7,5 week geleden ben ik bevallen van een dochtertje. Ik heb sinds haar geboorte borstvoeding gegeven, maar door een slechte start van mijn dochter (3 weken IC) de eerste periode moeten kolven. Het bloeden na de bevalling heeft max 2 weken geduurd (wel behoorlijk ingescheurd) en daarna was er alleen nog wat bruine afscheiding, de laatste weken niet meer dan een beetje caramel-kleurige afscheiding in een inlegkruisje. Nu echter begint het weer rood te bloeden. Niet heel veel, zoals ik voorheen bij een menstuatie had, maar het is wel echt vers bloed. Nu heb ik altijd begrepen dat als je borstvoeding geeft je menstruatie meestal erg lang uitblijft. Dus vraag ik mij af, kan dit een menstruatie zijn of moet ik me zorgen maken?
Hallo, Ik denk toch aan een menstruatie, want je hebt bijna geen bloedverlies meer en dan ineens weer helder rood. Onder invloed van de hormonen van de borstvoeding kan het langer duren voordat de menstruatie op gang komt maar wanneer het precies komt weten we niet kan ook al naar 7 weken zijn. Groetjes Ineke