Placenta previa totalis gevonden bij 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Siepie85, 11 mei 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Ik heb bij de middelste een placenta previa totalis gehad.
    Horror zwangerschap en geboorte.

    Bij 17 weken eerste bloeding
    Bij 20 wekenecho gezien dat de placenta volledig voor de baarmoedermond lag.
    Bij 29 weken een hele heftig bloeding + opname ziekenhuis en longrijpingsprikjes. Na 2 dagen mocht ik weer nasr huis.
    Bij 30 weken volgende heftige bloeding. Weer opgenomen en niet meer thuis geweest voor geboorte van mijn kind.
    Tijdens deze opnamen meerdere bloedingen gehad en bloedtransfusies.
    Bij 33.4 weken was de maat vol en is een spoedkeizersnee uitgevoerd.

    De keizersnee was met ruggenprik maar duurde te lang. Ruggenprik werkte uit, maar anesthesist had hele fijnecandere middeltjes. De placenta moest doorgesneden worden om mijn kind goed te bereiken. Het bloed spoot werkelijk als een fontein uit mij en ik kreeg durect extra bloed.
    Toen kregen ze mijn kind niet goed te pakken, maar omdat de placenta al verwijderd was hadden ze daar wel haast mee. Ik vergeet nooit meer dat ik de gynaecoloog hoorde schreeuwen om een vacuüm pomp. Zij was niet echt rustig...
    Uiteindelijk is mijn zoon geboren met vacuüm pomp bij een keizersnee, hahaha.

    Gelukkig gezond en wel.
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier net weer op controle geweest, alles goed.
    Papieren voor de vakantie meegekregen en we krijgen met de volgende afspraak nog een groeiecho omdat ie al op de 20 weken groot was en mijn baarmoeder al een stuk hoger ligt dan zou moeten.
     
    Moedie vindt dit leuk.
  3. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    is jouw placenta al verschoven?

    Wij kregen ook met de 20 weken te horen dat de placenta helemaal over de uitgang ligt en met 22 weken was dat nog steeds zo (op zich wel logisch). Ik krijg nu eind juli weer een echo en dan met 32 weken nog een keer. Wat bij mij een beetje knaagt is dat de VK zei “Oh bloedverlies ga jij zeker krijgen” als een soort vaststaand feit wat elk moment kon gebeuren. Nu inmiddels 5 weken verder na die eerste constatering en nog geen druppel bloedverlies. Natuurlijk heel fijn, maar maak me ook wel een beetje zorgen dat ie nog geen millimeter is opgeschoven. Of ben ik nu heel voorbarig aan het stressen geslagen?
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Nog geen echo gehad, pas voor de op placenta met 32 weken. En met 28 weken nog een groeiecho dus hoop stiekem dat ze dan ook nog even spieken naar de placenta kijken.
    Hier ook nog geen bloedverlies gehad hoor. Ze zeiden tegen mij dat het risico op bloedverlies wel echt hoger wordt vanaf 28 weken maar dat het niet een geven is hoor.
     
  5. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    We houden t gewoon maar in de gaten. Ik heb ook met 28 weken weer een groeiecho.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Hier met 20 weken te horen gekregen over de placenta , maar nu komt t mooie - met 31+3 bij de gynaecoloog in het ziekenhuis nogmaals gecontroleerd uiteraard nog steeds hetzelfde verhaal.

    35+5 behoorlijke heftige bloeding gehad , 2 nachtjes in ziekenhuis geweest met bedrust. Netjes hersteld geen bloed verlies meer , ter controle nog een echo gehad maar hier was de placenta helemaal verdwenen bij de ‘uitgang’.

    Dus ik mocht gewoon weer lekker naar huis , geen voorwaarden mee gekregen , ik mocht gewoon doen wat ik voorheen ook deed.

    Met week 31 is er door de gynaecoloog een keizersnee gepland voor op 17 juli dan zou ik 38+6 zijn.

    Afgelopen week nog nog een controle gehad ivm die placenta (week 37 precies) en hij is nog steeds ‘verdwenen’. Dus de keizersnee word geschrapt , maar ik blijf wel bij de gynaecoloog.

    Al met al wil ik er alleen maar mee zeggen dat t misschien uitzonderlijk is dat het gebeurd - maar het kan wel.

    Ik hoop voor jullie dat t allemaal voorspoedig blijft lopen , het is niet niks maar laat je niet gek maken dames
     
    Moedie, Vrouw1982 en Siepie85 vinden dit leuk.
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Wat lief dat je dit laat weten! Ja ik blijf erop hopen. Ik wordt sowieso anders al ingepland met 37 weken omdat onze dochter al met 38 weken kwam.
     
  8. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @Siepie85 aah ik ga voor je mee hopen!! Het is nog niet zo ver maar misschien kan je wel vragen of ze in de loop van week 36 nog een keer willen kijken voor de zekerheid :) (of ze dat dan ook doen geen idee , maar proberen waard als het met 32 weken nog zo is).

    Lekker van je zwangerschap genieten , en maak je voor al niet te druk om alles!

    Hou ons op de hoogte en doe lekker rustig aan :thumup:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  9. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik had geen placenta totalis, maar een placenta praevia bij mijn dochter, uiteindelijk is hij precies ver genoeg omhoog gegroeid voor een natuurlijke bevalling..
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  10. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Dag mama's,
    Ik kreeg zaterdag uit het niets een eerste bloeding (16w zwanger). Op mijn verjaardag dan nog... In allerijl naar ziekenhuis gereden en placenta ligt ook onderaan. Ik ben blij dat ik jullie posts heb gevonden want ik kom in stilte gek...
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Jeetje dat is schrikken zeg!! Hoe gaat het nu met jullie?
     
  12. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Idd ik was in blinde paniek, gelukkig was mijn man thuis en mijn oudste zoon op kamp.
    Sinds gisteren namiddag gestopt met bloed en stolsels. Natuurlijk nu telkens schrik bij het toilet bezoek. De utrogestan doet voorlopig zijn werking...
    Deze avond extra controle
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hoezo gebruik je utro?
    Ja meestal zijn de bloedingen kort en houdt het ook weer op.
    Ik mag Mn zegeningen tellen nog steeds geen bloedverlies gehad en hopelijk blijft dit ook zo!
     
  14. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Ja ik moet bij een bloeding met helder bloed direct één opsteken en elke avond.
    Ik neem ook bloedverdunners aangezien mijn dochtertje vorig jaar is overleden door placenta loslating. Dus hopelijk trekt de baarmoeder snel op
     
  15. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    Dat is vreemd, van de utro? Wat is hiervoor de reden? Ik heb ervaring met een praevia 8 jaar geleden en nu helaas opnieuw (momenteel 17w ver). Ik heb de laatste 3w ook 3 bloedingen gehad. Heb je voorschriften gekregen van wat wel/niet mag?
    Je mag me een pb sturen als je graag wat verder babbelt.
    Er is ook een FB groepje voor lotgenoten, misschien iets voor jullie?
     
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    @boerderijmama helemaal met je eens dat het raar is om utro ervoor te gebruiken.
    Vraag me ook af wat de reden is idd.
    Lief dat je reageert!

    Kan je me anders pben wat die Facebook pagina is?
     
  17. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    utro is om je baarmoeder rustig te houden en bloeding tegen te gaan.
    Ik heb het stieken gebruikt tot 16 weken had een stolsel in baarmoeder en durfde niet te stoppen met 12 weken.
     
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Rustig houden klopt is ook ter preventie bij vroeggeboorte maar het doet niks op bloedverlies. Dus daarom vraag ik het mij ook af.
     
  19. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Bloedingen houdt het niet tegen hoor. Helaas ging ik enorm bloeden van de utrogestan. Het is een weekmaker. Het houdt een miskraam niet tegen. Het kan het iets uitstellen, dat heb ik 1x gehad. Wel houdt het je progesteron op pijl. Vooral als je een korte cyclus hebt is het fijn en het houdt je baarmoeder rustig. Ik heb het vanaf eisprong tot 5 weken zwangerschap gebruikt en daarna weer vanaf 16 weken zwangerschap om mn baarmoeder rustig te houden vanwege kans op vroeggeboorte. Ik wilde bij 14 weken beginnen maar dat mocht niet omdat ze niet weten wat de evt schadelijke effecten op het kindje zijn.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  20. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb heel veel vroege miskramen gehad en 2 keer een bbz.
    In overleg utro gebruikt en geloof er wel in.
    Ik had best een grote bloeding in de baarmoeder en heb dus lang utro gebruikt en gelukkig geen bloeding gehad.
    Nu een gezond kindje van 5 maanden.
     

Deel Deze Pagina