Hoi, we hebben op 19-02 bevestigd gekregen dat ons kindje dood was na bijna 7 weken zwangerschap. Hier zijn we achter gekomen ivm bloeverlies maar zonder buikpijn en inwendige echo het vruchtje was wel te zien maar geen hartactiviteit. Op 20-02 is de bloeding weer gestopt en is sinds 24-02 weer begonnen en nu is het gepaard met buikpijn, zou dit betekenen dat ons kindje uit mijn baarmoeder gedreven wordt? Het voelt als een ongie pijn onderin mijn buik, bover mijn schaambeen. Waar moet ik op letten en hoe groot zal het ongeveer zijn? Op 7 maart heb ik een controlle echo om te kijken of het vruchtje eruit is. Ik weet wel zeker dat het kindje dood is want ik heb zaterdag 24-02 een zwangerschapstest gedaan en was negatief. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Liefs onzekere Noesje
Hoi NOesjes, Een zwangerschap test zegt niets over of het kindje leeft of niet. Het geeft aan dat je Hcg is gedaald en dat je lichaam binnenkort het vruchtje zal uitdrijven. Omdat je nu bloedverlies hebt en buikpijn zal het snel doorzetten. De buikpijn kan veel heftiger worden schrik daar niet van want je krijgt weeen om je baarmoedermond te doen openen. Een vruchtje van 7 weken is zo groot als een kippei een handjevol dus je baarmoedermond moet best een stukje open. HEt beste is als het bloedverlies doorzet te plassen op een maatbeker als je het vruchtje dan verliest dan kan je of de verloskundige het nog even bekijken. En zo kun je ook je bloedverlies in de gaten houden. Heel veel sterkte! Imke
Hoi, ik heb nu al 3 dagen bloedverlies, gisteren het meeste en er zaten ook wat slijmerige slierten tussen. Toen bevestigd is dat het kindje niet meer leefde 19-02-2007 had ik ook bloedverlies. Nu heb ik nog een vraag, blijven de bloedingen terugkomen tot het vruchtje eruit is? En op 7 maart heb ik een inwendige controlle echo, zouden ze dan goed kunnen zien of het er helemaal uit is? Alvast bedankt.
Hoi noesje, ALs het vruchtje is afgestoten stopt of minder het bloedverlies aanzienlijk. Op de echo kunnen ze zien of je baarmoeder leeg is, is dit niet het geval dan kunnen ze je eventueel curetteren. Sterkte Imke