Beste verloskundige, Heb even een vraag ben op dit moment 34.3 weken zwanger en moet elke week voor controle naar de gyneacoloog ivm een vroeggeboorte van mijn dochter die is geboren met 34 weken. Nu ben ik vandaag weer voor controle geweest bij de gyn en werd mij verteld dat mijn placenta al aan het verkalken was ik schrok hier best van en heb eigenlijk geen idee wat het nou precies inhoud. Heb daarna nog een hartfilmpje gehad en dat zag er allemaal goed uit gelukkig. kunnen jullie mij misschien een beetje vertellen wat het inhoud en wat me te wachten staat? Alvast Bedankt. Groetjes
Hallo, Een placenta word doorbloed door jou bloedvaten maar ook door bloedvaten van die kleine. Een kalkplek is een plek waar geen bloed meer stroomt dit zien we vaker bij zwangere die roken, maar ook bij zwangere die niet roken, hoe dit precies komt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we hier niks mee doen zolang jij goed leven voelt. We zien dit namelijk vaak en levert geen problemen op. Groetjes Ineke
Hallo, Bedankt voor je berichtje maar als die aan het verkalken is gaat dat dan snel als ie helemaal verkalkt? dat soort dingen maak ik mij zorgen om de baby groeit nog steeds die was nu bijna 2500 gram dus dat zag er goed uit. groetjes