Ongerust, 16 wkn zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Springday, Dec 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Mijn zwangerschap loopt vanaf het begin al niet soepel. Steeds bloed verlies, licht bloed verlies en 1 x een paar dagen veel rond 13-14 weken maar volgens de echo zag alles er goed uit. Ik heb er wel een hematoom zitten die voor het bloed kan zorgen en de placenta lijkt ook nog over de baarmoedermond te liggen.

Ik had de afgelopen dagen al veel hoofdpijn enzo, maar gister vroeg in de avond kreeg ik ineens ontzettende buikpijn. Ook een week geen bloedverlies meer gehad (bloedverlies was altijd zonder buikpijn). Die buikpijn blijft maar aanhouden, vannacht werd ik er zelf wakker van en met naar de wc gaan zag ik ineens weer redelijk wat bloed pff het maakt me zo onzeker vooral in combinatie met de buikpijn die ik nog steeds heb.

Moet ik me echt zorgen gaan maken?

Ik weet dat ik de vk kan bellen maar dat doe ik liever niet om ieder wissewasje en vooral niet in het weekend.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Meid gewoon bellen!! Bloedverlies is geen wissewasje

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Bellen meid, liever te vaak bellen dan te weinig toch? De vk begrijpt echt wel dat je belt als je weer bloedverlies hebt!

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ben benieuwd of je gebeld hebt en wat ze gezegd heeft!
    Als je het niet vertrouwd dan altijd bellen!

5. Juul83

Juul83 Actief lid

Apr 15, 2014
    447
    0
    0
    Inderdaad echt even bellen!lijkt me normaal dat je ongerust bent!

6. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik heb nog niet gebeld omdat ik de hele zwangerschap al wel iets van bloed steeds verlies. Dan weer een paar dagen niet dan weer wat veegjes dan weer niks... Dus ik denk dat ze niet meer opspringen van bloedverlies bij mij...

Ik kan nu eigenlijk al vooraf bedenken wat er gaat gebeuren als ik bel, namelijk: ze komt langs om het hartje te luisteren en als die het doet zal ze zeggen dat ik er maar vanuit moet gaan dat ik de hele zwangerschap bloed zal verliezen en de buikpijn bandenpijn is ofzo..... En dan voelt het voor mij of ik dan voor niks heb gebeld...

Ik heb ook 2 miskramen gehad bij 6 wkn en de buikpijn voelt hetzelfde als toen. Geen krampen ofzo maar een aanhoudende pijn.

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vind niet dat je belt voor ieder wissewasje hoor, absoluut niet. Iedere vrouw die te maken krijgt met bloedverlies in haar zwangerschap is onzeker daarover, en juist omdat jij daar zoveel last van hebt (gehad) maakt dat niet dat jij dan maar niet mag bellen omdat het bij jou niet meer dan normaal geworden is. Althans, dat vind ik. Als de verloskundige wel langs komt, heb je in ieder geval het hartje weer even gehoord en ben je tot zover gerustgesteld. Als je echt niet wilt dat ze langskomt, kun je bijv. ook even bellen om te vragen of je maandag even langs kunt komen oid. Veel sterkte in ieder geval!

8. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

Nov 19, 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    bellen!!! spanning is niet goed voor jou en de baby!!! Moet je het ook niet rustig aan doen met een hematoom en blijvend bloedverlies? Volgens mij een standaard advies, maar kan het mis hebben

9. anoswing

anoswing Actief lid

Aug 8, 2013
    114
    0
    0
    Buikpijn icm bloedverlies lijkt mij bellen, liever een keertje extra naar het hartje luisteren dan nog de rest van het weekend wel niet bellen, ze moeten toch werken nu ze hebben dienst dus zijn ervoor....

10. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik heb net gebeld. Ze gaf het advies om het nog even aan te kijken en als de buikpijn erger wordt en het bloedverlies wordt erger dan zou ze me doorsturen naar het ziekenhuis.

@ Daantjenvt, paar weken geleden gaven ze aan dat er een hematoom zat maar verder vonden ze het niet zo spannend, de gyn in het ziekenhuis ook niet.

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Toen ik met 15 weken wat bloedverlies had (geen buikpijn trouwens) werd ik gelijk naar het ZH gestuurd. Daar kreeg ik een uitgebreide echo, werd mijn cervix opgemeten en kreeg ik een uitstrijkje. Volgens mijn vk is dat bij hun gewoon het protocol.

Ik had de placenta voor de bmm liggen wat bloedingen veroorzaakte... Uiteindelijk alles goed gekomen trouwens

12. mandy2012

mandy2012 Actief lid

Mar 23, 2012
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik schrik hier van de rede vertel ik maar liever niet voor je zelf . maar vind wel dat je naar de gyn moed hoor zo dat ze jou daar even goed na kunnen kijken . je kan buikpijn hebben maar vind die kombie niet echt een fijn iedee samen ik zal gewoon weer bellen en zegen dat je jou eigen niet goed voelt hier onder je kan liever 100 keer te veel gaan dan 1 keer te laat .

13. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Doordat jij al vaker bloed verlies heb gehad is het heel erg ondoordacht van je vl om je het nog maar even aan te laten kijken.
    Liever 1 keer voor niets een grote controle onderzoek ik het ziekenhuis als 1 keer te laat!
    Gewoon weer bellen en als ze dan hetzelfde zegt zelf de seh bellen...kom nou jij durft ze nu al niet meer te bellen terwijl ze daarvoor zijn.
    Je niet laten afpoeieren hoor!!

14. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Hé meid, wat een spanning. Ik zou er gewoon op staan dat je wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis. Al is het alleen maar zodat die spanning een stukje kan worden weggehaald. Kan je partner niet voor jou bellen en aangeven dathier jullie grens ligt?

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Daar snap ik nu niets van... Zou je zelf ook niet graag doorverwezen worden nu Dan? Ik zou op mijn kop gaan staan als dat zou moeten.. zeker met jou termijn!

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

O jee meid ik zou weer bellen en NU naar het zh gaan.
    Echo en cervixmeting direct!

Je hebt geen sex gehad hoop ik? Dat mag niet met een hematoom. Dat kan bloeden stimuleren en weeën opwekken. Ik heb ook een hematoom gehad. Bloedverlies is heel gevaarlijk bij een hematoom zeker in dit termijn. Het bloed wat van het hematoom komt en langs de vruchtzak naar beneden gaat en een uitweg zoekt kan je vliezen breken en veel te vroeg je kindje geboren laten worden.
    Echt bellen hoor, zeker met pijn. Ik vind het alarmerend!

17. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Hoe is het nu? wat een vreemde reactie om het nog ff aan te kijken, normaal is bik bloedverlies en zeker met buikpijn toch reden genoeg om je door te sturen...

18. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik ben ondertussen nog even in bad geweest, toen werd het wel wat minder. Maar nu inmiddels gewoon weer terug. Het is ook niet erger geworden dan toenstraks maar nu verlies ik oud bloed en even geen rood.

Wij hebben helemaal geen instructies gehad mbt de hematoom. Seks enzo mocht ook gewoon, alleen dan even niet op het moment dat ik bloed, tja duh!

19. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

Jun 19, 2014
    540
    1
    0
    He bah wat naar en wat moet je daar onzeker van worden zeg,
    Ik zou toch proberen wel af te dwing dat je naar het zkh mag voor verder onderzoek hoor. Die stress is helemaal niks!
    Desnoods zou ik zelf denk ik zeggen tegen vk dat de pijn wel heviger is geworden ;)
    Hoop voor je dat alles gewoon helemaal in orde is natuurlijk!

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik loop bij de gyn. Ik mocht geen sex en ik mocht ook niet in bad met bloedverlies.. Al was het bruin. Je baarmoedermond kan een klein beetje openstaan door het bloedverlies waardoor je dus ook een infectie kunt oplopen met alle gevolgen van dien...
    Ik vind dat je erg slecht bent voorgelicht. Bloedverlies tijdens de zwangerschap hoort niet.Soms is er geen oorzaak te vinden maar in geval van hematoom dien je echt voorzorgsmaatregelen te nemen.

Maar je bent er zelf nog rustig onder. Dat is belangrijk. Ik had zitten stressen...Als je het niet vertrouwd; bellen!

Share This Page