placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rosje, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosje

rosje Lid

3 feb 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heb vandaag onze 20 weken echo gehad waar alles gelukkig er goed uit zag. Alleen kreeg ik te horen dat mijn placenta tegen mijn buikwand zit. Dacht dit zelf eigenlijk ook al omdat ik mijn baby heel ver weg als zeer zachte tikjes voel. Bij mijn eerste zwangerschap met placenta gewoon achter herinner ik me niet meer wanneer ik haar voelde maar wel dat het heel duidelijk was en dat mn buik echt golven maakte.

Ga er wel vanuit dat de schopjes heus wel harder zullen worden maar zal je nooit heel duidelijk ook van buiten kunnen voelen en ook met een golvende buik? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het zo jammer vinden als je niet samen met je partner kunt genieten van de bewegingen van je baby..

2. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Had ik bij de tweede ook, alleen in het begin voel je minder veel. Maar later krijg je ook gewoon weer mooie golvende buik! Nu ligt placenta aan de achterkant. Je voelt in het begin dan wel veel meer!

3. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Heb ik ook bij deze baby! Het duurde inderdaad langer voordat ik hem aan de buitenkant goed kan voelen denk tot een week of 23... Nu.. Nu lijkt het af en toe of hij eruit komt door m'n buikwand haha! Super veel beweging en ook zichtbaar en voelbaar. De baby is nu ook groter dan de placenta dus hij komt er bovenuit zegmaar..

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant, en voel genoeg hoor ;) Dit is mijn eerste zwangerschap, schijnt dat het dan sowieso wat langer duurt voordat je van alles voelt. Maar vriend voelt de kleine ook hard genoeg schoppen en buik beweegt ook gewoon, dus je kan straks gewoon genieten met je partner samen hoor :D

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb mijn placenta ook voor liggen. Ben nu 25 weken zwanger en de kleine schopt lekker in het rond, ook dusdanig hard dat mijn partner het al een aantal weken kan voelen. Dus dat komt vanzelf!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor, mijn placenta ligt ook voor. Voelde het eerst ook zacht en nu steeds krachtiger. En manlief heeft hem ook al gevoeld! Verder ook mijn buik al zien bewegen dus: komt vast goed!

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb mijn placenta ook tegen de buikwand liggen.
    Voelde de eerste schopjes met 18 a 19 weken, manlief met ongeveer 23 weken.
    Ze worden vanzelf harder en duidelijker, dus nog even geduld ;)
    Ik vraag nu soms even of het wat rustiger kan daar binnen, zo hard zijn de schopjes:p

8. rosje

rosje Lid

3 feb 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij met jullie reacties!!! :))
    De echoscopiste zei vandaag nadat ik vroeg of ik hem later wel duidelijker zou kunnen voelen van nou het zou kunnen dat je hem niet goed zal voelen gedurende heel je zwangerschap. En natuurlijk is het aller belangrijkste dat het goed gaat met de baby, maar het leukste aan je zwangerschap is natuurlijk wel de leven die je mag voelen wat het allemaal zo waard maakt.

Maar is het ook zo dat je net als bij een achter liggende placenta een voetje of elleboog en billen kan voelen uitsteken?

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Oh hier wordt er gewoon door de placenta heen getrapt hoor haha buik gaat lekker heen en weer :)

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Je gaat het zeker voelen. Vooral als je wat verder bent. Ik ben nu 32 weken en de kleine voel ik volop. zo gezellig. Ook aan de buitenkant kan ik ukkie voelen. Ja, het duur wat langer voor je de kleine voelt, maar het wachten wordt beloond :).

Het voordeel is dat je ribben niet helemaal aan gort worden getrapt hihi :).

Oh en ja hoor, soms komt er echt een voetje voorbij. Zo`n leuk gezicht. Billen is iets minder, maar je voelt ze wel. Ik voel het wel vaker als ik zit of op mn zij lig.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus had haar placenta ook voor maar zij en haar man hebben de baby wel goed kunnen voelen. Hopelijk is dit ook bij jou het geval!

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ook hier ligt ie voor en ben nu 30 weken. Ml & Dl kunnen de baby beide goed voelen.
    Ook steekt er vaak een voet uit, of een bil. :D
    Wees gerust, komt goed!

Deel Deze Pagina