Mooier door de zwangerschap? Echt niet!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SharonR, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik lees overal dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap een volle bos haar krijgen en soms ook een gavere huid.

Helaas hoor ik niet tot één van de gelukkigen.. Mijn gave huid zit inmiddels vol met vlekjes, beginnende puistjes en andere onzuiverheden en m'n haar hangt slap naast mijn gezicht.

Veel vrouwen voelen zich mooi tijdens de zwangerschap, maar ik vind mezelf echt werkelijk verschrikkelijk. Hopelijk wordt dit in de loop van de zwangerschap minder en ga ik stralen zodra ik een mooie dikke buik heb.

Hebben meerdere van jullie hier last van?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

herkenbaar !!
    vind men gezicht en huid zo dof en helemaal niet stralend , men haar leid een eigen leven , en ik walg van mezelf bah

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier nog een,
    met mijn haar valt niets meer te beginnen, mijn huid is onregelmatig en pukkelig...heb ik anders nooit.

Voel me verre van aantrekkelijk!

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook pukkeltjes in m'n gezicht :( Normaal nooit last van! In het begin van m'n zwangerschap ook echt een olielaagje op m'n gezicht, dat is gelukkig nu niet meer. En vol mooi haar? Nou hier niet hoor.. Gelukkig hou ik geen vocht vast, ben alleen maar buik aangekomen tot nu toe. Ik straal wel zegt iedereen, en make up doet wonderen ;)

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik voel mij zeker niet mooier door de zwangerschap! Maar dat komt doordat ik wat dikker ben geworden en een grote donkere streep en wat striae op m'n buik heb gekregen. Ik heb geen verschil bij mijn haar opgemerkt.
    Wat wel opvalt: voor de zwangerschap had ik al jaren een bepaalde allergie die zich uitte in huidproblemen. Sinds ik zwanger ben mag ik de medicijnen hiervoor niet meer gebruiken. Maar...dat hoeft ook niet want de huidproblemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. :D
    Ben benieuwd of dat ook zo blijft...

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het gevoel, ik voel me dan gewoon normaal. Maar me huid is gigantisch vet, ik zit helemaal vol met puisten. Echt nooit last van nu me gezicht vol met van die vieze mee-eters. Me haar is ook vet, en zelfs op me hoofdhuid zit het vol pukkels wat ontzetten jeukt.

Me borsten lopen grote aderen doorheen ;) maar zie gelukkig niemand haha. Me buik nog niet zoveel over te zeggen dan.

7. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Heel erg herkenbaar. Vooral in het begin was het een komen en gaan van die gele gevallen op mn gezicht met daaromheen echt een knalrode rand. Ook mn haar was een ramp, heeel droog en statisch.
    Beiden heb ik nooit gehad, zelfs niet toen ik 'puber' was.
    Het begint zich nu gelukkig wel wat te normaliseren weer. Zeker mn gezicht waar ik laatst maar met van die goedkope 'massage'-handschoenen zachtjes overheen ben gegaan toen ik onder de douche stond. Ook de rest van mn lijf maar meegepakt en moet zeggen dat ook dat ervoor zorgde dat het weer wat 'normaler' aanvoelde voor mijn doen.
    Ben verder alleen bij de buik en borsten aangekomen. Het lijkt zelfs alsof het vet zich verplaatst, want bij mn benen zitten mn broeken een stuk losser dan het zat, zo ook bij de armen en zelfs mn gezicht lijkt minder dan het was.

Succes!

8. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Volgens mij is dat ook echt verbeelding, dat mensen mooier worden :) mijn haar is niks veranderd,mn hoofd word veel boller en de puistjes komen overal tevoorschijn terwijl ik die normaal nooit heb. en dan zeggen mensen: wauw je ziet er echt goed uit, je haar is zo vol en je huid zo mooi... dan denk ik;wie hou je nou voor de gek haha

9. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik vind mezelf ook niet mooier geworden. Mijn huid is anders, zit onder de wondjes die niet echt helen (godzijdank niet in mijn gezicht). Ik voel me verder echt een lelijke zeekoe.

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik ben echt alles behalve mooi tijdens de zwangerschap haha.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Nee hier ook verschrikkelijk hoor, wallen omdat ik niet goed slaap, ingevallen wangen, kleine rode vlekjes op mijn benen en op mijn borst/keel wat op geknapte adertjes lijkt en niet meer weggaat weet ik uit ervaring. Vocht in mijn benen, bredere heupen waardoor ik met mijn verder tengere figuur niet meer in proportie ben. Is dat genoeg? :D

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind mezelf ook niet mooi als ik zwanger ben hoor...de kilo's vliegen er aan, ik krijg een onderkin en houdt giga vocht vast. Mn benen hebben putten, mn buik striae en ik zie er uitgeblust uit. Nou, doe mijn mn eigen zelf maar! ;) Nog even wachten dus :)

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Nou ik word er ook niet mooier op hoor :( Dikkere haarbos, dat wel, maar die had ik van mezelf al en met kort haar betekent dit dat ik nu elke 4 weken naar de kapper moet. Verder heel veel droge pukkeltjes op m'n schouders en bovenrug. Scrubben en smeren helpt maar een beetje. Verder putten in m'n benen en voel me soms gewoon dik (in de zin van vet en niet zwanger)
    Maar eerlijk is eerlijk, dit zijn m'n enige "klachten", ik heb geen last van misselijkheid, brandend maagzuur, etc, dus eigenlijk hoor je mij ook niet echt klagen.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ligt eraan, gewoon een beetje selectief in de spiegel kijken! Mijn gezicht is mooi gaaf, mijn rug met pukkeltjes zie ik zelf toch niet. En verder: focus op de volle borsten en het ronde zwangerschapsbuikje, en kijk niet omlaag naar de grote kont die je er gratis bijkrijgt!

Aan alle dames die zich niet mooi voelen: bedenk wel dat je nu waarschijnlijk aantrekkelijker voor je man bent dan ooit, ondanks je putbillen, pukkeltjes en cankles - dus als je nog in je kanten stringetje past, gewoon doen, en anders er even eentje halen! Je gaat hem straks nog lang genoeg moeten teleurstellen, dus neem het ervan nu het nog kan!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik zit ook onder de puistjes :( Normaal nooit last van!

16. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier ook puisten en een vette huid. Niet alleen in mn gezicht maar vooral ook op mn rug en borst. Maargoed dat is meteen het enige "erge"! Als ik weer zo'n knoeperd voel opkomen bedenk ik me dat het allemaal wel weer wegtrekt. En erger dan in mn puberteit kan het nooit worden, dat is biologisch gezien gewoon niet mogelijk :D
    verder valt het me alles mee tot nu toe... Mn haar groeit sneller en valt minder uit, komt goed uit want wilde het juist laten groeien.
    Enne een dikke kont had ik toch al, dus wat dat betreft geen nieuws :p
    Net zoals madeinUSA zegt, probeer selectief in de spiegel te kijken. Er is vast wel iets waar je wel blij mee kunt zijn!

17. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me nog nooit zo lelijk gevoeld als nu.. Puistjes, meeeters, dof gezicht, mijn hele lichaam zit onder adertjes en vlekken, striae op mijn billen, al 22 kg aangekomen, rare navel, olifantenpootjes door vocht en op de een of andere manier worden al mijn moedervlekken groter!
    Hoop dat het ooit nog goed komt...

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik wordt er misschien niet mooier van, maar ik voel me wel altijd goed en eigenlijk voel ik me ook mooi Ben dadelijk als ik wat verder ben heel trots dat ik mijn buik weer mag showen enz. Ik zie het eignlijk eerlijk gezegd allemaal van de positieve kant. Kan er niets aan doen. Als ik nu misschien foto's terugkijk van de eerdere zwangerschappen denk ik ook soms wat zie ik uit. Maar mijn trotsheid weegt dan tegen alles op.

Xxx joyce

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik voelde me ook een aangestrande zeekoe, maar het schijnt dat bijna elke zwangere vrouw dat van zichzelf vindt, zeker op het eind. Hoewel de buitenwereld haar dan misschien wel heel mooi vindt.

Mijn haar was wel glanzender en misschien iets dikker, omdat het niet uitviel (dat komt nu allemaal :(). Verder werd ik dik, en niet alleen op mijn buik helaas.. En striae inderdaad ook. En ik kreeg een harige buik. Sexy he :D

20. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    ook ik kan er over mee praten hoor
    mijn haren hangen sluik langs me hoofd ik moet het nu elke dag wassen omdat het enorm vet is (nooit last van gehad )
    opkomende puistjes niet om aan te zien mijn huid is enorm droog ik smeer me een ongeluk zowat en die vieze haren net onder mijn navel bah bah bah maargoed we blijven volhouden he is voor een zeer goed doel!!

Deel Deze Pagina