hoevaak een echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mama153, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama153

mama153 Lid

Dec 29, 2013
    87
    1
    8
    Haarlemmermeer
    welke termijnen krijg je ongeveer een echo?
    ik ben er erg benieuwd naar. krijg dinsdag mijn eerste echo om te berekenen hoever ik ben. als ik vanaf mijn laatste menstruatie tel moet het +/- 7 weken.
    ik weet dat ik dan rond de 10 en de 20 weken een echo krijg. maar zijn er nog meer momenten? het lijkt me zo een mooie ervaring!

2. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

Jun 8, 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond 10 en 20 dus. Maar dat zijn de laatste of er zou iets met de groei oid moeten zijn dan krijg je er meestal tussen 30 en 35 nog 1. Medisch krijg je vaak dan nog maar de naam zegt dus al genoeg. Meestal als alles ok is de laatste met 20 weken

3. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb rond de 9 weken en 13 weken een echo gehad bij de verloskundige. Rond de 12 weken nog een bij het screeningcentrum op dosnsyndroom. Morgen nog een in het screeningcentrum voor de 20-wekenecho. Daarna nog een bij de verloskundige rond de 26 weken en dan is het wachten tot het geboren is, voordat we het weer zien. Of het moet medisch noodzakelijk zijn, dan krijgen we er nog extra

4. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Loop je bij de gyn of verloskundige? Ik krijg bij de gyn om de 4 weken een echo (elke controle) en dan nog de 20 weken echo en geslachtsbepaling (die ik zelf betaal). Bij de verloskundige krijg je idd een termijnecho en 20 weken echo en misschien nog liggings/groei echo mocht er wat zijn met de ligging/groei van de beeb.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier normaal een termijnecho rond 10/11 weken en 20 weken echo.
    Omdat onze vk een eigen apparaat hebben doen ze meestal ook een liggingsecho rond de 36 weken.

6. mama153

mama153 Lid

Dec 29, 2013
    87
    1
    8
    Haarlemmermeer
    in eerste instantie ga ik dinsdag naar een gynaecoloog maar in principe zou ik een "gewone" zwangerschap moeten gaan hebben dus ga ik naar een vk daarna. de huisarts zei wel je hebt kans dat ze nu een echo doen en met 10 weken weer. en daarna is t de taak aan de vk.

zijn inderdaad wel weinig echo`s. dat word toch aan het einde dan een pretecho inplannen!

7. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hoeveel weken ben je zwanger dan? Als je idd nog niet het aantal weken zwanger bent wat "nodig" is voor de termijnecho krijg je er nog 1. Ik had bij 7 weken de eerste echo en toen met 9.5 weer, dat was mijn termijn echo.

Share This Page