Beste verloskundige, Ik heb al veel op forums en internet gelezen, maar wil graag van een externe persoon raad vragen. Oktober 2015 gestopt met de pil. Niet echt last gehad van ontpillen, voor zover ik weet. Gewoon ongesteld geworden nav de pil. De cyclus erop netjes op 33 dagen ongesteld geweest (niet slecht voor de 1e maand). De maand erop een cyclus van 45 dagen, met veel klachten van zwangerschap. Misschien toch last van de hormonen. Deze maand is het echter heel anders. Zit momenteel op dag 30 van deze cyclus. Ovulatie gevoeld als buikkrampen (dus denk dat dit het was, was vorige maand ook). Ergens tussen de 13 en 16 dagen na menstruatie. Had op de dinsdag en donderdag voor de eisprong een licht positieve ovulatietest. Daarna niet meer getest. Wel die dinsdag erna en toen was hij spier wit. Verwacht dus dat ik inderdaad dat weekend mijn eisprong heb gehad. Ongeveer 6-8 dagen na mijn eisprong had ik ineens gedurende 2 avonden achter elkaar felle steken in mijn buik gedurende 5 seconden en buikpijn en buikkrampen (normaal geen last van). In die dagen ook een beetje snotterig geweest en hoofdpijn. Maar goed kan ook aan het weer liggen. De dagen erna ook 2 dagen buikpijn. Vervolgens daarna een beetje een onstemmig gevoel in mijn buik, beetje weeïg. Ook last van lage rugpijn en gedurende 2 dagen een roze/bruine veeg bij het afvegen van toiletbezoek. Vanaf toen last gekregen van: - Vol gevoel in onderbuik (soort drukkend gevoel). Met in bed op je buik liggen, maar ook tijdens zitten. Het is net of ik steeds aandrang heb tot plassen. Als ik dan ga, dan verlicht dat weer een beetje de druk (geen pijn bij plassen dus denk niet aan blaasontsteking). - Boeren/opboeren - Hikken - Rommelende darmen (best wel erg dat je het hoort) - Soms met tijden misselijk, met kokhalzen (bijv. na een glas water gedronken te hebben), zelfs 1 x overgegeven vanwege het zurige gevoel in je keel - Pijnlijke tepels (!) (raar heb ik nooit last van ook niet voor menstruatie). - Kan 's ochtends heel moeilijk wakker worden. - Afgelopen week 2 x vreemd gedroomd maar het niet na kunnen vertellen. (kan ook andere oorzaak hebben, maar vermeld het er even bij). - Vorige week zei iemand dat ze iets aparts aan mijn buik voelde, en wanneer ik kon testen, zonder hier verdere uitleg over te kunnen geven. Meer een (voor)gevoel...?? Vrijdag en zondag getest, negatief. Zondag was dag van de 29 cyclus. Kan het zijn dat ik te vroeg heb getest? Omdat mijn vorige cyclus 33 dagen was. Die cyclus van 45 dagen dacht ik dat ik zwanger was maar negatieve test en bleef hoop houden omdat ik nog niet ongesteld was geworden. Cyclus met 33 dagen was ik er minder mee bezig. Probeer ook mijn zinnen te verzetten, maar het valt niet mee. Het komt zoals het komt, maar wil het graag. Ben bang als ik er teveel mee bezig ben dat ik mijn menstruatie alleen maar uitstel, vanwege dat je er veel mee bezig bent en stress. Graag daarom advies van een extern persoon. U zou me er enorm mee helpen. Groeten en bedankt. Anoniempje90
Hoi Anoniempje90, zo te lezen ben je er inderdaad heel erg mee bezig. Snap ik wel, want je wil het graag. Het merendeel van de dingen die je beschrijft kunnen zeker bij een zwangerschap horen, maar kunnen ook aan het weer, het ontpillen en stress liggen. Ook de combinatie van deze dingen duiden mij niet meteen op een zwangerschap. Het kan uiteraard wel, maar ik kan het je niet zeggen. Je kunt inderdaad te vroeg getest hebben zondag. Ik denk eerder dat je vandaag of morgen moet testen, ook kijkende naar je andere cycli en de dag waarop je je eisprong gevoeld denkt te hebben. Het is heel makkelijk om te zeggen, laat het los. Het zou wel het beste zijn denk ik, maar niet het meest makkelijk. Misschien moet je afspraken met jezelf over bv hoe vaak je mag testen, hoe vaak je dingen op mag zoeken op internet etc. Wellicht helpt je dat er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Ik duim voor je hoor! En anders is er ook niets aan de hand, want je bent nog maar net gestopt met de pil en alle opties liggen open! Groeten Brigitte