Ligging foetus

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PetiteBelge, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    He dames,

    Ik heb eergisteren de termijnecho gehad (was op 11 weken en 5 dagen).
    Nu zie ik overal echofoto's waarbij de foetus mooi van opzij te zien is. Dit was bij ons echter niet het geval (zie profielfoto), we kregen enkel een 'vooraanzicht'.
    Is dit normaal? Ik ga niet zeggen dat ik me zorgen maak, maar zou het toch graag eens van iemand anders horen dat dit nog voorkomt.
    De gyn had eerst een uitwendige echo gedaan en daarop zag ze het al goed, maar ze zei dat ze voor een mooie foto nog een inwendige echo zou doen, dus we hebben dat gedaan.
    De foto is dus van de inwendige echo.
    We hebben ook de nip-test laten uitvoeren en die resultaten krijgen we morgenavond of zaterdagochtend, inclusief geslacht, spannend!

    xx
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ligt er maar net aan de combinatie van de ligging van het kindje en hoe de echoscopiste de echo maakt.

    Je kan in principe je kindje van alle kanten bekijken dus het is een keuze van de echoscopiste geweest om het zo te doen.
     
  3. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Ze zei dat hij/zij niet wou, dat het niet lukte om hem/haar mooi in profiel te krijgen... (was inwendige echo, dus toch maar '1 richting' mogelijk?)
     
  4. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Klopt, hangt er maar net vanaf hoe je kindje ligt. Bij m'n 1e heb ik ook alleen zo'n 'bovenaanzicht'. Niks om je zorgen over te maken!
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina