Placenta previa totalis gevonden bij 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Siepie85, 11 mei 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Geniet er van zo lang het nog kan. Vind het deze keer heel erg tegenvallen.

    Mooi dat je het al had gepland. Goede timing ook :thumup:
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ja dat is denk ik ook pas weer sinds een week ofzo dus wel heel fijn weet van de vorige keer dat dat met 28 weer over was.
    Je hebt natuurlijk ook nog een kleintje nu rondlopen denk dat het daarom ook wel zwaarder is denk je ook niet?
     
  3. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heb duidelijk meer en amdere klachten dan de vorige keer. En mijn vriend neemt zoveel mogelijk ons zoontje over. Dus daar ervaar ik niet zoveel extra zwaarte van.

    Was vanochtend in het zkhs en het was weer duidelijk zichtbaar dat de placenta over de baarmoeder mond ligt. Er wordt nu in week 38 een ks gepland. Dat is in de week van 15-19 juli. Donderdag krijg ik nog een echo om te kijken of de placenta in het litteken van de vorige ks is gegroeid. Mocht dat her geval zijn wordt de ks zelfs nog eerder gepland. Ben echt blij dat ik doorgezet heb vorige week. Het geeft een veilig gevoel dat nu alles goed in de gaten wordt gehouden.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ja gaan ze bij mij ook extra naar kijken omdat Mn blaas daar aan verkleefd lag de vorige keer waardoor de keizersnede gecompliceerd verliep. Daarom mochten maar 2 echoscopisten de echo maken ofzo.
    Weet je waarom ze met 38 weken kiezen voor de ks? Ik heb begrepen dat ze mij als hij niet omhoog gaat al met 37 weken willen doen.
    Maar heel goed dat je idd door hebt gepakt zo te horen!!
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heftig zeg, met die blaas. Heb je daar nog last van gehad?

    Er lopen geen bloedvaten door dat stuk placenta voor de uitgang. Als dat wel het geval was geweest zou het in week 37 gepland worden.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Nee alleen ze hebben hem geraakt dus toen na keizersnede nog 5 dagen catheter gehad. Ach 3 gyn en 1 uroloog stonden toen te opereren... en inplaats van 20min slechts 20 uur.
     
  7. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    OMG 20 uur. Wat een held ben je!!!
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Lol 2... typefoutje foei!
     
  9. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    :roflmao::roflmao: Dar is idd wel wat anders. Maar ja, 2 uur is nog steeds lang. Wel onder gehele narcose?
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Nee, alleen ruggenprik was opgeven moment uitgewerkt en gelukkig had ik een lieve anesthesie assistent die me vol propte met morfine dus opzich was het prima te doen.
     
  11. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bizarre situatie lijkt me. Op het moment zelf verre van leuk. Maar kan wel op het lijstje sterke verhalen:roflmao:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  12. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kom even binnenvallen.

    Gisteren gehoord dat de placenta grotendeels tegen de achterwand ligt, maar net over de baarmoedermond heen zit.
    Gelukkig niet zo ver dat hij bij de littekens van mijn vorige keizersnedes in de buurt zit, dus dat is gunstig.

    Toch willen ze met 32 weken nog een keer kijken voor deze zekerheid. Voordat ze gaan snijden vinden ze het toch prettig om te weten waar de moederkoek nou precies geëindigd is.

    Zit ie bij jullie ook deels tegen de voorkant of juist achterkant van de baarmoeder? Of echt helemaal onderin de baarmoeder?
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Hier gewoon echt compleet over de baarmoedermond heen. Placenta ligt voor, maar loopt dus een stuk naar achteren.
    Dus net wat anders, heb je een seo of guo gehad? Want begreep met de normale 20 weken echo dus seo kunnen ze niet met 100% zekerheid zeggen dat ie niet ik het litteken zit. Bij mij gaan ze dat nogmaals uitgebreid bekijken met 32 weken.
    Meestal met deels ervoor gaan ze ervan uit dat ie wel omhoog gaat groeien.
     
  14. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar als ie er compleet overheen loopt hoe groot is de kans dan nog dat ie omhoog groeit?

    Hier was het echt net met het randje eroverheen zag ik. Ze zag het bij het meten van de lengte van de baarmoederhals. Daar doen ze een onderzoek naar.

    Ik heb een GUO gehad.

    Vanmiddag deel 2, want baby weigerde te draaien om het laatste onderdeel van het hart goed te kunnen bekijken.
    Echt eigenwijs. 1,5 uur echo met 2 pauzes tussendoor en nog niet goed gaan liggen :roflmao:
     
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Dat hangt van heel veel factoren af begreep ik, merendeel groeit uiteindelijk toch omhoog. Maar ze kunnen helaas geen exacte voorspelling geven.

    Lekker eigenwijs dus heerlijk. Die van ons werkte ineens in de laatste minuut nog mee die weigert goed de gehele ruggengraat te laten zien.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  16. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn gyn gaat er vanuit dat de placenta wel omhoog groeit en die kans is bij mij dus ook best groot begrijp ik.

    Nou ja....en anders blijft ie zitten waar ie zit. Volgens de echoscopist zat ie echt niet in de buurt van de plek van de littekens en dat is het belangrijkste.

    Wat doen ze eigenlijk bij een keizersnede als de placenta op de plek ligt waar ze moeten snijden? Gaan ze er dan doorheen?

    Ja lekker eigenwijs kind. Beetje jammer dat ik wéér 40 minuten heen en terug kan rijden naar het ziekenhuis vanmiddag. Met voorhoofdsholteontsteking. Pffff....het is een mooie baby en ik zie hem graag, maar heb hier vandaag eigenlijk geen energie voor :rolleyes:
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    O heel herkenbaar paar weken geleden ook voorhoofdholtesontsteking gehad ik meld me echt niet snel ziek maar ben bijna een week thuis geweest.
    Ja dan snijden ze er idd doorheen daarom willen ze dat ook doen voordat er weeen zijn zodat ze dat rustig kunnen doen.
    Ah je loopt al in het ziekenhuis ik werd dus ineens nu al medisch inplaats van met 36 weken wat ik jammer vond.

    Succes dan vanmiddag hopelijk werkt de kleine nu wel mee!
     
  18. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou wat een pijnlijke ellende hè. Mijn leidinggevende belde toevallig net om te vragen of ik morgen een late dienst kon draaien. Ik heb haar er maar op voorbereid dat de kans groot is dat ik me morgenochtend ziekmeld. Ik ben invaller in de kinderopvang. Toevallig de afgelopen week niet hoeven werken. Ik werk maar 2 dagen per week en Hemelvaartsdag was mijn werkdag. Maar helaas voor mijn werkgever is deze ellende de afgelopen week alleen maar erger geworden.

    Ja ik ben al 'medisch' vanaf het begin. Voel me niet medisch, want er is eigenlijk niks aan de hand. Maar omdat ik een maagverkleining heb gehad doen ze de controles liever in ziekenhuis en extra groei echo's etc..

    Lijkt me best ingewikkeld om door een placenta heen te moeten snijden. Maar ze zullen het vaak genoeg doen denk ik zo.
    Jij bent nu medisch alleen vanwege de locatie van de placenta?

    Bedankt, we gaan het zien vanmiddag. Hoop dat ie meewerkt die kleine dondersteen :p
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ja klopt en sowieso vanaf 36 weken door de keizersnede.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    @Annedore buj mij is de placenta wwl goed omhoog getrokken, met se 20 weken guo zat ie hier ook geheel over de baarmoedermond, met de 30 weken echo was ie niet eens meer in de buurt van de uitgabg maar er ver vandaan (gelukkig) ik heb wel de placenta voor, maar ze hebben bij mij niks gezegt wua litteken van de vorige keizersnee..
     
    Annedore vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina