extreem veel harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AngelaV, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo dames,

Gisteravond lag ik op bed en had ik om de 6minuten harde buiken. Nou loop ik al helemaal thuis omdat ik al harde buiken had en veel moet rusten, maar zoals gister heb ik het nog nooit gehad. Vandaag is het al wel iets minder, maar nog wel veel. Ze doen niet echt pijn, maar wel vervelender als normaal..

Nu vraag ik me af of ik gewoon moet rusten of toch even moet bellen?
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes Angela.

2. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Hey Angela,

Nou ik heb precies wat jij beschrijft eergisteren gehad. Ik zit ook thuis momenteel, maar ook al doe ik niks ik krijg harde buiken. Eersgisteren besloot ik ze te tellen en ik had er 11 in een uur!!!. Gisteren werden ze minder maar ik had ze wel 4 keer op een uur. En vandaag zijn ze stukken minder. Ik heb vandaag een afspraak met de vk. Ik zal het zeker navragen en laat je weten, want ik weet hoeveel zorgen je je maakt.

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat heb ik dus ook. Ook al doe je niks, ze blijven komen! Ik ben heel erg benieuwd wat je vk zegt!

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou toc vk bellen hoor.... Ik heb om deze reden een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht ter observatie of het niet door zou schieten naar weeen...

En ook ik had al vaak harde buiken, minder gaan werken en alles..
    Ik zou er heel voorzichtig mee zijn en toch even bellen hoor ;)

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja, aan de ene kant denk ik dat ik wel moet bellen maar aan de andere kant twijfel ik weer omdat het nu niet meer om de 6min komt.. En ik heb al een afspraak staan voor vrijdag..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vrijdag duurt nog bijna een week....dat zou ik echt te lang vinden. Harde buiken om de 6 minuten is echt wel erg vaak, vind ik. Ik zou al gebeld hebben :)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

En je had ze terwijl je niets deed, dat is ook nog iets om erbij op te tellen zeg maar.

8. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Heb toch maar gebeld en mag nu langskomen. Hopelijk valt het allemaal mee

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goed dat gebeld hebt. Hopelijk is er niets aan de hand!

10. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik kreeg een inwendige echo omdat ik ook veel harde buiken had en ik kreeg toen magnesium voorgeschreven.

11. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Nou ik lig nu in het ziekenhuis, en wordt ook gecontroleerd op blaasontsteking. Om 8u komen ze weer langs en dan kijken ze of ik naar huis mag

12. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Hey Angela,

Ik kom net terug van de VK. Hij heeft gezegd dat het te veel is en heeft me medicijnen voorgeschreven. Ik zou dus wel contact opnemen met je vk, want volgens mijn vk is het niet goed zo vaak. En die medicijnen relaxeren de spieren waardoor ze niet samentrekken. Anders kan het zijn dat ze overgaan in weeen en soms onopgemerkt ontsluiting veroorzaken. Voorkomen is beter dan genezen.

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hoi, ja ik heb ook gebeld en lig nu in het ziekenhuis. Ook vanwege dat ik al kans heb op vroeggeboorte. 8u komen ze nog bij me kijken of ik geen ontsluiting heb. Dus hoop het niet en hoop dat ik vanavond gewoon thuis slaap! Bij zeiden ze er niks van trouwens dat ik zoveel harde buiken heb.. Had er net in een half uur stuk of 4/5.

14. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Op 27 weken had ik ook veel harde buiken, om de 4 minuten! Ze zorgden gelukkig niet voor ontsluiting dus mocht ik diezelfde avond nog naar huis en moest me gewoon rustig houden!

Op 30 weken kwam het terug, harde buiken om de 3 minuten! Mijn baarmoederhals was een stuk verkort en verweekt en er was sprake van de eerste zet naar ontsluiting!
    Ik heb een week aan de weeenremmers gelegen en longrijping gehad, na een week mocht ik naar huis, werd elke maand nog inwendig onderzocht en uiteindelijk op pas op 39.4 weken bevallen!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Laat je maar goed nakijken meid. Hoop dat je wel naar huis mag maar dan met veel bedrust.
    Je weet nooit wat het gaat doen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had bij de eerste ook veel harde buiken maar bij deze zwangerschap viel het opzich wel mee. Maar opeens kreeg ik al weeen met 33 weken maar ik dacht het zijn voorweeen liep er al 1,5 dag mee rond ze kwamen steeds om de 5 min. Toen toch maar gebeld en ja hoor ik had gewoon weeen die me bm hals verkorte en 1 cm ontsluiting. Ik werd opgenomen met weeenremmers en longrijping 1 week later mocht ik naar huis. Ik doe nu wel wat rustiger aan maar he nog steeds veel harde buiken. Kan ook haast niet meer lopen van de pijn.

Ik hoop dat ze voor jouw niets doen want het is nog erg vroeg! Sterkte

17. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo dames,

ben net weer thuis. Moest vannacht helaas blijven, had 1cm ontsluiting. Ik mocht vanmiddag naar huis en moet veel rusten en as vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog. Gelukkig is met de baby zelf alles goed!

Liefs,
    Angela.

18. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb het ook heel veel. Eergister avond in bed ook zeker 8 keer in een uur tijd (als het er niet meer waren want had er al een paar gehad voordat ik ging tellen). Vandaag nog maar 2 keer maar ga ik lopen naar de winkel dan is hij bijna alleen maar hard. Ik werk maar 2 keer 4 uurtjes in de week en krijg wel voldoende rust maar toch heb ik best veel harde buiken. Nou heb ik wel vaak veel pijn (chronisch pijnpatient) en ben ik van de week geopereerd waardoor ik merk dat dat ook veel invloed heeft op de harde buiken. Pijn is bij mij ook een prikkel maar soms lig ik gewoon relaxt in bed en krijg ik de een na de ander. Krijg er geen hoogte van. Ze zijn niet pijnlijk alleen beetje vervelend en gespannen gevoel.

Zie dat jij zelfs al wat ontsluiting nu hebt :$. Ben zelf voor het laatst 7 dec bij de verlos geweest en hoef pas weer de 4e. Ga nu twijfelen of er niet toch een eerdere controle moet zijn. Dacht dat het niet kwaad kon en dat je dan gewoon wat meer rust moet nemen.

Gelukkig is met de beeb wel alles oke :D

19. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja, ik wilde eerst ook niet bellen hoor, maar ben blij dat ik het toch gedaan heb! Dus als je het niet vertrouwd echt bellen hoor!!!

Deel Deze Pagina