Placenta voorkant, wanneer voelde jij je baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Holadiee, 27 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook 2 keer mijn placenta voor, de eerste keer voelde ik pas echt iets duidelijks bij 20/21 weken en bij de tweede begon ik vanaf een week of 16 iets te voelen.

2. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Bij mij ligt hij ook echt aan de voorkant, 6mm van mn baarmoedermond. Links bovenin zit een stukje geen placenta, dus daar voelde ik de kleine al best vroeg (15 weken).
    Vanaf 18 weken voelt mijn vriend het ook..

Moet wel zeggen dat ik qua bouw alleen maar veel vet op mijn billen en heupen heb, niet op mijn buik. Misschien dat ik het daardoor toch snel voelde ondanks de placenta voor?

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik weet uit echo beelden dat de baby op de placenta ligt (dus aan de onderkant). Maar hoe ligt/'zit' de placenta dan in je lijf? Voor (dus tegen de buikwand aan)? Of naar onderen gericht? De baby ligt heel laag in de baarmoeder. Heb hem/haar nog niet gevoeld. Ben nu ruim 16 weken zwanger.

4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ze kunnen de echobeelden natuurlijk draaien, maar ik zou denken dat de placenta dan ook onder ligt omdat je zegt dat de baby laag in de bm ligt? Kan ook dat hij juist bovenin zit..
    Waarschijnlijk wist je het al, maar met de 20 weken echo kijken ze ook uitgebreid hoe je placenta ligt en of hij eventueel (deels) voor/tegen de opening van je bm ligt. Als dat zo is krijg je rond de 32wkn nog een extra echo om te kijken hoe hij dan ligt.

5. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Bij mij lag hij trouwens rond de 14 weken helemaal voor mijn baarmoedermond. Met 20 weken lag hij aan de voorkant, een halve cm van de baarmoedermond vandaan.
    Tot de 24 weken groeit je baarmoeder echt, daarna rekt hij als het ware uit. Daardoor trekt hij bijna altijd je placenta mee omhoog. Als hij minder dan 2cm van de opening ligt kun je nog steeds op een natuurlijke manier bevallen, maar moet het wel in het ziekenhuis :)

6. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Wist trouwens niet dat een placenta kon bewegen in de baarmoeder... dacht dat dat vastzat aan je baarmoeder?

Deel Deze Pagina