hoi, ik heb wel eens gehoord dat de placenta aan het huisdier gegeven word zodat zij die opeten. het schijnt dat de band tussen dier en kind sterker word. is dat zo en wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb het ook vaak gehoord, maar naar mijn idee is het dikke onzin. Moest er ook niet aan denken hier ik bouw de band wel op een 'normalere' manier op
Ik heb juist gehoord dat je dit nooit moet doen. Een hond moet onderaan in de roedel staan en zich niet dominant voelen ten opzichte van je baby. Als je de placenta aan de hond geeft dan zou hij kunnen denken dat hij boven de baby staat. Honden eten immers ook hun eigen placenta op, en staan boven hun jongen! Dit geldt ook voor katten, trouwens.
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar je kunt ze ook één van de eerste poepluiers laten besnuffelen. Kwebbel
Ik persoonlijk denk dat je ze het beste gewoon kunt laten 'kennismaken' met de baby zelf. En er dan wel voor zorgen dat de baby hoger ligt dan de hond.
Wij hebben de doeken waar Britt de eerste 2 uur in gelegen heeft in het ziekenhuis aan de hond gegeven. We mochten ze mee naar huis nemen. Wij kwamen nl pas na 5 dgn thuis. En hij heeft 5 dgn met die doeken in zn mand gelegen. Toen we eenmaal thuis kwamen hebben we alles in zn mand gewassen. Maar de placenta zou ik dus ook nooit geven. Vind het een smerig idee en hij moet idd onderaan in de roedel blijven
ja gatsie dat hebben wij ook niet gedaan wij kwamen thuis en hebben gelijk maxi cosi neergezet en tarzo laten snufferen, heel grappig hij rook eerst aan mijn gat en toen aan romeè en toen wer aan mij en toen weer aan haar enz... en toen hij uit gesnuft was toen was het allemaal goed en dat is het nog steeds!
Wij hebben het ook niet gedaan hoor.. had er wel eens over gehoord maar nee dank je! Onze katten hebben gewoon lekker aan haar gesnuffeld en toen was het goed.
Dat is dus echt een fabeltje. Net zoals er al gezegd wordt je moet er voor zorgen dat je hond zich niet dominant voelt boven de kleine (alhoewel een hond nooit een (kleiner) kind als zijn meerdere zal zien, let daar dus op). Het beste is om de hond zelf kennis te laten maken met de kleine (het beste kan diegene die het hoofd is van de "roedel" thuis, bij ons is dat mijn man helaas , het beebje dan vast houden en dan de hond het beebje laten besnuffelen). Je moet zelf aangeven of je het wel of niet prettig vind dat je hond de kleine likt en als de hond geen aandacht er aan wil besteden laat hem dan, dwing hem niet... Verder zou je de eerste tijd het beebje met wat leuks kunnen associeren door de hond een koekje te geven als hij (vriendelijk uiteraard) in aanraking komt met het beebje... Beebje + koekje = immers lekker en dus leuk!
OMG dat is echt smerig. Zou ook niet weten waar het goed voor zou zijn. De tips die gegeven zijn, zijn indd wel nuttig
Bah, het idee alleen al om de placenta te voeren aan onze hond Daarbij denk ik dat de placenta niet veel kleiner, zo mogelijk groter is als de hond, dus vraag ik me af waar hij hem uberhaupt zou moeten laten
Ik zou het ook nooit aan de hond geven, maar veel reactie hier van .... bah smerig etc vind ik ook weer wat apart. De placenta is een orgaan, met veel voedingstoffen. Als je hem in het ziekenhuis laat wordt hij verwerkt ( vaak in de makeup industrie) De voedingstoffen erin zijn namelijk zonde om we te gooien. Ik gooi em ook gewoon weg ( groencontainer ? , iemand een idee ...) maar besef wel dat het helemaal niet gek is om er iets mee te doen. Het is gezond "vlees" .
ik had dat ook gehoord maar vind t zo smerig en onzinnig,wij hebben n doek van t ziekenhuis mee gekregen waar youri in heeft gelegen toen hij er net was,die hebben we bij onze hond op de mat gelegd hij heeft er 5min aan gesnuffeld en toen ging hij bij youri kijken in de maxicosi en toen weer aan die doek sniffen en toen wist ze van ohh t is goed en ze ging op de doek liggen slapen..wij hebben n rottweiler teef van bijna 2jaar oud 23mei word ze 2jaar. groetjes krulliewullie