Hallo meiden, Ik ben vandaag 5 weken zwanger, maar als ik naar mijn buik kijk lijk ik al wel 5 maanden zwanger Kan mijn eigen broeken nu al niet meer aan, dus ik heb mijn zwangerschapsbroeken alweer uit de kast gehaald. Nu is het geval dat mijn vriend en ik hebben besloten om deze zwangerschap nog even voor onszelf te houden, aangezien het de vorige keer mis is gegaan. Op 28 januari hebben wij onze eerste echo, en als die goed is willen we het pas aan iedereen gaan vertellen. Ik ben dan iets meer als 10 weken zwanger. Hoe kan ik het tot die tijd in vredesnaam verbergen? Tips, ideeën zijn méér dan welkom!
uuh jezelf binnen opsluiten ja ik ben van het vertellen ondanks dat er wat mis kan gaan mensen zijn er in slechte EN goede tijden toch? als je het echt voor je wilt houden en je ziet het al zo duidelijk zijn er niet zoveel opties ben ik bang... succes ermee!
Nu al een buikje? Dat is wel mega vroeg! In feite zou je baarmoeder nog acher je schaambot moeten zitten. Misschien dat je het zo op de kerstdagen kunt gooien? Zwaar getafeld of zo...?
Hmm lastig meis, als je al zo snel een dikkere buik krijgt. Veel met laagjes werken, lekkere dikke vesten aan die je buik verhullen... wees blij met dit weer want als het buiten 30 graden is, wordt het een stuk lastiger je buik te verbergen. En anders gewoon zeggen dat je een paar kilo bent aangekomen van alle snoeperijen met Sinterklaas ed.
Ik WAS ook van het vertellen... Heb bij mijn eerste en tweede zwangerschap direct aan iedereen verteld dat ik zwanger was. Inderdaad ook om de reden die jij noemt. Maar toen de zwangerschap dus niet goed was de vorige keer, vond ik het zo ontzettend moeilijk en verrot om aan iedereen te vertellen dat het mis was gegaan. Ik ben wekenlang elke dag opnieuw geconfronteerd met mijn verdriet doordat mensen aan mijn vroegen hoe het met mij en de zwangerschap ging. Dit wil ik dus echt liever niet weer meemaken... Zucht...
Tja, vrouwen die al eerder zwanger zijn geweest hebben een dikke kans om al zo snel een buik te hebben. En technisch gezien is dit mijn 3e zwangerschap dus tja... Veel laagjes dragen en dikke truien dragen is écht niet wat voor mij! Dan zweet ik me de hele dag een ongeluk
dunne laagjes dan Kleding dragen die de nadruk op je borsten legt bijvoorbeeld, zodat de aandacht van je buik wordt afgeleid. En tsja, sinterklaas komt met veel suiker, daar kun je ook behoorlijk van aankomen. Feestdagen zijn altijd een excuus om af te vallen, dus om aan te komen moet ook lukken Gefeli trouwens
ja ik denk ook dat het de opgezette darmen zijn.. maar wat de dames hierboven zeggen tuiniekjes, dikke truien enz of je zegt gewoon dat je last van je darmen hebt
hey gefeliciteerd drink je normaal gesproken alcohol tijdens de feestdagen? je zou kunnen zeggen dat je anti biotica slikt voor bv een blaasontsteking en nu geen alcohol mag. verder een lekkere wijde trui of blouse? wat de biefstukjes en rauwe produkten betreft, je bent aan de anti biotica dus daar ben je misselijk van
Ik had na 5 weken ook al een megadikke buik. daarna werd ik erg misselijk en moest ik veel kotsen. Ook ik heb een MA gehad, en daarom hebben we het juist vroeg verteld aan de mensen om ons heen. Mocht het weer misgaan (wat ik echt niet hoop), dan zijn ze er voor je. Het is voor mensen toch anders als ze het pas achteraf horen. Geniet lekker van je dikke buik en trek aan wat je aan wilt trekken. Zeg evt dat je wat bent aangekomen en in het nieuwe jaar wilt lijnen als je het echt niet wilt vertellen...
Hier ook al heel vroeg een dikke buik en nee, ik kon het met truitjes en zo niet eens verbergen. Ik ben heel slank van mezelf en mijn buik viel echt op! Ben zo dus ook al heel snel door de mand gevallen, maar goed, dat gebeurd dan meestal toch bij je beste bekenden. Hier kun je dan ook makkelijker je onzekerheid uiten en dat het nog niet aan de grote klok gehangen hoeft te worden... werkte hier prima! Nu schatten ze me op een maand of 4-5 zwanger, maar zover ben ik nog lang niet LOL Niet te druk maken, gewoon genieten! Ik weet uit ervaring dat dat moeilijk is na een miskraam, heb zelf ook meerdere miskramen gehad en toch is de steun van familie en vrienden erg fijn dan. Veel liefs en fijne dagen!
Ach, misschien maak ik het mezelf ook wel te moeilijk.... (schijn ik nogal goed te kunnen ) Vanavond maar eens even met vriendlief overleggen of we het niet met de kerst kunnen vertellen.
zie mijn buikjes in mijn album haha. kan je vertellen het is moeilijk om het verborgen te houden. mijn moeder heb ik het maar meteen verteld en de rest zag het op den dur ook en een voor een vroegen ze "ben je zwanger" . pas vandaag heb ik het me baas verteld en was verbaast dat ze het nog niet eerder had gezien haha. iedereen weet het nu of zien het gewoon. verberen gaat gewoon niet meer. snap wel heel goed je gevoel. heb voor alicia een mk gehad met 11 weken en wilde het nu ook nog niet vertellen. soms is het niet anders en kan je geen tips geven. succes
Ik werd ook al snel dik... nou moet ik wel zeggen dat je het zelf veel erger ziet dan de buitenwereld. en een hoop mensen zullen ook niet zomaar tegen je zeggen, tjee wat ben jij aangekomen. Ik droeg truien van mijn vriend en deed een brede riem om, en dan liet ik het een beetje bloezen, zodat het niet zo op viel. Succes!
Hier ook al een hele buik (nr 2 op komst), niet normaal! Wij wilden het eigenlijk ook eerst een tijdje voor onszelf houden, maar dat gaat gewoon niet meer. Kan het wel gaan verbergen met dikke truien en vesten, maar die heb ik anders ook nooit aan en dan valt het ook weer op. Mocht jij die wel vaak dragen, nou extra shoppen voor van die mooie lange vesten enzo! Wij zijn het nu al aan diverse mensen aan het vertellen....draag toch liever mijn lekker zittende meerekjurkjes En ik snap je reden om het nu niet te vertellen hoor, maar denk je niet dat je het uitstraalt als het weer mis zou gaan? Wat we natuurlijk niet hopen, dat voorop gesteld. Maar dan ben je waarschijnlijk zo verdrietig dat mensen ook aan je vragen wat er is en dan moet je het alsnog vertellen (of iets anders verzinnen, maar goed...) Sorry dat ik me zo bemoei met je keuze, maar wil je graag helpen met je overweging...
Ik had bij 5 weken ook zo'n opgezette buik, echt dik! Maar nu 2 weken verder is het al weer veel minder. Loopt wel los denk ik!