Placenta

Discussion in 'Zwangerschap' started by snoet, May 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Gisteren de 20 weken echo gehad en het gaat helemaal goed met ons kindje. Alles was gelukkig in orde. Ze kon alles goed zien hij lag er goed voor dus het ging vrij snel. Er was alleen nog iemand bij en die moest het nog leren. Zij mocht ook kijken maar toen had hij zoiets van daggg ik draai me om. :D

En we krijgen een zoon. :D

Er was helaas wel een maar.....

Mijn placenta ligt maar een 1/2 cm bij de opening van de baarmoedermond vandaan. En voor het goede moet hij meer naar boven liggen.

Nou krijg ik met 30 weken weer een echo om te kijken of hij van positie is veranderd, en anders wordt het ws een keizersnee. En dan kan ik bloedingen gaan verwachten. Dus ik hoop dat hij veranderd, heeft iemand dit ook meegemaakt???

snoet

2. ik zwanger

Mar 12, 2009
    10
    0
    0
    Bij mij was er twijfel of hij er voor lag of net er naast met de 20 weken echo.
    Met 30 weken weer een echo gehad en hij was inderdaad mooi opgetrokken.
    Opzich is een halve cm bij de uitgang vandaan genoeg om normaal te bevallen. iets meer omhoog is mooier

3. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Bij mij zelfde scenario...

Krijg nu binnen 2 weken mijn 30-weken echo... ze gaan dan zien hoe mijn placenta nu ligt... Normaal denken ze wel dat dit omhoog getrokken wordt...
    Bij mij lag mijn placenta laag en vooraan...

Groetjes

4. judith073

judith073 Lid

Nov 11, 2008
    39
    0
    0
    hallo,
    Bij de 20 weken echt lag bij mij de placenta met een randje voor de uitgang. Met 30 weken hadden we een volgende echo en nu is het 2 cm er vanaf en dat is genoeg. Als het nu al 1/2 er van af ligt zou ik me niet zoveel zorgen maken hoor.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Een vriendin van mij had dit ook en ze is vorige week op de normale manier bevallen van een zoontje. De placenta is dus mee omhoog gegroeid. Hoop dat voor jullie hetzelfde geldt!

6. bebikaya69

Mar 20, 2009
    9
    0
    0
    bij mij is met de 20 weken echo ook ontdekt dat de placenta wat te dicht (was net op de grens geloof ik) bij de 'uitgang'ligt , dus ik krijg nog een echo op 6 juli.
    Ik maak me er maar niet druk om, mijn zus had dit met haar zwangerschap ook, en bij haar is de placenta nog netjes mee omhoog gegaan, dus ach ik zie wel.
    Met de kleine meid was alle gelukkig prima in orde..

Share This Page