Flixonase nasule tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Debster84, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hi meiden,

Ik heb regelmatig een ontsteking in mijn hoofd door verkoudheid en heb daar flixonase nasule voor.
    Nu ben ik 7 weken zwanger en sinds gisteren weer flink verkouden en normaal gebruik ik dus die flesjes!
    Nu heeft de dokter ooit tegen me gezegt dat het geen kwaad kan omdat het niet in je bloed komt dus zo ook niet bij de baby mocht ik zwanger worden.
    Maar op internet staan zoveel verschillende dingen dat ik het even niet meer weet wel of niet? Dus vroeg me af; wie heeft er nog meer gewoon flixonase nasule
    Mogen gebruiken tijdens de zwangerschap?

Bedankt voor de reactie!

2. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb het ook gebruikt, maar niet tijdens mijn zwangerschap. Ik kan me herinneren dat het best heftig spul is. Ik zou het vooralsnog niet gebruiken en morgen je apotheek bellen voor advies. Neem het zekere voor het onzekere! beterschap en gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. yasemine

yasemine Nieuw lid

20 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Debster
    Je bedoelt van die plastic wegwerpflesjes he?! NIET gebruiken! Ik gebruikte ze ook, maar gebruik nu op advies van de arts een andere neusspray. Succes!
    Yasemine

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik ken de nasules niet, maar gebruikte de flixonase neusspray. Ik mocht hem gebruiken van de KNO, hij zei dat als ik dat niet deed ik weer ontsteking zou krijgen en anitbiotica zou moeten en dat was erger voor de baby. Een beetje kiezen uit twee kwaden zegmaar en dan kon ik beter de neusspray gebruiken...

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik moest absoluut stoppen met de flixonase van de GYN . Vooral tijdens de 1e 12 weken als ik daarna teveel last kreeg zou ik in overleg weer wat mogen gebruiken. Ik heb prevalin gekregen voor de 1e 3 maanden en dat werkte ook redelijk

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    je kan beter zoutwaterdruppels ophalen dan dit gebruiken en heel veel stomen.

Zwangerschap/Lactatie
    Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren zijn corticosteroïden (zijn ontstekingsremmers) bij systemische belasting van hoge doseringen teratogeen gebleken. De systemische belasting na nasale toediening is minimaal. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.

Overgang in de moedermelk: Onbekend (bij de mens). Ja, bij dieren na systemische toediening. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.

bron: farmacotherapeutisch kompas.

corticosteroiden zijn schadelijk voor je ongeboren kind.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    ik heb tijdens de zwangerschap beconase gehad.

Net zoals ik becotide kreeg ipv flixotide ( pufjes voor je longen.)

Zit het zelfde spul in.

Beconase en becotide mag iig wel tijdens de zwangerschap.

8. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    flixonase mag je niet gebruiken tijdens zwangerschap. Ik moest van mijn fertiliteitsarts stoppen met flixonase tijdens de behandelingen...ook mijn kno arts adviseerde dit..

Deel Deze Pagina