik ben stiekem blij als mijn vriend het net ietsjes te kort heeft gekookt.
Ik gebruik helemaal niets wat afgeraden wordt, voel me al schuldig als ik 2 kopjes koffie op een dag drink. Ik vind gewoon dat ik de baby zo min mogelijk risico moet laten lopen, ik heb er immers zelf voor gezorgd dat ie daar nu zit Maar ik snak echt naar mijn wekelijkse wijntje. Ik had niet gedacht dat ik dat zo verschrikkelijk zou missen. Ik baal er bijna van dat ik me voorgenomen heb borstvoeding te geven want dan moet ik nog langer zonder
Dat mag je gewoon hebben hoor, als zwangere. Een eventuele salmonella vergiftiging is vervelend voor jou (en alle zwangeren én nietzwangeren), maar niet voor de kleine.
Bakken in bier kan gewoon, dan gaat de alcohol eruit. Ik heb laatst ook nog stoofvlees op, gestoofd in wijn. Kan prima! En je mag gewoon leverworst maar elke dag is niet verstandig, en ook niet gelijk 10 boterhammen of zo. Ik heb in het begin ook nog per ongeluk gerookte zalm op en broodbeleg waarvan ik niet wist dat het rauw vlees was. Maar sowieso pas met een week of 9, 10 wordt je placenta gevormd en krijg je een bloedband met de baby. Daarvoor komt de voeding uit de dooierzak. Merkt het kindje dus nog niks van, van jouw eetgedrag.