Ik ben 5 weken zwanger en mijn buik is nu echt al bol, dus misschien handig dat ik op tijd begin met het smeren ivm striaen.... baat het niet schaad het niet!! Nou ben ik benieuwd naar ervaringen van andere... ik twijfel tussen Palmer of Weleda, maar ook ervaringen met andere merken zijn welkom!
Mijn ervaring is. Je kan zoveel smeren als je wilt maar als je er aanleg voor hebt. Hou je het niet tegen.... Ik heb altijd zwitsal mama en bepanthen gesmeerd. Helaas zie ik er nu als een tijger uit. Zwitsal is wel lekker te smeren. Vergeet trouwens je billen, borsten, heupen en bovenbenen niet. daar komt de huid ook strakker staan.
Mijn eerste gedachte is gelijk werkt toch niet. Heb mij ingesmeerd net bio oil maar zit er helemaal onder. Zou geen duur spul in huis halen gewoon een lotion dat je al gebruikt of lekker vind. enne van harte net je zwangerschap!
Smeren tegen striae helpt inderdaad niet, ook niet een beetje. Ik heb zelf nooit wat gesmeerd en geen enkele striae. Maar kan me voorstellen dat het wel lekker voelt om je huid soepel te houden dus ik zou gaan voor een (zwangerschaps-)olie ipv een creme/zalf
Dankjewel voor de reacties! Ik denk ook niet dat het helpt, maar als ik het niet doe en ik zit onder blijf ik altijd denken wat nou als ik wel had gesmeerd dus vandaar haha en vind het ook gewoon lekker om in te smeren! Heb wel ergens gelezen dat met vitamine E in de zalf of olie het beste zou werken... maarja ze zeggen veel he
Ik heb bio oil omdat het lekker ruikt Weet wel uit ervaring dat het helpt om littekens te vervagen, dus er zit wel een kern van waarheid in!
Ik heb in het begin ook gesmeerd maar mee gestopt ben te lui! Nu alleen smeren als ik erge jeuk heb. Mijn buik ziet er nog goed uit... Mijn boven benen zitten inmiddels behoorlijk onder de striae. Maar zoals al wordt gezegd met smeren voorkom je het niet.
Ik smeerde Kruidvat zwangerschapsolie, weleda of etos buikbalsem, maar kreeg een steeds drogere huid en jeuk. Nu smeer ik Palmers en ben er erg tevreden over, m'n huid lijkt wat rustiger te worden. Heb wel de gewone formula, dus niet die speciale voor zwangerschap. Striae heb ik trouwens nog niet.
Tijdens de vorige zw zo'n jeukerige huid dat mn nomale bodymilk onvoldoende was. Die jeuk was direct over met het smeren van de weleda zwangerschapsolie. Deze zw veel minder jeuk en wegens babydozen heb ik ook de etos buikbalsem en bepanthen creme geprobeerd. Die van de etos vond ik veel te lang nat. Die van bepanthen vond ik niet verkeerd, maar nu ik weer mrt weleda smeer, merk ik dat die toch mijn voorkeur heeft. Hij trek snel in, plakt niet, ruikt prima en smeert goed. Wellicht heb je een dio drogist in de buurt. Daarvan heb ik een keer een zwangerschapsproefpakketje gekregen van weleda.
Alleen smeren als je een droge huid hebt. Je kunt beter visolie nemen om je huid soepel te houden dan smeren. Gebruik je wel een, neem dan een die je lekker vindt ruiken, dan smeer je vaker Of om-en-om!
Stretch oil van het merk saar soleares ( ff op Google kijken ) is echt superspul en op natuurlijke basis. Helaas is bij mij in de laatste paar weken ineens de striae erin gesprongen (sinds de baby is ingedaald) dus voorkomen kun je het helaas niet. Maar het is wel lekker om na een douche lekker je buik in te smeren. Je huid droogt nu toch sneller uit is mijn ervaring...
Eerste zwangerschap gesmeerd met van alles en niks geholpen... Bij de 2e bio oil gebruikt en er geen striee bij gekregen durf niet te zeggen of het door het smeren kwam of doordat mijn buik minder hard groeide.... Nu toch weer voor bio oil gekozen ook gewoon omdat ik het lekker aan vind voelen een ingesmeerde buik anders toch een wat strakke droge buik!
Deze ja! Echt lekker spul Edit: schiet me net te binnen... Pure kokosolie schijnt ook super te helpen!