Placenta voor, altijd laat voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Ik voelde de baby met 15 weken "fladderen" en met 18 weken al duidelijke schopjes... vooral in mn zij zeg maar, niet voor op mn buik!

2. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    ik heb mn placenta ook aan de voorkant liggen en ik voelde de kleine met 18 week voor het eerst ben nu 27 week heen en ik voel haar wel iedere dag maar het zijn geen harde trapjes omdat de placenta er dus voor ligt dus daar trapt ze nu tegen aan :)

3. Mama Joyce

29 nov 2008
    13
    0
    0
    bij allebei had/heb ik de placenta aan de voorkant liggen.
    Mitchel voelde ik met 15 weken en beebje nu al met 12 weken. Overigens voelde ik ze allebei aan de zijkanten het duidelijkst.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Bij mijn zoontje lag de placenta ook aan de voorkant, maar ik voelde al met 16 week fladdertjes en met 18 week echt plopjes. Dus het hoeft zeker niet dat je het later voelt.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mijn oudste lag de placenta aan de voorkant. Hem voelde ik pas echt rond 23 weken. Daarvoor 1x iets gevoeld, dat achteraf toch wel de baby was, waarschijnlijk, maar dat ik toen niet als zodanig herkende.

Nu ligt de placenta achteraan en deze voel ik veel harder en beter en ook al veel eerder, met ca. 17 weken.

6. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ja, dat kan. Hij zit wel vast maar kan met het groeien van de baarmoeder nog een bepaalde kant worden "meegetrokken". Ik had met exact 12 weken een echo waarbij de placenta aan de voorkant lag. Nu is met 19 weken en 20, 5 weken toch echt gebleken dat hij achter ligt.
    Ik voelde ons ventje voor het eerst met 17 weken en 6 dagen en vanaf die dag elke dag!

7. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook voor. Ik voelde de kleine met 19 weken duidelijk schoppen.

8. hier ook een voorliggende placenta, maar voelde de baby met 17 weken en 18 weken kon ik het ook van buiten voelen.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik had een tijdje geleden gereageerd op dit topic,
    misschien leuk om te weten, nu voelt mn vriend de baby door de placenta, sinds vanochtend (24 weken en 2 dagen zwanger) ik heb ook de placenta aan de voorkant.

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik voelde mijn meisje met ongeveer 22 weken.

11. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

Ik voelde de baby pas rond 22 weken. Mijn placenta ligt ook voor.
    En de hele zwangerschap door eigenlijk alleen opzij en tegen m'n maag.

Groetjes Emma

12. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

ik heb eigenlijk vanaf 17 weken ongeveer de baby voelen "ploppen", mijn vriend pas rond de 21 weken. Nu kun je de buik ook zien bewegen dat is helemaal het einde ;). Mijn VK zei dat de placenta in iedergeval niet meer ging zakken.

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik voelde de baby met 15 weken, mijn vriend al met 16 en dat schijnt best vroeg te zijn. Dit ondanks een voorliggende placena. Let wel, ik heb de baby toen ook niet aan de voorkant gevoeld maar meer aan de zijkant zeg maar... zal wel langs de rand van de placenta geschopt hebben...

14. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    bij mijn 1e dochter lag me placenta ook voor en ik zelf voelde haar duidelijk schoppen rond de 17 wkn en 1 dag voot de 20 wkn echo voelde me vriend haar schoppen

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Mijn placenta lag vorige zwangerschap ook aan de voorkant en ik voelde al wat met 13 weken, werd steeds harder en frequenter, dus volgens mij was dat toch echt de baby en geen darmen. Met 21 weken kon mijn man haar ook voelen.

16. Sijke

Sijke Bekend lid

ik voelde de baby al met 15 weken en toch een placenta aan de voorkant, dus zegt niet alles volgens mij.

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Hier voelde ik de baby ook al met 15 weken en ik had ook de placenta aan de voorkant.

18. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant maar voelde hem al met 16 wkn, eerst waren het vlindertjes, nu voel ik het veel duidelijker. Heb het eersgister voor het eerst aan de buitenkant gevoeld, m'n man helaas nog niet.
    Volgens de verloskundige was het vrij vroeg dat ik hem voelde, kan te maken hebben dat het een heeeeeel bewegelijk kind is (staat zelfs in het dossier haha) of dat ik heel slank van mezelf ben.

19. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Ik voelde ook al leven bij 15 weken met placenta aan de voorkant. Maar ik voel t wel vooral aan de zijkanen en bovenkant, niet middenop mijn buik.. dus t ligt erg aan hoe de kleine ligt!

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier een voorliggende placenta en heb ons kleintje voor het eerst duidelijk gevoeld aan het begin van de 18e week. Mn vriend kon haar van buiten voelen zo rond de 21e week geloof ik.

Deel Deze Pagina