hallo, Zaterdag toen ik 6 weken zwanger was, had ik een beetje bloedverlies. Dus ik had mijn verloskundige gebeld en die heeft een echo gedaan. Op de echo was geen vruchtzakje te zien maar wel verdikt slijm. ik kreeg te horen dat het mis was en dat ik het bloedverlies moet gaan zien als mijn ongesteldheid, en dit dus ook nog wel zal toenemen. Nu ben ik gisteren nog een beetje bloed verloren (bruin bloed), en dus echt maar heel weinig. Nu vraag ik me eigenlijk af of er nog hoop is. Moet ik vragen voor nog een echo over een aantal dagen. Of is het zeker weten al een miskraam? Ik lees op internet veel verhalen waarbij ze een week later of 2 weken later toch ineens wat zagen. En dit geeft mij hoop. Maar de verloskundige klonk alles behalve hoopvol!
Even nog ter info: - 3 november ben ik gestopt met de pil - 5 november was de eerste dag van mijn laatste menstruatie
Daarnet heb ik weer met de verloskundigepraktijk gebeld, nu wel met een andere verloskundige binnen deze praktijk. Zij wou weten hoe het met me ging, hoe ik me voelde en of het bloedverlies erger was geworden. Zij vertelde me ook dat de verloskundige van zaterdag tegen haar heeft gezegd dat het misschien ook een innestelings bloeding kon zijn, dit had ze ook in mijn dossier gezet. Ik heb met deze verloskundige een afspraak gemaakt voor een echo op 27-12-2011. Zij vertelde me dat ik niet alle hoop op moest geven, maar dat ze nu helaas weinig duidelijkheid kan geven en ik echt moet afwachten tot de echo of een flinke bloeding. Overigens als ik nu toch nog flink ga bloeden en krampen krijg zal het mis zijn gegaan maar ook dan wil ze daarna wel nog een echo doen, al is het maar om te kijken of alles weg is.
Hallo, Goed dat de echo herhaald word dat zou mijn advies ook zijn, je zou namelijk minder ver zwanger kunnen zijn dat in eerste instantie gedacht. Succes. Groetjes Ineke
Okee. Fijn om te horen. Ik verlies wel nog steeds elke dag een paar druppels bloed. Ik merk dit zelf vooral bij het afvegen na de wc, en na het fietsen zit er iets in mijn maandverband. Wil dit nog wat zeggen over dat er toch een miskraam aan het doorzetten is of?? Alvast bedankt voor de hulp/steun. Weet momenteel gewoon niet meer of ik nog positief moet denken of niet.
Hallo, Dit wilt niet zeggen dat het ook een miskraam is. Je kan ook bloedverlies hebben van een gesprongen vaatje in de baarmoedermond. Je moet echt wachten op de volgende echo voor zekerheid. En als het bloedverlies meer word is de kans groot dat het helaas niet goed is. Groetjes Ineke