gewoon even klagen :$

Discussion in 'De bevalling' started by springxsummer, Dec 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hoi dames,

Mag ik pleeeeaaaase ff klagen..
    Ik wil niet steeds me vriend ermee tot last zijn :p
    Nee wil gewoon even lekker van me aftypen :)

Ik ben nu bijna 39 weken zwanger geen haar op me hoofd die dacht dat ik zolang zou doorlopen.. mijn 1e dochter is geboren met 37w5d dus dan denk je automatisch een beetje dat het wel weer rond die tijd zou komen..
    Niet dus :D
    Nu heb ik een super zwangerschap en bevalling gehad van mn oudste ( even placenta resten en bloedtransfusie in me kraamweek daar gelaten :p ) en ze was er met 5 uurtjes ookal was het een sterrenkijker waar ze toen pas achter kwamen.
    Nou goed.. nu zwanger van ons 2e meisje.. en al vanaf week 30 harde buiken en nu al weken last van liezen, diarree, obstipatie etc. Allemaal voorwerk.. nu is t met een 2e normaal zoveel voorwerk .. hoop dan ook dat ik al een stuk of 5 cm's ontsluiting hen mocht t zover zijn.. goh ik moet niet zeuren maar heb t al weken gewoon moeilijk betreft t slapen en lopen na een paar minuten al kapot van de harde buiken..
    Ik mag niet verder lopen dan 40.weken heb namelijk zwangerschaps diabetes dus zolang hoef ik niet meer maar dat inleiden had ik echt nooooit voor mogelijk gehouden. . Dit kindje loopt kwa groei ook op voor. . Ben bang dat ze er niet doorheen past.. :) en soms gaan de gekste dingen door me hoofd want zit er zo doorheen.. bedoel er dan mee dat ze misschien komt vast te zitten. .blegggg..
    Wie is er ingeleid en hoe ging dat? En wie herkent mijn angst een beetje? Ben nog niet bij de 40 weken maar volgende week weer verloskundige lijkt me dat ze t er dan over gaan hebben voor t geval dat?

2. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaag maar lekker hoor,van mij mag je:D
    Snap het heel goed dat je het nu echt zat begint te worden meid!
    Tis niet niks natuurlijk,en ik hoop dat je vk je een goede afloop zal geven.Misschien kun je aankaarten dat je echt op bent en evt zou willen worden ingeleid met precies 40 weken?
    Nou meid nog even doorbijten,en we zijn hier als je even wilt 'klagen' hoor:p

3. springxsummer

Hihi thnx.
    Ja word met 40 weken ingeleid als ze niet vanzelf komt.
    Zie t niet gebeuren nog pff wel die pijn grr.. heb het al aangekaart vorige week toen was het "nog maar 2 weken hooguit" nou of ik daar wat aan heb.. hahahaha nouja misschien even een lange wandeling maken :p
    Nja iedere dag is er weer 1 dichterbij.:p

4. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ik leef helemaal met je mee. Hier ook al harde buiken en dreigende vroeggeboorte met iets minder dan 30wk. Sindsdien ook die klachten gehouden, en nu zo onwijs zat! Zeker met alle voorwerk idd, fijn dat iemand dat begrijpt! Grappig, we zijn ook op dezelfde datum uitgerekend.
    Ik word maandag, bij genoeg ontsluiting, gestript en ik hoop zoooo dat dat effect heeft! Anders kan ik volgens gyn ook rond 40wk ingeleid worden. Maar dat lijkt me dan wel weer eng, omdat je lichaam dan niet zelf is begonnen.
    Zw suiker lijkt me heftig! Mag je niet iets eerder dan 40wk? Sterkte hoor, en lekker klagen mag!

5. springxsummer

Ooooh wat fijn iemand met t zelfde. . Een dreigende vroeggeboorte heb ik gelukkig niet gehad. .was er wel bang voor. .
    Maar nergens voor nodig haha.
    Wat spannend voor je!! Heb jij dit bij gesprekken aangegeven? Heb pas donderdag weer een afspraak pff.. Misschien kan ik wel bellen natuurlijk. . Maar vind het ook inene eng of ik t nog wel een keer kan.. dat wachten is zo slopend hoe veel zin ik er eerst in had Hoe weinig nu.. maar wil heel graag ons meisje zien!!!!!!! En meestal maak je je ook drukker dan nodig is.. hormonen he :D
    Ja inleiden lijkt me eng :( ben bang dat ze niet past:)
    Is er bij jou al ontsluiting gevoeld ? Pff hopelijk hier ook al wat ontsluiting. . Heb ook t idee dat de baby nog geen zin heb haha..
    Misschien wel op 11-12-13 niet dat datums me boeien maar nu het toch nog ff duurt..... ga je toch een beetje gokken he :p
    12-12 ook mooi.. haha nja al word ze morgen geboren de datum waarop je kindje bevalt is altijd mooi!!!!!!!

6. springxsummer

Heb trouwens waterige diarree.. bah sorry haha
    Heb weleens gelezen dat je lichaam zichzelf schoonmaakt voor de bevalling. . Zoveel hoop leg ik er niet op maar wie weet :p

7. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

Dec 28, 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoi,

Ik heb mijn eerste dochter ook spontaan met 37 weken gekregen in 5 uurtjes. De tweede ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk met 38 weken en vanaf het starten van de oxyticine heb ik er 2 uur en een kwartier over gedaan binnen 1 minuut was ze er, binnen 1 perswee.
    Ik vond de inleiding wel erg heftig en pijnlijker en de nasleep ook iets zwaarder.
    Succes en het komt vast helemaal goed, en ik hoop dat ze zich spontaan meld!!!

8. springxsummer

O wauw dus de 2e was er wel "sneller" kwa bevalling maar een heftigere nasleep.. aan de ene kant wel mooi dan heb je je kindje snel maar die nasleep minder :(

Komt vast ook goed.. hoop dat ze zichzelf aanmeld hihi

9. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Nee uiteindelijk heb ik nu ook zoiets van 'al die drukte voor niks', ben 2x opgenomen en ontelbare keren naar het zkh geweest. Maar gelukkig is t kindje nu veilig.
    De vorige keer bij mn controle moest ik huilen toen de gyn vroeg hoe het ging, dus toen was ie wel heel lief en begripvol, ik vertelde gewoon dat ik het niet neer trok en vaak zo verdrietig was dat ik niet meer blij kan zijn. En dat ik bij alles pijn en harde buiken heb, zit ook al zolang thuis en ik kan nergens heen alleen. Is gelukkig niet elke dag zo hoor, maar vooral na een dag voorweeën en dan weer s morgens wakker worden zonder baby is zo moeilijk!
    Maar als ik jou was zou ik zeker bellen en extra afspraak maken om je zorgen te uiten dat ze niet past. Heb je een groei echo gehad? Ik denk wel dat het wel goedkomt hoor, zeker omdat het de tweede is. Maar als je je zo erover voelt moet de vk dat wel serieus nemen vind ik. En als ze toch met 40 weken willen inleiden, kan het ook best voor het weekend al toch?;)

Vorige week had ik nog geen ontsluiting dus kon hij nog niet strippen. Ik ben bang dat dat nog steeds het geval is.. maar ik hoop zo dat ie vanmiddag wel kan strippen en dat het effect heeft. Soms denk ik ook wat stel ik me nou aan:(

10. springxsummer

Hey :)

Ik had vandaag een afspraak bij de verloskundige ipv donderdag hahahahahaha.. dement he.. :p
    Maar heb een doorverwijzing gekregen voor 12dec. Voor een gesprek over inleiden.. nou heb meteen verteld hoe ik me voel enz :(
    Ze vroeg of ze moest kijken naar de ontsluiting of die er eventueel was.. heb dit laten doen en heb 1cm en t word al weker. .waarschijnlijk haal ik donderdag niet eens. . Dat voelen deed me echt zeer.. heb nu om de 10 minuten en soms om het kwartier heeeeele erge pijn in me schaamstreek die ik weg moet puffen! Weeën weet ik echt niet meer hoe die voelen maar ze zeggen dat als je weeën heb je het meteen merkt. . Nou als ik nu pijn heb ga ik door de grond alleen jet zit allemaal beneden en niet echt in me buik.. ze zou denk wel mog veeeel meer aan t dalen zijn. Word er gek van.. bij mn dochter begon het met de vliezen.. die braken.. verloskundige zei trouwens ovrr me vliezen dat ze voelde dat die bezig zijn ook ofzo.. hopelijk breken die als eerst weet mn god niet wanneer ik bellen moet ook al heb ik een lijst met hoe of wat. . Wie weet heb ik nu heel ander soort weeën. .weet ik veel :(
    Daarom is vliezen breken ook t duidelijkste signaal dan kan ik direct bellen en klaar pfff. Word er gek van :(:(

Ben benieuwd hoe t bij jou vandaag verlopen is :) hopelijk vorderingen. . :p

11. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Dat is heel goed nieuws toch? Het eind lijkt in zicht, dat is fijn voor je:) gelukkig dat je vandaag kon. Vliezen die bezig zijn klinkt ook goed! Ik hoop voor je dat je donderdag je kindje al hebt:)

Hier slecht nieuws. Geen ontsluiting, wel iets meer verweekt dan vorige week maar bm vver naar achter dus hij kon niet eens bij de vliezen dus niet gestript. Heb al een flink potje gejankt. Weet ook niet meer wat ik allemaal moet denken of voelen, heb zoiets van 'laat allemaal maar zitten, alles zit me toch de hele zwangerschap al tegen:('
    Niet leuk meer. Vrijdag opnieuw afspraak, maar dat zal ook wel weer niets opleveren.

12. springxsummer

Ja was goed nieuws :)
    Heb soms nog dat ik de pijn moet wegpuffen beneden.. voel t in me vagina heel erg soms..net weeën maar dan in mn vagina. . Zo vaag moet ze soms gewoon wegpuffen of dit zijn weeën die niet herkenbaar zijn voor mij.. pff

Jeetje wat balen ik zou ook gek worden word t zelf ook al steeds het is dit x zo zwaar ben echt op en snap goed dat jij ook op bent.. en dat t bij jou niet zorgt voor ontsluiting zou mij ook ontmoedigen als ik in jou schoenen stond.. bij me dochter hadl 1 cm na gebroken vliezen en toen met 5u was ze er mja t is echt duidelijk dat iedere zwangerschap anders is. .
    Ben er klaar mee en heb echt medelijden met je. . Hopelijk zet er snel wat door bij je en gaat alles met een noodgang.

13. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Dat is idd vaag.. worden ze erger of niet?
    Thanks, lief van je. Ik hoop voor jou hetzelfde! Hoe moet ik deze tijd nu weer doorkomen? Ik heb nergens zin in, wil niemand zien, kan ook niet schoonmaken ofzo.. :'(

14. springxsummer

Heb t rond 20:00 maar bijgehouden komen om de 8 minuten kan soms iets schelen. . Ik dacht maar die pijn voel ik niet zo erg duidelijk in me buik maar beneden.. ging ik toen straks naar de wc en me slijmprop verloren en best veel bloed.
    Heb de verloskundige gebeld.. ze hebben geen ontsluiting meer gecheckt maar wel t hartje beluisterd en buik gevoeld en t waren voorweeën. . Ja gek dat ik t niet herken als ik t nooit gehad heb.. zit ik dan de hele dag op de bank of er niks is :p
    Het kan zomaar doorzetten. . Pff spannend.
    Mn vriend heeft zn nachtdienst maar afgezegd godzijdank!!

Vind het zo vaag wat een verschil er in zwangerschappen zitten denk dat ik dit jaren later nog zeg.. haha
    Bij mn dochter was t met 37w5d patsboem vliezen gebroken, slijmprop er meteen uit en gelijk weeën en met 5 uurtjes was ze er.. en nu.. hopelijk gaat het doorzetten. . Was meteen nerveus en bang er zit toch een baby aan te komen pff zo'n gek gevoel die je echt alleen heb als je "bezig" ben met bevallen weetjewel dat jr denkt ojeej t komt echt! Was echt ff vergeten hoe ik me bij me oudste voelde. . Zit nu in zo'n roes..

En wat begrijp ik jou goed al dagen huil ik van de pijn en slapen zit er niet tot nauwelijks in.. eigk ben ik een beetje een bofkont vergeleken bij jou. . Ik blijf met je meeduimen!! Kom op baby!!!!!!

15. springxsummer

Word gewoon wakker van de pijn steeds zijn duidelijk weeën.. oooohwww als dit niet zorgt voor ontsluiting en t allemaal voor niks is pffff kga kapot hier :(

16. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Ik lig hier wakker met allerlei pijntjes. Dus dacht ff zp checken. Spannend hoor, toitoitoi!! Succes:)

17. springxsummer

Ja het is echt niet uit te houden meer nog ff en ik bel weer al sinds gisteren middag pijn.. duurt mij te lang.
    Begin door te krijgen dat t echt is allemaal nu pff
    Me vriend is de verloskundige bellen

*vk is onderweg wss ga ik zo t zhuis in

18. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Succes!! Fijn dat t is begonnen, hopelijk een voorspoedige bevalling! Ben stiekem jaloers;)

19. springxsummer

Ze is er.. binnen 22 minuten geboren jet het was turbo! !!!!!!!
    Mogen zo naar huis.. woow nog nooit zo'n pijn gehad. .
    Later meer hihi.
    Hopelijk gaat het bij jou vlotten x

20. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Wat super! Gefeliciteerd:) ik wacht in spanning af op je verhaal;) maar eerst even bijkomen he!

Share This Page