Placenta Praevia

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minty, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Twee keer ervaring mee.
    De eerste keer is de placenta mooi omhoog geschoven. Wel 1 bloeding gehad met 23 weken.
    De tweede keer kreeg ik met 35 weken een bloeding, placenta lag nog een klein stukje voor de uitgang. Ik kreeg weeën van de bloeding. Dus mijn baby is met spoed gehaald met een keizersnede.

2. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik vanaf week 6 te maken had met bloedverlies hebben ze bij de verloskundige een aantal keer een echo gemaakt.
    Hierbij konden ze zien dat er een klein stukje van mijn placenta voor de baarmoedermond ligt. Ze denken dat dit ook het bloedverlies veroorzaakt.
    Over 2 weken heb ik de 20 weken echo, dan gaan ze kijken hoe het er ondertussen voor staat (of in dit geval beter gezegd, ligt).
    Er is me niks verboden. Wel is gezegd dat als ik weet welke handelingen de bloedingen veroorzaken dat ik deze uit de weg moet gaan. Én bij ieder bloedverlies aan de bel trekken.
    Gelukkig is het ondertussen alweer 4 weken geleden dat ik voor het laatst bloed verloren heb. Ik gok dus zelf dat de placenta omhoog getrokken is.

Als ze bij de 20 weken echo zien dat dit niet het geval is word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Adinka: wat moet dat iedere keer schrikken zijn zeg, dat bloedverlies. Fijn dat het ondertussen alweer even geleden is.

4. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
  5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij is de volgende echo pas met 32 weken, dus ik moet helaas nog wel even wachten.

Deel Deze Pagina