Ikben bijna 5 weken zwanger en nog niet gebeld. Ikdacht dat de 12 wkn echo de eerste echo is, maar hoor hier ook al 8 weken echo........ en waarvoor is die dan? is die in of uitwendig? en ben je verplicht door te doen?
Meestal rond de 10/12 weken.. En dat is uitwendig! Tot 8 weken krijg je inwendig volgens mij.. Sommige hebben idd ook al eerder een echo, maar dat is niet standaard en met 10/12 weken kan gelijk mooi het termijn worden gemeten wat met 8 weken nog niet kan..
Hoi, wat een onzin dat dat niet standaard is onder de 10 weken Bij ons krijg je sowieso de eerste met 8 weken (uitwendig).. maar dat verschilt per echobureau.. er is geen rechte lijn in wat normaal is en wat niet.. hangt ervan af welk echobureau je gaat
Bij mijn vk is het standaard rond de 7 weken. Bij mijn vorige zwangerschap was het uitwendig en bij deze was het al met 6 weken( was wel een foutje van de assistent van de vk) maar had eigenlijk een week later gemoeten. Omdat ik zwanger bleek te zijn van een 2ling moest ik een week later terug komen omdat ze bij 1 wel hart actie zag en bij de ander nog niet. Ik moest mijn vk ook bellen om door te geven dat ik zwanger was en had meteen een afspraak gemaakt. Heb meteen gebeld toen ik wist dat ik zwanger was.
Hier was het standaard tussen de 10 en 12 weken Proberen ze eerst uitwendig, lukt dat niet dan inwendig..
Veel meiden op het forum hebben een historie met 1 of meerdere verkeerde zwangerschappen, vandaar dat je hier veel vroege echos tegen komt. Normaal rond de 10 -12 weken eerste echo. Ze proberen het vaak uitwendig (met een volle blaas is dit trouwens makkelijker) Als het nog te klein is of niet goed te zien is wordt de echo alsnog inwendig gedaan. Nadeel van een vroege echo is teouwens dat als je bij minder lang zwanger bent dan je denkt soms het vruchtje nog geen hartslag heeft. Dan wordt je onzeker.... moet je terug komen.... stress... etc. Vandaar 10-12 weken, mocht je toch korter zwanger zijn dan gedacht weet je in elk geval of t leeft.
Ik zo zowieso gelijk bellen hoor Stel als er iets is en je maakt je zorgen dan weten ze al het 1 en ander, Tussen de 8 en 12 weken is de 1e echo normaal gesproken verschilt per verloskundige en ziekenhuis.
Bij mijn vk heb je eerst een vroege echo om te kijken of er een beebje zit etc. Vervolgens krijg je 2-3 weken later een termijn echo en dan ook pas de intake...
Bij ons standaard met 8 weken een (uitwendige) echo. Om te kijken of er een kindje te zien is en het hartje klopt. Met 12 weken weer een echo om de termijn te bepalen. Ik zou ook vast bellen hoor, dan krijg je ook direct adviezen over wat je wel en niet moet doen en laten (ook omdat je daar op internet soms erg overdreven verhalen over hoort) en bij ons ook een intakeformulier die je voor de eerste controle in moet leveren. Ik heb zelf ook wel eens met 6 weken al een echo gehad, maar dat had een medische reden, vanwege de zwangerschap ervoor. (ik had een incomplete molazwangerschap gehad, waarbij de placenta gaat woekeren. Dat geeft ook zwangerschapshormoon af, en bij een positieve zwangerschapstest erna, moet er dus uitgesloten worden dat die positief was van een stukje placenta dat er nog zat ipv een kindje. Gelukkig was het gewoon een (heel lief ) kindje van nu 3,5 jaar )
Ik heb net positief getest (ingister licht , gister en vandaag goed positief) ik loop ook in de mmm en heb ze vanochtend gebeld dat ik zwanger ben omdat ik een afspraak had staan 5 juni. Nu krijg ik 3 juni mijn eerste echo ben dan 7-8 weken... Spannend kan niet wachten!!
Ik heb mijn eerste echo gehad op 7w5d. Maar dit kwam omdat mijn afspraak bij de gyn al vastlag voor een gesprek i.v.m. ivf omdat ik een milde vorm van pco had en zwanger worden niet van een leien dakje liep maar toen ik spontaan zwanger bleek te zijn mocht ik deze houden als eerste echo Dokter vertelde dat je normaal een eerste echo krijgt bij 10 à 12 weken, maar dat wij nu gewoon een vroegere echo kregen omdat de afspraak toch vastlag
Ik heb vandaag mijn eerste echo, dus met precies 8 weken en 1 dag Het verschilt enorm met welke week en inwendig of uitwendig. Er is geen pijl op te trekken... Afwachten dus!
Mijn vk heeft er zelf eentje staan. Bij deceerdte afspeaak direct een echo. Dit was bij 6+3 weken. Er wasvtoen al hartactie. Echo was uitwendig. Mijn vk vind t onzin om direct inwendig te doen als t niet nodig is. Hadden ze niets kunnen zien dan had t wel uitwendig geweest. Bij 10+3 de termijnecho gehad.