Beste Verloskundigen, Ben op dit moment 35.2 dagen zwanger en mijn placenta is al aan het verkalken is dit heel erg?? Kan er hierdoor iets ergs gebeuren op dit termijn of maak ik me gewoon een beetje teveel zorgen. en hoe snel gaat zo'n verkalking kan het zijn dat je placenta bv binnen een week helemaal is verkalkt als ie eenmaal begint te verkalken? Heel Veel vragen maar word hier zo ontzettend onzeker van en ik hoef pas volgende week woensdag weer voor controle naar de gyneacoloog. Zouden ze mij misschien ook willen inleiden vanwege die verkalking? Want dan zou ik daar woensdag ook even naar kunnen vragen. Alvast Bedankt voor jullie antwoord terug. Groetjes
Hallo, Maak je niet ongerust nergens voor nodig. Een placenta verkalkt niet ineens helemaal. Ze hebben een verkalking gezien bij de echo dit kan net een zwakke plek/slecht deel geweest zijn van de placenta terwijl de rest goed is. We zien bij heel veel placenta's verkalkingen. Zolang die kleine goed groeit en goed beweegt werkt de placenta goed en is er geen reden om ongerust te zijn en is ook geen reden om eerder in te leiden. Groetjes Ineke