Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar toch begon ik de kleine plopjes vanaf week 16 te voelen. Met week 22/23 zag ik de schopjes voor het eerste keer van de buitenkant en mijn man voelde de kleine in deze periode ook voor het eerst. Voor de rest voel ik de kleine heeel goed en vaak bewegen! Ook als hij omdraait of de hik heeft. Alleen ervaar ik niet waar ik sommige moeders over hoor praten (dat ze hun buik helemaal heen en weer zien bewegen). Nee, hier gewoon bescheiden schopjes die je wel van de buitenkant ziet, maar niet zodanig dat ik letterlijk een voetje of armpje zie uitsteken. Wat ik wel heb gemerkt en wat ik zooo lief vind, is dat er soms bij de linkerkant of de rechterkant van mijn buik een bol is. Die voel ik dan ook duidelijk. Dan voel je dat de ene kant leeg is en de andere kant van je buik vol. Nu vroeg ik mijn verloskundige wat het was en ze ging voelen en zei dat het 't kontje was op dat moment.
He meiden, best geruststellend dit topic, ben in afwachting van de 20-weken echo. Ik weet niet of ik wat voel, heel vreemd, wel tikjes, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Bij mijn zoontje lag de placenta aan de voorkant en die voelde ik zo rond de 21 weken, die lag trouwens in 'stuit' en dat was een heel gek gevoel, voetjes op mijn blaas. Omdat je bij een tweede kindje eerder wat kan voelen maakte ik me een beetje zorgen. Maar goed, die zorgen blijven toch wel! Zwanger ze en beval ze dames!
Ik begrijp nu dat het eigenlijk helemaal niks zegt of de placenta nou voor of achter ligt.. Ik ben echt blij om te horen..Ben nu echt gerustgesteld en hoop dat ik snel een schopje ga voelen! Af en toe voel ik wel wat bewegen..
Hey !1 Vandaag te horen gekregen dat ik een ZOON krijg! Maar ook dat mijn placenta "voor" ligt...dus inderdaad, dat het waarschijnlijk langer zal duren voordat ik iets zal voelen....ben benieuwd!!?! liefs
He meiden, de 20weken echo was prachtig, maar idd, placenta aan de voorwand en de kleine ligt heel ver achterin. Heel af en toe voel ik nu iets, kon ik mooi meekijken met de echo en dan is het ook beter te herkennen. Het blijft spannend he?
mijn placenta zit ook aan de voorkant maar waar precies weet ik niet...ik voel de baby sinds een week maar aan de zijkant van mijn buik en zo rond mijn navel gebied...zolang de placenta niet voor de uitging zit maak ik me niet druk...
Hier ook aan de voorkant en geen enkel probleem! Volgens mijn arts ligt de placenta iets hoger en bij de 16 weken echo (ik krijg elke 4weken echo) zei hij dat ik hetkindje hoogstwaarschijnlijk later ga voelen. Ik baalde maar vrij snel daarna werden de plopjes toch echt duidelijk en voel ik het kindje nu met 20 weken goed (een zacht gevoel nog natuurlijk) de 20 weken echo wees op een heel gezond kindje en het bewoog natuurlijk. Nu voel ik vooral als ik lig (op m'n zij) plopjes, zeepbelletjes. Heel grappig en dat zal wel steeds sterker gaan worden. het ligt eraan waar en hoe je kindje ligt, hoe dik/dun jouw baarmoederwand is en of je gevoelig bent voor de bewegingen en hoe sterk het kindje is. dat is zo verschillend! Geen nood, het is niet gevaarlijk en je gaat je kindje vast heel goed voelen als het wat verder in de ontwikkeling is!
Ik voel nu echt sinds een week dat hij aan het schoppen is! Als ik iets heb gedaan en ik ga zitten dan voel ik het! Ben echt zooo blij..
Ik heb mijn placenta op de precies dezelfde plaats zitten als jou! En kan je vertellen, AU. Ik voel alles aan de zijkant en prima boven in, en die trappen in je ribben zijn ook echt niet te missen. Dus misschien nog even een paar weken wachten tot je kleintje wat groter is, maar je gaat er nog zeker van genieten! Greetz Pip
Grappig de ervaringen, ik ben van niets voelen in twee weken gegaan naar heel veel voelen. Zelfs mijn partner kan het aan de buitenkant voelen bewegen. Wat een super speciaal gevoel weer!