ze is echt een pestkop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal...

sinds week 15 kan ik onze baby heel goed voelen. sinds een paar weken kan ik dit ook als ik mn hand op mn buik leg. nu wil ik het ook steeds aan mn vriend laten voelen maar zodra hij zn hand op mn buik legt stopt de baby met schoppen. zoooo irritant!!!!! gisteren vor het eerst gaf ze op het goede moment een harde trap dus die kon hij goed voelen maar daarna was het ook weer klaar.

Ik kan dan echt lang blijven wachten maar ze vertikt het gewoon!!! en als we dan de handen weghalen gaat ze weer.

hebben jullie dat ook wel eens? zo een pestkoppie

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zo één hebben wij ook!
    Tot week 28 ofzo kon mijn man de kleine alleen met veel geluk en geduld een keer voelen.
    Nu beweegt die freggel de hele dag dus is het wat makkelijker.

3. lennylenn

hhiihih nou hoop dat dat hier ook zo mag gaan dan! ik voel haar regelmatig maar mijn vriend hahaha tjah die mocht er maar 1 keer 1 sec. van genieten

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik herken me helemaal in je verhaal!! Hier duurde het ook een week of 3 voordat mijn man onze kleine kon voelen.
    Iedere keer werd het idd rustig als hij zijn hand op mijn buik had liggen.
    Maar wat was hij super trots dat hij het voelde, helemaal leuk!!

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier hetzelfde gehad met ons dochtertje..... alsof ze het verschil voelen!

ben benieuwd hoe t nu gaat, ikzelf voel de kleine wel al

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb zelfs het gevoel dat als ik wat voel bewegen van binnen, ik mijn eigen hand meteen op mijn buik leg om te voelen of ik het zelf kan voelen, maar dan wordt het verolgens meteen stil van binnen!! :)

7. lennylenn

@mutsy: ja inderdaad...alsof ze het verschil herkennen ja hahahahaaaa

erg raar

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hier ook hoor, de baby reageert veel meer op mijn hand dan op de hand van mijn vriend. Hij heeft de baby tot nu toe 2 keer heel eventjes kunnen voelen.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook vooral in het begin dat hij steeds stopte ( behalve 1 keer) als mijn man zijn hand erop legde.
    Nu sinds 3 a 4 weken kan hij hem iedere dag wel ff voelen:)

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Dat was en is hier ook zo, maar dat kan ons niet zo veel boeien, vind het een beetje te ver gaan om haar daarom een pestkop te noemen ;)
    M'n vriend heeft een paar keer geluk gehad en haar kunnen voelen en zien bewegen. Zolang ze het maar goed doet daar binnen.

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier voel ik de baby ook heel duidelijk zelf en als ik mijn hand er op heb liggen heb ik het idee dat ze ook mijn hand als het ware volgt. Maar inderdaad wanneer manlief z'n hand d'r op legt doet ze niks. Ik hoop ook dat manlief er snel van mee mag genieten!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat het ook aan jezelf ligt, dat je bepaalde spieren aanspant ofzo wanneer je je aandacht op je man richt.
    Want als de kleine druk beweegt en ik kijk naar mijn man dan wordt het ook al rustiger. Is dat bij jullie ook?

13. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ja hier ook, zelfs nu nog!
    hoe kan de baby nou weten wie zijn hand er op mijn
    buik ligt! Zelfs als hij kijkt stopt de beeb!

14. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier van 't zelfde laken een pak hoor. ;)

Soms gaat mijn vriend zelfs 's avonds even met zijn gezicht bij mijn buik even tegen ons ventje 'praten' ;), ik voel dan van binnen van alles bewegen, maar aan de buitenkant is er niets aan de hand!!
    Dan zeg ik; 'voelde je dat'? En dan kijkt ie sip want hij heeft 't niet gevoeld!
    We liggen soms echt beide heel geconcentreerd een tijdje met onze handen op mijn buik, maar dan houdt ie zich van binnen (met opzet lijkt 't wel) juist weer erg rustig.
    Nou ja, zal vanzelf wel komen denk ik!

15. marieki

marieki Niet meer actief

mijn vriend en ik wonen nog niet samen. Maar zodra hij hier is blijft beeb heel stil liggen. Als vriend weer weg is wordt het kermis in mijn buik! Net alsof hij het erom doet want als er andere mensen zijn beweegt hij wel gewoon.

16. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier is het ook vaak zo dat ze rustig wordt als mijn man zijn hand op mijn buik legt. Hij heeft het ondertussen wel een paar keer kunnen voelen, maar vaak wordt ze toch rustiger.
    Ik ga vaak 's avonds even tegen hem aan liggen, op mijn zij met mn buik tegen hem aan en dan gaat ze wel vaak tekeer, dus dan voelt hij het ook goed.

Onze kat wordt trouwens met enige regelmaat van mijn buik "af geschopt" door de kleine. Dan gaat ze tekeer terwijl de kat bij me ligt te slapen, en die kan dan echt heel erg beledigd naar mijn buik kijken:D

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde tot een paar weken geleden. Laatste tijd reageert ze gelukkig ook op de hand van de papa :) Maar als ik het dan nu aan mijn moeder wil laten voelen, stopt ze er ook mee :D

18. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ons kleintje vindt alle handen vervelend denk ik :$

Je ziet/voelt haar bewegen, je legt je hand erop en stil is ze!
    Ik kan haar dus aan niemand laten voelen....gelukkig voel ik zelf heel goed wanneer ze beweegt.

We hebben een hele dunne en lichte afstandsbediening, als ik deze op mijn buik leg gaat ze gewoon door met bewegen en zie je het hele ding alle kant op schudden. Op deze manier geniet haar vader toch een beetje mee van alle bewegingen! ;)

19. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Van de verloskundige begreep ik dat je ongeboren kind jouw handen als de zijne beschouwt; dus wanneer jij je handen op je buik legt ziet hij dit als die van zichzelf. Die vreemde mannenhanden vinden ze dus maar niets, maar door dit vaak te oefenen en je kindje er aan te laten wennen gaat ze straks ook tegen je man zijn hand schoppen! Succes!

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ons kindje liet zich met 18+2 voor het eerst duidelijk aan papa voelen, zo leuk om dit met hem te delen. Onze meid houdt niet op met schoppen als er een hand op mijn buik ligt. Ik had de eerste weken dat ik haar voelde wel het idee dat ze wel stiller werd als die hand koud was, alsof ze dan wegkroop of zo.

Deel Deze Pagina