Placenta previa totalis gevonden bij 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Siepie85, 11 mei 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    De vk belde vandaag weer mbt De suikertest. Ik vroeg toen of dat alles was waar ze voor belde. 'Hoezo' zij ze. Ik zei vervolgens 'Volgens mij hebben we wat meer te bespreken'. Daar wilde ik op een rustiger moment met je over spreken was haar reactie. We hebben vervolgens alles besproken en nu wordt alles in gang gezet voor een directe doorverwijzing. Dus ben niet meer boos:D
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat fijn dat er een doorverwijzing komt! Goed dat je gebelt hebt :)
     
    Siepie85 en Loolaa vinden dit leuk.
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Gelukkig maar wel slordig eerlijk gezegd hoor.
    Zijn we allebei medisch tuttebellen dat we zijn haha.
    Hier trouwens nu ook een jongen
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Klopt echter omdat ik dus nog geen bloedverlies heb gehad is die kans een stuk kleiner. Als het al zo was geweest was dit anders. Merendeel van de mensen krijgt pas bloedverlies vanaf 28 weken doordat dan echt het onderste uterus segment uit gaat rekken is ons uitgelegd.
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ja, idd!! Mooie term; medische tuttebellen:roflmao::roflmao:

    Heel slordig idd. Heb er ook een slecht gevoel over. Vooral ook omdat ik heb moeten kletsen als Brugman. Er vallen ook een hoop dingen op zijn plaats en ben daar met terugwerkende kracht ook niet tevreden over.

    We hebben er al eerder over gehad dat die leefregels die op het internet te vinden zijn achterhaald zijn. Maar heb jij nog leefregels vd gyn meegekregen?
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Nee, gaat pas gelden vanaf bloedverlies. Enige wat we niet meer doen is p.enetratie.
     
    Loolaa vindt dit leuk.
  7. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Even update. Heb het voor elkaar hoor. Heb een doorverwijzing gekregen na een aantal keren bellen vandaag. Moest gewoon bijna smeken:mad:. Gelukkig maar dat de aanhouder wint:cool::thumup:
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Had je die nog niet eens gekregen belachelijk zeg. Nou al meteen zkh gebeld voor een afspraak? Ik werd echt heel snel al ingepland. Want zkh neemt het als het goed is het meteen wel serieus.
     
  9. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ze gaan de doorverwijzing pas morgen ochtend regelen. Heb contact opgenomen met het zkhs maar die nemen pas contact op als de doorverwijzing binnen is. Houd het morgen wel in de gaten. Die ene dag maakt me dan ook niet meer uit.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Wat ik geloof dat mijn vk mij na telefoontje had doorverwezen en dat duurde wel 10 hele min. Krijg je namelijk meteen zon mail van zorgdomein ofzo.
    Klinkt idd als een goed praktijk zo, snap dat je er twijfels bij hebt.
     
  11. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Fijne vk heb jij. Heb je volgens mij ook echt geluk mee. Ik heb me natuurlijk gek gegoogled het afgelopen wknd en ik heb op de medische sites gezien dat er meteen doorverwezen moet worden. Maar de individuele verhalen op de fora/blogs bleek het tegenovergestelde. Vk's nemen dit weinig serieus. Omdat het relatief weinig voorkomt weten ze er weinig van af en is dit geen prioriteit voor hen met soms desasteuze gevolgen.

    Ben blij dat het nu geregeld lijkt te zijn. Maar nog niet te vroeg juichen;)
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    En anders morgen weer bellen hoor! Ja en voordeel van mijn kant is dat ik zelf teveel weet en dat ze dat ook weten, dus dan lopen ze meestal ook wel wat harder helaas bijna. Wat niet zo zou moeten zijn maar zo werkt het wel.
     
  13. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Erg hè, dat het zo werkt. En ik bijt me altijd in iets vast net zo lang tot ze het zat zijn en in actie komen om er maar van af te zijn. Dat is ook erg. Je zou maar minder mondig zijn en het er maar bij laten zitten.
     
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Ja daar moet je idd maar niet aandenken, maar helaas in de zorg moet je altijd zelf goed in de gaten houden hoe of wat en zelf duidelijk weten en aan geven wat je wil en nodig hebt.
    Ik geef ook altijd advies neem lijstje mee ga met zn tweeen etc.
     
  15. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Joehoe! Had gisteren die suikertest. En was daarna zo kapot dat ik niet meer heb gereageerd. En had vandaag de hele dag opleiding.

    Suikertest kwam gelukkig geen zwschaps diabetes. Tijdens de twee uur wachten werd ik gebeld door het zkhs en heb vrijdag ochtend eerst een echo en daarna de intake. Dus dat is fijn:)
     
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    @Loolaa wat een goed nieuws en geen suiker.
    Ik dacht al als ik vandaag niks hoor ga ik je het vragen hehe.
    En heel duidelijk hoe het ziekenhuis het dan ziet dat je morgen al mag komen. Tip ik moest een volle blaas hebben voor de buik echo, had ik niet. Dus volgende keer moet dat en dan tussendoor plassen voor inwendig. Vraag even of jij dat ook moet? Want ik kwam daar met een lege blaas hehe, keurig vlak van tevoren geplast.
    Heel veel succes morgen en laat weten wat ze zeiden ben benieuwd.
     
  17. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Tnx voor de tip:thumup:. Ik zorg gewoon voor een volle blaas. Baat het niet, dan schaadt het niet:D

    Heb gelukkig geen symptomen van diabetes. Dus ik kon het me niet voorstellen dat het zo zou zijn.

    Had ik opeens de vk gisteren op de vm. Of het gelukt was met de afspraak. Toen dacht ik; zak er maar lekker in. Eerst moet ik heel veel moeite doen en snappen jullie de noodzaak niet. En nu is er opeens interesse. Nou ja, laat het ze morgen wel weten.

    Hoe is het nu met jou?
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Hier nu de kamer van onze dochter schilderen en kasten etc dan zit het beulwerk er op. En dan kleine dingetjes nog. Mochten er dan complicaties komen is het geen probleem hehe. En volgende week lekker op vakantie, vrijdag nog afspraak in ziekenhuis dossier mee en dan lekker 3 weken niks!
     
  19. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Fijn dat het kamertje dan klaar is. Heerlijk, lekker met vakantie. Waar ga je heen? Dat zit er hier nu niet in. Lijkt wel of ik elke dag minder mobiel en meer krakkemikkig word.

    Je hebt ook vrijdag een afspraak. Nou gezellig:D
     
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Volgende week vrijdag!
    Ja denk rond jouw termijn dat ik dan me ook een stuk minder voel haha.
    Ja toevallig deze vakantie al gepland in september dus komt wat dat betreft mooi uit want voel me momenteel redelijk goed. Zal straks weer minder worden.
     

Deel Deze Pagina