Ik ben nu 4 kilo aangekomen en ik ben 16 weken (bijna 17). Ik heb het idee dat het voornamelijk bij mijn borsten is. Mijn kleren passen namelijk allemaal nog en je ziet bijna geen buikje. Mijn borsten zijn wel groter geworden. Ik heb laatst al een topic hier geopend ivm mijn trouwjurk passen. Ik ga in mei trouwen en ik werd echt helemaal de grond ingeboord dat de jurk niet meer goed paste en ik mocht niet meer aankomen....of de bruiloft verzetten....echt belachelijk was het. Maar nu ben ik echt bang om aan te komen, ik snoep nu niet meer. Ik heb nl. altijd problemen gehad met mijn gewicht (voor de zwangerschap), was altijd aan het lijnen en ben toen veel afgevallen voornamelijk omdat ik niet of minder at. Nu eet ik dus normaal en kom ik snel aan (omdat ik nu wel eet, naar mijn idee dan). Maar goed, ik ben nu zo bang dat mijn jurk dadelijk niet meer past of dat ze hem niet mooi vermaken. Ik weet dat je niet mag lijnen en dat doe ik ook niet, maar kan ik wel op mijn eten letten? Ik eet nu dit: 's morgens een kommetje yoghurt, overdag: 3 boterhammen, 2 bananen en 1 appel (of andersom), plakje ontbijtkoek en 's avonds avondeten, meestal geen pudding meer. En na het eten meestal niets meer (soms een sinaasappel). Soms snoep ik nog wel eens een paaseitje of een chipje (maar ja dan het schuldgevoel..) Ik baal hier van dat ze in de winkel zo tegen mij gepraat hebben, want het belangrijkste vind ik gewoon dat mijn kindje gezond geboren wordt, maar toch zit ik hier mee. Ik kom gewoon steeds aan, terwijl ik toch niet zo gek eet? Ik ga nu ook elke avond een stuk lopen. Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt. Misschien hebben jullie wat tips.
hoi Indy, het aankomen heeft niet alleen te maken met wel of niet eten, je lichaam maakt een liter extra bloed aan, de baarmoeder groeit in gewicht en je lichaam houst vocht vast. Het is heel jammer dat ze in de winkel zo tegen je hebben gepraat en hoe moeilijk het ook is, probeer dat uit je hoofd te zetten! Je eet wel gezond maar veel te weinig! Kijk eens op www.voedingscentrum.nl wat je nodig hebt per dag nu je zwanger bent. Je moet in elk geval meer brood eten, minimaal 6 boterhammen per dag, 2 stuks fruit is genoeg. En een paaseitje of koekje of chips dat mag echt gewoon hoor. Probeer er niet zo moeilijk over te doen. Je komt in de zwangerschap gemiddeld 12-15 kilo aan. (meetsal gaat het aankomen het snelst in de eerste 24 weken).Maar sommige vrouwen komen ook wel 20 kilo aan! Daar kun je, als je je houdt aan het voorschriften van het voedingscentrum, en je beweegt voldoende, niet veel aan doen. en dan die trouwjurk.... het is toch super dat je trouwt zeg! Wees gewoon trots op je buik en op je kindje dat deze dag toch mee mag maken. In een bruidszaak hebben ze echt wel verstand van vermaken, dus dat komt wel goed! Mirjam
Dank je wel voor je reactie. Eet ik echt te weinig? Ik eet nu echt veel meer dan normaal. 6 boterhammen? Die krijg ik niet eens op volgens mij. Maar ik ga het proberen. Ik zal er volgende meer meenemen naar het werk. Ik vind het ook erg dat ze dat zo tegen mij gezegd hebben, want ik trek me dat soort dingen heel erg aan. Maar ik had niet gedacht dat ik te weinig at. Ik zal het eens met mijn verloskundig er over hebben. Ik vind het ook super dat ik ga trouwen met een dikke buik! Heb er ook zin in. Ik was alleen erg teleurgesteld hoe het in de winkel ging. Maar ik voel me nu al een stuk beter. Bedankt voor je reactie!