Hallo! Vorige week voelde ik de aanwezigheid van mijn baby heel erg goed. Hij was druk aan het bewegen. Maar nu sinds zondag voel ik hem een stuk minder.. Is dat normaal voor in dit termijn van de zwangerschap of moet ik toch maar de gyn. bellen of wachten tot de controle ( a.s. vrijdag )? Groetjes!
Hoi Lievemamaa, als je je ongerust maakt, moet je altijd je gyn bellen. We zeggen dat je het kindje minimaal 10 keer per dag moet voelen bewegen (10 bewegingen, dus het aantal momenten mag minder zijn). Maar als je normaal gewend bent het kindje wel 100 keer te voelen is het verschil groot. Bel gerust, better safe than sorry. De kans is overigens het grootst dat het kindje bv anders is gaan liggen waardoor je het anders/minder voelt of het is gewoon wat rustiger omdat jij misschien wat drukker bent geweest? Ander soort bewegingen is overigens niet erg (meer draaien dan schoppen bv), maar je moet het wel blijven voelen bewegen, zeker als je er echt even een uurtje actief op hebt gelet. Groetjes Brigitte
Oke, bedankt voor je reactie! Toen ik klaar was met typen begon de baby heel actief te bewegen! En nu nog steeds! Fijne jaarwisseling!