placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door swesti, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    hallo allemaal,

Ik heb een pretecho laten doen toen ik 18 wkn zwanger was. De vrouw zei dat mijn placenta aan de voorkant zat en dat ik moest rekenene op en keizersnee.
    Verder ben ik onder behandeling van een gyn. Dus ik had zoiets van , mag je dat wel al definitief zeggen tegen mij?

Wie heeft dit ook meegemaakt en kan je placenta nog verplaatsen?

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Nou je was pas 18 weken. De placenta kan echt wel nog omhoog groeien hoor! Maarja ze liet het wel weten dwaar je placenta zich bevind. Meestal groeit het wel naar boven, soms niet. Misschien wou ze dat gewoon zeggen. geen idee.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je placenta aan de voorkant ligt kan je gewoon bevallen.
    mijn placenta lag ook aan de voorkant.
    enige wat een nadeel is dat je je kindje pas laat voelt, ik voelde het pas met 26 weken,en het harde schoppen heb ik nooit gevoeld,kind trapt dan tegen de placenta aan ipv tegen je buik,tis net of je dan een airbag in je buik hebt.

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mijn placenta lag helemaal voor de uitgang met 20 weken en dan kijken ze bij 34 weken pas weer opnieuw of hij dan wel goed zit !
    dit gebeurd bijna altijd met het groeien van je baarmoeder slechtes 0.02% komt uit op een keizersnede !
    geen zorgen dus en ff navragen bij de gyn als je er bent !
    oh ja en die van mij zit nu helemaal goed !

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er is een verschil tussen voorliggende placenta en placenta die aan de voorkant ligt, dus tegen je buik wand. Dat laatste is heel normaal. Normaal gesproken ligt het dus aan de voorkant of aan de achterkant. Voorliggende placenta ligt echter voor de uitgang en als dat zo blijft dan heb heb je kans dat het een keizersneel wordt. Dus placenta aan de voorkant is prima.

6. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    ik had het prcc zoals jij
    en ik had vorige week een echo dus met 27weken
    (me banner klopt niet) en hij is gewoo gegroeit.
    dat kan nog tot 30weken..zoals mij vertelt is!.

gr

7. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Dank je wel voor de berichtjes. Het is gewoon afwachten denk ik.Morgen de 20 weken echo en 11 februari naar de Gyn. Kan nog vanalles gebeuren. Als de kleine maar niet te vroeg komt dan ben ik tevreden. Want zijn broer wilde met 30 weken er al uit. En kwam met 33 weken.
    Toen al eigenwijs ! :)

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had bij mijn zoontje ook een placenta praevia (voorliggend) en dat groeit meestal mee. en dat was ook gebeurd toen ze met 28 weken keken bij de gyn.

nu heb ik dus weer een voorliggende en de gyn heeft al een apspraak geplanned met 28 weken om te kijken.
    maar ga er vanuit dat die weer meegroeit.

Deel Deze Pagina