Hey meiden, Zijn er hier ook met een placenta praevia? Ik heb zaterdag nog een echo gehad en daar bleek de placenta nog te dicht bij de baarmoedermond te liggen. Dus dat wordt hoogst waarschijnlijk een keizersnede. Zijn er hier meiden die dit hebben of hebben gehad? Hoe is jullie zwangerschap verlopen? Ik heb tot nu toe nog geen bloedingen gehad, maar dit schijnt wel ineens te kunnen. Dus praat graag met meiden die dit ook hebben of hebben meegemaakt!
Geen idee nog maar ik heb ook een voorliggende, ws. deels zoals ze kon zien, vorige week bij de echo. Ben nu door de vk ook wel voorbereid op evt. bloedingen, neem nu standaard maar maandverband mee in mijn tas. Ik krijg ook met 32 weken weer een echo. wat balen dat het bij jou niet verschoven is. Hoeveelste kindje is het voor jou? bij mij de 3e, de andere 2 lagen de placenta's achter. Gaan ze nog eens checken of is het zo klaar als een klontje nu?
Wat grappig, dit is ook mn derde! Wat apart dat jij al wel voorlichting kreeg over bloedingen....ik kreeg dit dus pas net te horen. Hoever ben je nu zwanger? Als je placenta aan de voorkant ligt, heb je wel meer kans dat het mee omhoog trekt. Ik duim voor je Over 4 weken krijg ik weer een echo en dan is het definitief. Ik zit nu op 13 mm boven baarmoedermond en het moet (zeker vanwege de dikke slip placenta die er bij mij zit) op 20 mm zitten...Hoewel de gynaecoloog het over 15 mm had, maar die begon weer te twijfelen of het idd niet meer mm was. Het hoofdje moet kunnen indalen, maar dat gaat dus echt niet (zagen we duidelijk op de echo) Nu hopen dat de bloedingen weg blijven!
ik heb het ook gehad, zit sinds vorige week op 2cm dus ik mag gewoon bevallen! maar heb tussen 12 n 18 weken paar bloedingen gehad, daarna niet meer gelukkig! Nu wel weer rozeverlies, maar dat zou eigenlijk niet meer door de placenta moeten komen.
Madelief, ik ben maandag 22 weken zwanger. Bij mij ligt 'ie idd aan de voorkant, heel laag, en dus voor/over de uitgang. Ik hoop ook erg dat 'ie omhoog trekt, zit eigenlijk echt niet op een KS te wachten. Voor jou nu wel spannend, en dan weer 4 weken wachten, blugh... Ligt 'ie bij jou achter dan, en dan voor de uitgang? Bij mij lagen ze de vorige keer egwoon achter ze vk zei dat het mee kon spelen dat als je meerdere kinderen hebt, het eitje weleens aan de voorkant innestelt, en bij meerlingzwangerschappen en roken (doe ik niet) en hou je vast, cocaïne gebruik (wat ik natuurlijk dagelijks neem hahaha echt niet dus). Ws. is het dan toch het feit van een 3e kind...
Hij ligt bij mij idd achter en dan 13 mm boven de uitgang. Te dichtbij dus. Iemand hier uit de buurt had een placenta totaal erover heen en die is helemaal weggetrokken naar boven toe...dus het kan!
Ik ga er nu ook gewoon vanuit dat het gebeurt hoor. Positief blijven he. Ik weet dat ik voor de echo steeds bang was dat er iets niet klopte, maar na de check up was ons kindje helemaal in orde (ik dacht al aan enge dingen, nieren die missen etc.) en aan het eind zegt ze: we gaan de placenta ligging even bekijken, ik had al voor 99% het vermoeden dat '' ie vooraan lag, aangezien ik mijn andere kinderen veel vroeger voelde, en deze pas met 19 weken ongeveer. En dan weer dit dus. Maar nu heb ik me voorgenomen relaxed eronder te blijven.
Bij mijn 20 wkn echo kwamen ze hier ook achter. As. woensdag heb ik een nieuwe echo om te zien of de placenta inmiddels beter ligt. Afwachten dus nog eventjes.
Bij mij lag de placenta ook voor. Wel aan de achterkant waardoor ik ook een aantal bloedingen heb gehad. Bij de vorige echo was hij al flink opgeschoven en ligt 3cm van de uitgang af 👍
ik ben nu 26,2 weken zwanger. Tot nu toe ligt ij mij de placenta bijna helemaal over mijn baarmoedermond heen. Een klein stukje van de placenta zit aan de achterkant van mijn baarmoeder. Bij 30 à 32 weken wordt een echo gemaakt om te kijken hoe het dan ligt en of een keizersnee noodzakelijk is. Zo als deze nu ligt kan ik niet natuurlijk bevallen. Maar goed, er is nog veel mogelijk
Bij mijn schoonzus lag hij ook ervoor. Zij heeft 3 bloedingen gehad tussen week 30 en 36 en iedere keer na een bloeding is de placenta iets opgeschoven, uiteindelijk lag hij op 4,6 cm en heeft ze normaal mogen bevallen! Uiteindelijk werd het alsnog een keizersnede omdat de baby klem kwam te zitten, maar dat had niks te maken met de placenta.
Ik duim voor jullie meiden dat tie nog op mag schuiven! Hier met een placenta die er nog zo dichtbij ligt, en zo weinig tijd nog om op te schuiven, ga ik er niet meer van uit. En zijn die bloedingen nu gevaarlijk en hoe ontstaan die nu eigenlijk? weten jullie dat?
Even een update: Twee weken geleden zei de gyn dat zijn voorwaarde was dat ons kindje in kon dalen, en dan konden we gewoon bevallen, wel in het ziekenhuis. Volgens hem komt er op het laatst nog veel ruimte (mm) bij van onderen..het rekt nog naar beneden toe. Nu hebben we vanmorgen een echo gehad: ons kindje is ingedaald en we zitten nu op 2,5 cm van bmm!! Dus van 13 mm naar 25 mm. En dat in 4 weken tijd. Dus dames: mits je kind in kan dalen, door het indalen komt er dus echt nog mm erbij! Je placenta blijft wel op zn plek, maar je bmm zakt naar beneden door het indalen!!Echoscopiste stond er versteld van...had niet geweten dat door indalen er ook extra rek komt! En..ik mag nu gewoon weer THUIS bevallen!!
Wat fijn!! die mm zeggen mij maar weinig eigenlijk haha maar super! ik ga vanmiddag bellen om een echo vast te zetten op 32 weken. Ben nu 25 weken en 2 dagen. Ik merk wel heel duidelijk dat ik minder voel door die placenta vooraan. Voel enkel wat geschop richting mijn vagina (fijn, not!), de laatste 2 dagen, de dagen ervoor meer. Ben vandaag bij de vk geweest en zij voelde meteen een schop, tegen die hartslagmeter die ik dus gewoon niet voelde. Duidelijk dus dat je met voorliggende placenta echt minder voelt. Ik ben benieuwd hoe mijn echo uitpakt geduld hebben dus Maar gefeliciteerd en hopelijk ga je een mooie bevalling tegemoet!!
Ik heb ondertussen ook een localisatie echo hehad. Bij mij wordt het een keizersnede. De placenta ligt helemaal over de baarmoedermond. Goed voorgelicht over bloedingen. Baal er goed van