Hoi dames! Ik kom me ook even melden hier. Durfde tot nu toe nog niet echt iets te posten, maar trek m'n stoute schoenen aan haha. Ik ben nu 20+1 wk zwanger en we hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Alles zag er super uit! Heel fijn! Alleen op het laatste moment zag ze nog een zwart plekje bij een van de niertjes. Ze wist niet wat het kon zijn en wilde me daarom toch doorsturen voor een vervolg echo. Even ter achtergrond: We hebben vorig jaar een MA gehad dus zit al minder lekker in deze zwangerschap wat dat betreft. Steeds het gevoel dat het mis zal gaan. Ik kan er verder wel goed mee omgaan hoor, maar het is een achterhoofd dingetje dat blijft knagen. Het lastige is nu dat ik dus eigenlijk heel opgelucht zou moeten zijn. Alle orgaantjes zijn goed, de groei is goed, genoeg vruchtwater. Alles zag er goed uit. Alleen dan nu dat plekje wat dus niks kan zijn of vanalles. Ik weet niet zo goed hoe spannend ik het moet vinden en wilde even mijn hart luchten. Alsjeblieft geen horrorverhalen, zit ik even niet op te wachten Edit: misschien niet heel duidelijk wat ik eigenlijk met dit topic wil. Ik weet t ook niet zo. Maar ervaringen zijn zeker welkom <3
Begrijpelijk meid! Wij zijn bij L haar 20wk echo 3(!) Keer terug geweest. Dat was mijn 3e zwangerschap. Bij Z zijn we 2x geweest. Helaas kun je niet zo veel doen dan afwachten. Het enige dat mij rust gaf bij de oudste is de gedachte dat als het heel erg zou zijn, ze vaak meerdere problemen of afwijkingen spotten bij de 20wk. Maar echt gerust was ik pas toen ze er was en een paar maanden oud was
Bedankt voor je fijne reactie! Fijn te lezen dat het allemaal goed is gekomen! Ben nog gebeld door de verloskundige omdat t toch niet lekker zat en die heeft t ook wel een beetje in perspectief weten te brengen. En inderdaad wat je zegt, dat alles verder helemaal goed is is natuurlijk geweldig en daar ga ik me aan vasthouden . Makkelijker gezegd dan gedaan haha maar kinderen krijgen is natuurlijk een en al onzekerheid. Morgenochtend weten we wanneer de nieuwe echo is. Die is waarschijnlijk nog deze week.
Ben gisteren gebeld door het ziekenhuis. Ze hadden pas dinsdag plaats dus ze had een arts naar de echo laten kijken om te zien of het kon wachten. Volgens haar lijkt het niet iets dat haar direct zorgen baart dus dat is wel even fijn om te horen. Dinsdag dus een nieuwe echo. Fingers crossed ♡
Hoi hoi! Sorry voor de late reactie. Update! We zijn de dinsdag erop naar de Gyn geweest voor weer een uitgebreide GUO. Hij zetten ook ineens de 3d functie aan dus even "illegaal" het snoetje gezien Hij zei dat hij het nog niet eerder had gezien en het iets heel zeldzaams moest zijn... Dat wil je natuurlijk niet horen. Laat het nou maar gewoon iets zijn wat je altijd ziet en prima is haha. Maar hij wilde het met collega's overleggen en dan zou ik die vrijdag horen wat zij ervan dachten. Wel zei hij dat hij dacht dat het niet iets levensbedreigends was,en dat er niet direct reden tot zorgen was, dus dat was voorzichtig goed nieuws. Maar dus met nog ietsje minder info naar huis. Wel Weer lekker de kleine man kunnen bekijken dus dat maakte veel goed . Die vrijdag vertelde hij dat hij dacht aan een kyste in of op de bijnier OF een derde nier... Hij wilde ons voor de zekerheid naar het Academisch zkh sturen voor een nog uitgebreidere echo. Hier schrok ik wel een beetje van, maar heb m'n koppie er redelijk bij kunnen houden. Stap voor stap. Meteen een afspraak gemaakt voor de dinsdag erop. Deze echo was heel fijn, 3(!) echoscopisten, maar ze waren alle 3 heel aardig en rustig, positive uitstraling. Dat kan zo veel shelen! Weer lekker kunnen loeren naar t manneke. Hij wordt echt groot! Het duurde lang en was best spannend. Maar de uiteindelijke uitslag was GOED NIEUWS! Het blijkt te gaan om een kleine kyste in de nier van 1cm. Voor nu niet zorgwekkend, de niertjes groeien allebei goed en zijn goed aangelegd. Ze zei dat ze er zelf eentje had van 8cm(!) die bij toeval een paar jaar geleden was gevonden bij een ander onderzoek. Ik krijg nu tegen de bevalling (rond 36 weken) nog een extra echo om te meten hoe groot de kyste is geworden in verhouding met het niertje. Dan kijken we verder of het eventueel na de geboorte in de gaten gehouden moet worden. Een last van onze schouders en kan nu met bijna 24 weken me met volle overgave op de babykamer storten. Heerlijk