Hallo, Ik heb afgelopen vrijdag de termijn echo gehad, zag er harstikke goed uit..dus helemaal blij! Ook is het kindje gemeten en hier kwam van kruin tot kont 3.33 cm uit en daarbij kwam de vk dan op de uitgerekende datum van 11 September 2015. Vond dit zelf wat vreemd want het klopt niet met mijn eigen berekening..hierbij even wat gegevens: 14 december einde middag positieve ovulatietest 15 december ovulatietest nog behoorlijk donker van kleur 16 december ovu test heel licht Aangezien ik 14 dec einde middag positieve test had en dan na 24-48 uur ei springt..zou dan uiterlijk 16 dec einde middag geweest kunnen zijn (48 uur). Dan zou er nog 24 uur voor de bevruchting plaats kunnen vinden dus dan uiterlijk 17 december einde van de middag zou de bevruchting plaats hebben moeten gevonden (mogelijk ook al eerder maar ga uit van de uiterste data/tijden). Maar volgens de uitgerekende datum zou dit 19 december geweest zijn. Ik maak me er niet ongerust over want het zijn maar een 2 a 3 dagen later...maar ik ben even nieuwsgierig wat de kenners hiervan zeggen? Blijkbaar een soort van verklaringsdrang
Het is altijd lastig om precies te bepalen wat er in je lichaam gebeurd, zelfs met temperaturen en ovulatietesten weet je wellicht wel wanneer je eisprong exact is geweest, maar de innesteling kan ook per persoon verschillend zijn. Mijn vorige zwangerschap werd ik 3 dagen gecorrigeerd, maar als dat niet was gebeurd, was ik op de uitgerekende datum bevallen.... Dus tsja...
In mijn vorige zwangerschap is de uitgerekende datum een aantal keer verschoven met een paar dagen, zowel voor als achteruit. Rond de 20 weken liep m'n zoontje 2 weken voor op groei. Het is en blijft een schatting. Nu klopt het volgens mijn berekening op de dag af, ook op 11/9 uitgerekend .
Ja...dat met die milimeters is natuurlijk ook zo! Had ik nog niet zo bij stil gestaan Bedankt voor jullie reakties dames!