Placenta vermoedelijk voor de uitgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door umm, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij is gelukkig nu een eind van de baarmoedermond vandaan! Door de groei van de baarmoeder is de placenta omhoog opgetrokken. De gyn had alle goede hoop dat dit zou gebeuren.
    Krijg nog wel controle echo's.
    Maar we zijn toen flink geschrokken!

2. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL

Zo wat heftig zeg! En naar hè als die kraan opeens opengaat voelde me zo ongemakkelijk met die plas onder me:)

Wat goed dat ze actief hebben ondernomen om de boel rustig te houden. Hier werd me gezegd dat ze niks zullen doen omdat nog niet levensvatbaar is en dus ook niks geven om de boel rustig te houden. Gelukkig was de baarmoedermond goed dicht maar wel de baarmoeder geïrriteerd door het bloedverlies. Maar hier gaven ze me duidelijk aan de komende tijd alleen in te grijpen voor mijn veiligheid en voor de kleine nog niks te doen. Behalve advies rustig aan.

Was trouwens bij jou wel erg flinke hoeveelheid dat je ook transfusie kreeg. Ben erg blij dat je dochtertje alsnog goed ter wereld is gekomen ♡.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Volgende week weer gewone controle, sowieso met 30 weken een liggingsecho om te kijken of oe verschoven is. Hoe gaat t met jou nu?

4. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ik heb hetzelfde gehad met 28w..
    Gelukkig goed afgelopen, pas met 37w was m'n placenta net voor de uitgang vandaan en ben ik toch op een normale manier bevallen van een gezonde dochter

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier met 8 wkn 1e bloeding..
    D8 meteen ohnee miskraam.
    Bleek gelukkig nie zo te zijn. Mooie hartslag te zien. Met 16 week gutste het er uit.. in zieke huis beland.. daar placenta preavia totalis in totaal nog gebloed tot 20 wkn. Nu al 6 wkn geen bloeding meer gehad.
    Met 31 wkn liggings echo placenta..

Het heeft me wel angstig gemaakt iedere keer dat ik naar de wc ga schiet het door me hoofd..
    Gelukkig groeit ukkie goed.. en zijn we toch ondertussen al 26 wkn.

Hele dikke knuf hopelijk groeit je placenta mooi mee omhoog en stopt het bloeden en kan je nog lekker genieten

6. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ schorpioen

Nou alleen maar fijn dat hij is opgetrokken. En natuurlijk schrik je je rot is toch even spannend. Maar goed dat ze je wel blijven checken.

@ meisje26

Nog even geduld dus maar ga duimen voor je dat hij goed verschoven is ♡

Hier gaat nu wel goed sinds gisteren geen helderrood bloedverlies meer gehad en ziet er nu ' schoon' uit. Ben benieuwd wat ze donderdag gaan vertellen. Zal niks nieuws zijn.

@mamaaaa1988

Nou wat fijn zeg dat je uiteindelijk toch natuurlijk hebt kunnen bevallen! Dat zal een flinke opluchting zijn geweest voor je toen.

@ Lindy

Zo dat is ook een flinke periode dat je bloedde ! Wat fijn dat voor nu gestopt is. Hoop van harte dat je met echo te horen krijgt dat hij helemaal goed verschoven is. Ga duimen voor je!

7. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel ervaring maar op een andere manier.
    Ik heb 10 weken lang iedere dag bloedverlies gehad. Bij langena niet zulke hoeveelheden in 1 x als jij hebt, maar dus wel echt 10 weken lang.
    Om helemaal gek van te worden.
    Heb 10 weken lang gedacht dat deze zwangerschap niet voldragen ging worden.
    In eerste instantie hadden ze ook geen idee waar het vandaan kwam, wat het hele geheel nog wat onzekerder maakte.
    Op enig moment kwamen ze er ook achter dat de placenta voor de baarmoedermond lag.
    Na verloop van tijd bleven de bloedingen langer weg en op een gegeven moment helemaal gestopt.
    Bij een latere echo bleek ook dat door de groei van mijn baarmoeder de placenta helemaal omhoog getrokken is.

Het is echt het meest lullige advies wat ik je kan geven, maar je kan alleen maar afwachten (vond het verschrikkelijk als de verloskundige dat tegen me zei, maar je kan gewoon niet veel anders) tot het bloeden stopt op hopen dat die placenta optrekt.
    Ik weet hoeveel stress het kan veroorzaken.
    Heel veel succes de komende periode!

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Zou het betekenen omdat ik geen bloedverlies meer heb gehad sinds die ene x dat de placenta verschoven is?? Of kan hij ervoor blijven liggen terwijl je helemaal nergens last van hebt?

9. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ adinka

Zo dat is ook flink schrikken 10 weken aan een stuk. Daar kun je flink onzeker van worden kan ik me voorstellen. En wat fijn dat hij naar boven getrokken is ♡ top nieuws!

@ meisje

Dat zou best een kunnen Denk ik. Het is in elk geval een goed teken dat je nu al even geen bloedingen hebt gehad. We gaan gewoon duimen dat hij is opgetrokken!

10. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb mijn vorige zwangerschap ook veel gebloed. Alleen begon het pas bij 24 weken.
    Elke bloeding die ik kreeg was heftiger en ben ook regelmatig opgenomen geweest.

Zeker weten doen de gynaecologen het niet maar vermoedelijk een slipje van de placenta die dicht bij de baarmoedermond lag.

Het is denk ik wel een hele ander situatie als bij jou hoor. En het kan ook nog wegtrekken inderdaad.
    Ik zou wel echt rustig aan proberen te doen.
    Ik mocht toen alleen voor het toilet van men bed af en verder helemaal niks.

Maar het is uiteindelijk wel goed gekomen. Met 34 weken braken mijn vliezen en met 36 weken ben ik bevallen van een pracht meisje

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Shit net bij het plassen weer een beetje oud bruin bloed verloren, gelukkig niet helderrood...laten we hopen dat t hierbij blijft...

12. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ow balen zeg! Hopen dat daar bij blijft. Is nu al gestopt?

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ik dacht dat t gestopt was maar vnv toch weer wat verliren...

14. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL

Nee hè ik had zo gehoopt dat het was gestopt! Nog steeds oud bloed of nu helder?

15. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL

Nee hè ik had zo gehoopt dat het was gestopt! Nog steeds oud bloed of nu helder?

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Net controle gehad en helaas is er niks verschoven en verwacht de gynaecoloog dat t bijna zeker een KS wordt...dat is minder maar ja t is niet anders...wel ff een omslag...maar t meest bang ben ik toch voor bloedingen...het idee vind ik gewoon eng dat dat kan gebeuren...maar ook goed nieuws! De baby doet t hartstikke goed en is een flinke meneer! 😍

Deel Deze Pagina