Hoi meiden, Ik heb echt een tr*t van een leidinggevende en ik moet me straks gaan ziekmelden bij haar. Ik geef meerdere malen per dag over en heb echt een dag nodig om even bij te tanken. Ik moet dus ook gaan vertellen dat het zwangerschapsgerelateerd is en verwacht ook niet dat ze leuk zal reageren. Zie er zo tegen op
Kun je de zwangerschap niet nog even voor je houden? En verder, gewoon zeggen dat je niet kunt werken, Heel jammer maar helaas voor haar..
Er staat in mijn contract dat als een werknemer ziek is (zwangerschapsgerelateerd) ze verplicht is om dit tegen haar leidinggevende te melden.
Dat geld volgens mij later in je zwangerschap. Op dit termijn hoef je echt je zwangerschap nog niet te melden hoor!
Vervelend! Ziekmelden is altijd vervelend, helemaal als je een vervelende reactie krijgt van je leidinggevende.. Niks van aantrekken hoor, heeft niks met jou te maken. Zal wel de huisarts even bellen voor medicatie tegen de misselijkheid.
Onder de 12 weken zou ik niets zeggen hoor. Gewoon ziek en overgeven klaar! Jij bent officieel geen uitleg schuldig wat je mankeert. Ziek is ziek
Als je zwangerschapsgerelateerd ziek bent kan ze het loon terug vragen. Dat zal de reden zijn. bij 1x zou ik niets zeggen maar als je meer van de tijd thuis gaat zitten zou ik het wel melden denk ik.
Ik zou het ook niet zeggen hoor, het kan toch maar zo zijn dat je niet eens weet dat je zwanger bent?
Ze komt er hopelijk toch wel achter vroeg of laat dat je zwanger bent. En dan vraag ik me af hoe dat zit met contractbreuk.
inderdaad hoef je niks te zeggen. genoeg mensen die met deze termijn nog niet eens weten dat ze zwanger zijn. en die verplichting is voor na de 12 weken. over de emefasene: hoelang heb je dit deze zwangerschap genomen en hoeveel? emefasene heeft vaak een paar dagen nodig om te werken. er moet een bepaalde spiegel van het spul in je bloed opgebouwd worden. dit bereik je alleen als je het strikt, om de zoveel uur inneemt. 2x per dsg hielp bij mij bijv niks. 3x per dag werd het al beter en met 4x per dsg emefasene was de misselijkheid onder controle. maar alleen als ik het strikt elke 4,5 a 5 uur innam. en met veel water. anders werkt het niet goed.
Ik zou het wel zeggen.. Je bent extreem misselijk.. De kans is groot dat je daar langer last van gaat krijgen. Lijkt mij gewoon reëel om het te melden.
Aah snel antwoord op mn vraag na de 12 weken dus. Tja ik sta op goede voet met mn leidinggevende en zou het dus wel melden. Vooral omdat ik dan op wat meer begrip kan rekenen. In jou geval zou ik het nog even voor me houden en het op een flinke griep gooien. Geeft je gelijk 2 weken extra speling.
Ach voor dat ene dagje ziekmelden zou ik mij geen zorgen maken. Maar idd wel iets bij de huisarts halen zodat je je niet te lang of vaak ziek hoeft te melden, dan heb je nog grote kans dat ze je er straks uitwerken. Beterschap en succes!
Je bent pas 5 weken zwanger dus ik zou niks zeggen. Voor het zelfde geldt weet je het zelf nog helemaal niet.
Ik kwam er ook pas na de 8 weken achter... Gewoon net doen alsof je een virusje te pakken hebt. En dan vooral de woorden: het heerst, gebruiken. Het heerst nooit of er heerst altijd wel wat -> dat is gewoon standaard wat je zegt om er zo snel mogelijk en gemakkelijk vanaf te maken. "Ik ben ziek" - Joh, wat heb je? "Ik ben spuugmisselijk, koppijn, voel me naar, denk dat ik een virusje heb opgelopen, dat zou best kunnen want het heerst; anyways, ik kom niet werken vandaag, sorry" - Oké, ja het heerst inderdaad, mijn buurvrouw van blablablabla heeft ook een nare griep gehad - dus het klinkt wel aannemelijk, beterschap! Taddaaa Gewoon roepen: het heerst Dat is net die yellow-brick-road van the wizard of Oz met alle antwoorden en het slaat heulemaal nergens op.
@joycey HA! je hebt echt gelijk, die 2 woordjes helpen echt! het heerst.. @ts ik weet niet, ik heb expres vroeg gezegd dat ik zwanger was zodat mn leidinggevende er wat meer begrip voor zou hebben.. gewoon ziek vonden ze vaak niet ernstig genoeg om niet te komen werken en als je zwanger bent heb je nou eenmaal meer rechten. op een gegeven moment kwam de arbo arts in het spel en die heeft me toen echt gered!
In nl is het zelfs bij wet zo geregeld dat je het pas na 24 weken hoeft te vertellen. Daar mag niks wat in een contract staat verandering in brengen... Dat is gewoon wettelijk geregeld, net als dat je de eerste 9 maanden onder werktijd mag kolven of bv mag geven. Anyway ik zou niks zeggen, gewoon ziekmelden en inderdaad "het heerst" gebruiken... Je krijgt trouwens als werkgever pas vanaf 11 a 12 weken geld van het UWV aangezien ze een zwangerschapsverklaring moeten overhandigen en jij die pas krijgt na je termijn echo. Dus die "druk" moet je niet voelen!