Vraagjes: zwangerschapsmasker en visolie!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door FutureMama81, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Beste verloskundige,

Aangezien het komende week mooi weer wordt en wij nog vakantie hebben, willen we graag wel een dagje gaan zwemmen, maar nu is mijn vraag: moet je nou alleen je gezicht en hals bedekken/insmeren met sunblock of de rest van je lichaam ook om het masker te voorkomen??

Wat doet visolie tijdens de zw.schap? Is het echt nodig om dat te slikken of is het wat overbodig? Heb het pakje nu op van puur mama en het is best prijzig, zo'n 15 euro :$ Als het echt heel goed is heb ik dat er natuurlijk wel voor over. Is er anders evt een alternatief? Goedkoper merk o.i.d.??

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een zwangerschapsmasker kan over het gehele lichaam ontstaan maar in het gezicht valt het het meest op (vandaar masker) Daarom adviseren we om je altijd goed in te smeren en niet te uitgebreid te gaan liggen bakken. Bescherm je gezicht een beetje voor de zon door onder een parasol te liggen of een petje te dragen.
    Het slikken van visolie is geen must, ik heb geen idee of er goed kopere varianten zijn je zou eens bij de kruidvat of etos kunnen kijken

Imke

Deel Deze Pagina