Hallo Allen! Momenteel ben ik bijna 11 weken zwanger. Zondag aan het einde van de dag werd ik verrast door best veel bloedverlies, ik zat gelijk in de stress en wist zeker dat ik een miskraam had. Ik mocht komen voor een echo en de baby was gelukkig erg actief en het hartje klopte stevig. Ze kon niet verklaren waar het bloedverlies vandaan kwam, waarschijnlijk te druk geweest op m'n werk (gehandicaptenzorg twee lange diensten en een laat vroeg) Vannacht ging ik naar het toilet, weer bloedverlies gelukkig geen stress want het was minder dan zondag en heb verder geen krampen oid. Gisteren ben ik met bloedverdunners begonnen, deze moet ik slikken omdat mijn vorige zwangerschap niet goed verliep en ik met 27wk uiteindelijk een spoedkz heb gehad ivm foetale nood. Ik maak me om de bloedverdunners nu wel zorgen, als ik een paar dagen verder ben dan is de kans natuurlijk heel groot dat het bloedverlies meer gaat lijken door de bloedverdunners. Straks ga ik dus weer de gynaecoloog bellen om te vragen hoe of wat. Zijn er vrouwen die ook bloedverlies hebben gehad? Tot hoe lang duurde dit bij jullie en wat was uiteindelijk de oorzaak? (of niet dat kan ook natuurlijk)
Zou idd even met de arts overleggen ivm de bloedverdunners en de bloedingen. Hier met 12+4 flinke bloedingen gehad, dacht ook dat het fout ging. In het zkh was er toen een hematoom te zien in de baarmoeder. Bloeden heeft hier tot 17/18wkn geduurd. Hier dus een goede afloop!
Moet stoppen met de bloedverdunners en pas weer beginnen als het bloeden 4 dagen is gestopt en voorlopig twee weken niet werken. Verder afwachten ze kunnen geen verklaring vinden voor de bloeding m'n baarmoeder is rustig en niks op de echo te zien behalve een kindje met kloppend hartje
Hier ook met 11 weken een grote bloeding, maar alles was goed, bleek een hematoom te hebben die de bloedingen gaf. Nu bijna 14 weken en al 5 dagen geen bloedingen meer. 3 weken dus gebloed. Hopelijk is de hematoom verdwenen bij de volgende echo.
Ik heb inmiddels de derde bloeding in een week. Het stopt elke keer en heb geen krampen oid. Maar het frustreert me enorm. Van de gynaecoloog mag ik al niet meer werken tot het bloedverlies gestopt is en geen zware huishoudelijke taken doen. Heb vandaag weer gebeld dus ivm bloedverlies morgen of maandag gaan ze weer bellen voor het inplannen van een echo om te kijken waar het nou vandaan komt.
Ervaring met tweemaal bloedverlies. In de 6de en de 8ste week. Ik heb ook bloedverdunners maar mocht pas vanaf week 12 beginnen daarmee. Reden daarvoor weet ik eigenlijk niet. Dat bloedverlies is zenuwslopend! Heel veel sterkte.
Ja die bloedverdunners slik ik dus al 2 weken niet meer omdat ik er elke keer pas weer mee mag beginnen 4 dagen na het bloedverlies, maar die 4 dagen haal ik niet. Elke keer na twee/drie dagen heb ik weer bloedverlies.
Dat had ik vorige week ook, ik dacht yes 3 dagen niks... die nacht, ja hoor weer een bloeding en best wat ook... Nou begin je dus weer opnieuw. Ik zit inmiddels ook van echo tot echo thuis. en inderdaad die onzekerheid... nou hopelijk valt het echt mee voor je en kan je snel terecht voor een echo.
Ik herken me echt in wat je zegt! Alleen krijg ik hier dus niet elke keer een echo omdat het volgens de gynaecoloog niks uit haalt (dat vind ik zo naar want toch knaagt het! De wat als vraag spookt toch steeds door je hoofd) Na dat ik gisteren gebeld had zei die vrouw dat de gynaecoloog die vandaag misschien in huis zou zijn me zou bellen als hij/zij in huis zou zijn om een echo te maken, als ik niet gebeld ben moet ik morgen zelf bellen voor een echo (denk ook niet dat ik vandaag gebeld ga worden)
Nou blijf er achter aan zitten hoor, het is zo vervelend voor je. Hier doen ze niet moeilijk in het ZH en zeggen ze juist dat je altijd mag bellen. (Ik stond sowieso al onder behandeling van de gyn, misschien maakt dat wat uit, zou niet moeten maar je weet het niet) ik heb trouwens ook dat mijn placenta over de baarmoedermond ligt wat ook ongunstig is en bloedingen kan veroorzaken. (Ik heb dubbel pech, en dit en de hematoom) hopelijk is het bij jou ook zoiets.
Ja ik loop ook onder behandeling van de gynaecoloog ivm m'n vorige zwangerschap/bevalling (HELLP en spoed ks met 27 wk) dat maakt me nu natuurlijk al extra alert op "gekke" dingen. Ik ben op zich positief hoor en ga niet gelijk van het ergste uit vorige week zondag klopte het hartje nog goed en het bloedverlies is nou ook weer niet zo erg dat het duidt op direct een mk. Maar toch in je achterhoofd ga je jezelf allemaal gekke dingen aanpraten