Hoi Dames, Ik was na pilgebruik van 14 jaar, na een aantal maanden zwanger geraakt. Ik ben bijna 13 maanden geleden bevallen en was in totaal 18 kilo aangekomen. Nu zit ik op een gewicht wat zelfs 4 kilo minder is dan voor mijn zwangerschap. Hoef hier niet super veel voor te doen en ben ook niet meer gestart met de pil. (werd eng van die bijsluiter en was voorheen aangekomen door de pil). Hebben meer mensen meegemaakt dat ze zo afgevallen waren na bevalling en stoppen met de pil?? Ik vind het niet erg verder, want het mag er af voor mij. Weet alleen niet of het goed is, omdat ik ook al langere tijd rectaal bloedverlies heb bij ontlasten (heb geen obstipatie of aambeien van buiten). Wil eerst wat info vergaren, voor ik verder eventueel hiervoor naar de huisarts ga omdat ik me verder goed voel.
ik ben na elke bevalling 10 kg lichter geworden dan ervoor , woog wel wat veel maar toch ... In totaal nu 30 kg lichter dan voor de 1ste zwangerschap . niets voor gedaan overigens . en hier wel aan de pil
Ik ben 17 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Nu, 13 weken na de bevalling, zit ik nog 1 kg boven mijn gewicht van voor de zwangerschap. Gaat bij mij ook best vlot en makkelijk eraf. In mijn geval komt dit denk ik omdat mijn leven drukker is geworden. Ik ren de hele dag door het huis, heb meer was en ben veel 'poetseriger. Ben overigens niet aan de pil, voor de zwangerschap wel. Toen ik op 18-jarige leeftijd startte met de pil, kwam ik heel veel aan. Ben hiervoor overgestapt naar een andere pil. Hoewel de dokter geen verband hiertussen zag, merkte ik echt verschil!
Voor rectaal bloedverlies zou ik trouwens even naar de huisarts gaan. Al is het maar om jezelf gerust te stellen!
bij rectaal bloedverlies zou ik absoluut naar de huisarts gaan. Gewichtsverlies zou ik me niet direct zorgen over maken..maar dat bloedverlies moet je echt even voor aan de bel trekken
eerste twee weken erna flink afgevallen! aantal kilo's onder begingewicht. nu inmiddels rond gewicht van voor zwangerschap. wad ook maar 9 kilo aangekomen
Ik was 12 kilo aangekomen tijdens zwangerschap. Na 5 dagen was ik al 10 kilo kwijt. Nu ben ik, en dat al een paar maanden, 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Niets voor gedaan. Ik viel in het begin snel af door de bv en drukte van rondrennen en dergrlijke. Ben niet meer aan de pil.
Ik kwam na één week thuis op mijn startgewicht (18 kg aangekomen maar voornamelijk vocht) en nu na 11 weken zit ik op ongeveer - 5,5 kg. Ik geef borstvoeding en heb continu trek. Trek, trek, trek! Wat betreft jouw gewichtsverlies zou ik me dus geen zorgen maken zolang je een gezond BMI hebt. Anaal bloedverlies is altijd redden om aan de bel te trekken en ZEKER wanneer het aanhoudt. Bellen met de huisarts dus.
hier precies t zelfde. ik was maar 10 kilo aangekomen en 2 maanden na de bevalling 15 kilo lichter dan voor de zwangerschap. mijn zoontje is nu 16 maanden en ik krijg de kilos er niet meer aan, zou het zo graag willen! bloed bij ontlasting heb ik na de bevalling ook wel gehad hoor, vanzelf over gegaan hier.
voor het bloedverlies zeker naar je huisarts gaan. Je gewichtsverlies, eigenlijk toch netjes dat je nu je zwangerschapskilo's eindelijk kwijt bent, en zelfs een beetje meer? Lekker van genieten en geen zorgen maken. Ik was 9 kilo aangekomen (bmi was voordat ik zwanger was gewoon goed) in totaal en na 4 maanden was er 17 kilo af , ook weinig voor gedaan (snoepkont ben ik nooit geweest en leven wordt drukker met een kleintje), de huisarts maakte zich geen zorgen zolang jij je oké voelt. Zo ging het bij mij.
Ik ben totaal 5 kilo aangekomen bij de eerste zwangerschap. Na de bevalling viel ik 14 kilo af... Ik ben benieuwd hoe het na deze bevalling gaat..
Vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben weer op mijn gewicht voor de zwangerschap hopelijk zet de trend zich nog even door, want wil nog minstens 7 kilo kwijt voor een gezond BMI. Tot nu toe nog niets voor gedaan, ben wel sneller vol voor mijn gevoel.