Cabergoline

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MM1988, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM1988

MM1988 Lid

19 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben 30 weken zwanger en wil flesvoeding gaan geven. Wat is jullie ervaring met Cabergoline? Wel of niet gebruiken na de bevalling? En waarom?
    Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MM1988,

ik heb geen ervaring met dit medicijn moet ik je zeggen. Wij adviseren het hier nooit, zeker niet op voorhand. Ik kan je dus ook niet zeggen of de voordelen in de praktijk opwegen tegen de nadelen oid. Misschien dat je eigen vk het weet. Ik kan je alleen vertellen wat er in de bijsluiter staat en wat wij normaal gezien adviseren bij niet lekker lopende borstvoeding. Want ik ben wel van mening dat je borstvoeding eerst op eigen kracht en op de natuurlijke manieren moet proberen, voordat je medicinale hormonen gaat gebruiken.

Groeten Brigitte

3. MM1988

MM1988 Lid

19 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor je reactie.
    Maar het is juist om ervoor te zorgen dat er geen borstvoeding op gang komt, zodat je die dagen stuwing niet hebt.
    Ik ga het in ieder geval dan even voorleggen aan mijn eigen VK. Bedankt.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MM1988,

lekker suf van mij ja, sorry! (zal nog een staartje griep zijn denk ik waardoor ik niet op zat te letten ;) ) Het is mij bekend als Dostinex. Dat ken ik uiteraard wel.....
    Dostinex is inderdaad een middel waardoor je de melkproductie kunt remmen. Het kan heel goed helpen, maar je moet er wel echt direct na de geboorte mee beginnen, anders is het effect niet optimaal. Je kunt er wel erg misselijk van worden en buikkrampen krijgen. Als je het puur gebruikt omdat je geen borstvoeding wil geven, maar kunstvoeding, dan adviseren wij dit middel niet uit onszelf. Mede door de mogelijke bijwerkingen en het feit dat als je na de bevalling niets aan je borsten doet, er mogelijk op dag 3-4 wel bloedstuwing ontstaat, maar daarna vrij snel afzwakt en de borsten ook geen melk meer aanmaken. Dan heb je een natuurlijk beloop, zonder kunstmatige hormonen. Als deze periode te overzien is voor je, zijn wij geneigd te zeggen hiervoor te gaan en niet de Dostinex te gebruiken.
    Het recept gaat trouwens via je huisarts krijgen. Verloskundigen mogen dit niet voorschrijven.
    Hopelijk heb je nog wat aan mijn antwoord... :)

Groetjes Brigitte

5. MM1988

MM1988 Lid

19 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha geeft niks! Bedankt voor je reactie.
    Had idd ooit van iemand in mijn omgeving gehoord dat haar VK het ook niet aangeraden had vanwege de bijwerkingen. Maar vroeg het me toch af...
    Maar zoals ik van jou lees is dat dus echt zo. Dan denk ik dat ik het maar op z'n beloop laat, de reden is idd omdat ik geen borstvoeding wil geven.
    Alsnog bedankt voor je antwoord! Fijne avond.

Deel Deze Pagina